שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "לפתוח עוד"; נתניהו: "באחריות"
בפתח הישיבה
רה"מ: "אסור לנו להיכנס לשאננות שתגבה מחירים בחיים". רה"מ החליפי: "חושב שאנחנו יכולים למצוא את השפה המשותפת הנדרשת בדגש על החינוך לגיל הרך"
ראש הממשלה בנימין נתניהו וח״כ בני גנץ | צילום: לע"מ, משרד הביטחון
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה |
צילום: עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו עדיין בעיצומו של מרוץ צמוד בין מבצע החיסונים שלנו "חוזרים לחיים" לבין התפשטות המוטציה הבריטית שמתפשטת בארץ כמו בכל העולם. היעד שלנו הוא לחסן 95% בקרב בני ובנות 50 ומעלה. אנחנו רוצים לעשות זאת בזמן הקצר ביותר, שבועיים-שלושה. אנחנו רצים בכל הכוח כדי לבצע זאת".

"במקביל, התחלנו הבוקר את השלב הראשון של היציאה המודרגת מהסגר, עם ביטול מספר מגבלות. אני מבקש להדגיש, ההקלה בסגר אינה אומרת שהעלייה בתחלואה מאחורינו. להיפך, היא לא מאחורינו. היא עדיין קיימת במלוא עוצמתה. אסור לנו להיכנס לשאננות, אסור לנו לפעול בחוסר אחריות. אחרת התחלואה פשוט תעלה, תגבה מחירים עצומים, גם בחיים – הרבה מאוד אנשים שיקפחו את חייהם, וגם בחולים קשים, דבר שיביא לקריסת מערכת הבריאות".

"אני מבקש מכולם לפעול באחריות, גם סביב השולחן הזה וגם מכל אזרחי ישראל. יש להמשיך ולהקפיד על הכללים. הכלל הראשון, הכי פשוט, גם אם התחסנתם, הוא להמשיך לעטות מסכות. הכלל השני – לכו להתחסן. מי שמעל גיל 50 מיד, וגם הצעירים מיד. רק בדרך הזאת אנחנו נוכל לעצור את התפשטות המגפה".

"אנחנו נדון היום בממשלה בהצעות לגבי פתיחת מערכת החינוך. אנחנו נשמע את בכירי משרדי הבריאות והחינוך כדי לקבל החלטה זהירה ומושכלת, החלטה שמצד אחד תאפשר את תחילת הפעלת החינוך בגיל הרך, אבל מצד שני תצמצם את הסכנה של הדבקה המונית שעלולה לגבות קורבנות רבים נוספים".

"אנחנו נבחן את צעדינו לפי האיזון בין החיסונים לבין התחלואה ונקבל החלטות בהתאם. אנחנו חייבים לפעול באחריות. כולנו מצפים לקבלת החלטות כאלה והציבור מצפה זאת מאיתנו גם כן", דברי נתניהו.

שר הביטחון, בני גנץ, בפתח ישיבת הממשלה: "אני שמח על הפתיחה האחראית שביצענו הבוקר ואני חושב שצריך להמשיך לפתוח אבל באחריות. בעניין הזה אני חושב שאנחנו יכולים למצוא את השפה המשותפת הנדרשת בדגש על החינוך לגיל הרך, שאפשר להתחיל להתקדם איתו ולהקל על המשפחות מבלי לקחת על עצמנו סיכונים מאוד גדולים ואני מקווה שהדברים יעלו בישיבה ברוח הדברים האלו".

"אני קורא לאנשים להתחסן, זה המפתח להמשך היכולת שלנו להמשיך לפתוח את המשק בתווים סגולים מחמירים, להמשיך לפתוח את המשק בתווים ירוקים במעלה הדרך במקומות בהם זה מתאפשר ויש הרבה מאוד מקומות שזה מתאפשר בהם. אין לי בכלל ספק שנוכל להגיע למצב שבו מלונות, מוזיאונים וחדרי כושר יכולים להיפתח בתנאי תו ירוק, כי אלו מקומות שיש בהם שליטה על מי שנכנס, אבל אנחנו צריכים שבשביל זה אנשים ילכו להתחסן. לכן הקריאה "לכו להתחסן" היא בעיניי קריאה שהיא במקום. חשוב מאוד שכל מי שמשרת ציבור- מורים, רופאים, סגלים רפואיים, סוחרים- שנמצאים באינטראקציות עם קהל אחר, יעשה את החיסונים מהר ככל שרק אפשר", דברי גנץ.

צילום דברי גנץ: טל עוז, משרד הביטחון

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים