שיתוף
תגובות
משפט » "נתניהו מואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם"
פרקליטי רה"מ
לאחר תיקון כתב האישום, ראש הממשלה הגיש את תגובתו לבית המשפט. "יש הסכמה חד-משמעית שנתניהו לא קיבל שוחד", כתבו. מדובר ב"חלק משיח מקובל בין פוליטיקאים לתקשורת"
תגיות:
בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק
עו"ד עמית חדד |
צילום: דוברות

לאחר שבית המשפט הורה לפרקליטות למחוק מכתב האישום המקורי ראיות שצורפו שלא כדין ולתקן בצורה דרסטית את כתב האישום, היא הגישה כתב אישום ״מתוקן״ שמאשים כעת את ראש הממשלה במאות אירועים שהוא כלל לא נחקר לגביהם.

לטענת עורכי הדין של נתניהו, בבקשה שהגישו היום לבית המשפט פרקליטי רה״מ, עוה״ד בעז בן צור ועמית חדד, נחשף כי ראש הממשלה נתניהו כלל לא נשאל בחקירותיו על למעלה מ-90% מהפניות ל״וואלה״. מתוך 150 המקרים שכתב האישום המתוקן טוען לגביהם למעורבות לכאורה בסיקור התקשורתי ב״וואלה״ של רה״מ באמצעות דובריו, נשאל רה״מ רק על מספר מקרים בודדים.

"איך אפשר להאשים את ראש הממשלה על אירועים שכלל לא נחקר עליהם? כך נראה ניסיון להדיח ראש ממשלה חזק מהימין. עובדה זו מצטרפת לכך שבשבוע שעבר התגלה כי חקירות ראש הממשלה נפתחו ללא אישור היועמ"ש, כנדרש בחוק יסוד הממשלה, מה שמטיל צל כבד מאד על כתב האישום וההליך כולו".

"התכתובות המושחרות הבודדות שהועברו מלמדות שתיק 1000 נחקר כמעט כולו ללא אישור של היועמ"ש, ושחוקרי המשטרה ניצלו אישורים ממוקדים בתיק 4000 כדי לבצע פעולות חקירה שונות, כולל חדירה שלא כדין וללא צו לטלפונים ותיבות דוא"ל, ללא סמכות וללא רשות".

בעניין "תיק 4000" הראו פרקליטיו של ראש הממשלה, באופן נרחב, כי מרבית הפניות ל"וואלה" היו עבודת דוברות שגרתית ורגילה, למשל הודעות לעיתונות שנשלחו בתפוצה רחבה לכלי התקשורת, ובקשות רגילות ומקובלות לפרסום תגובות. "הפרקליטות לא מבינה כנראה כיצד עובדת עיתונות".

בעניין "תיק 2000" עומרים עורכי הדין כי "קיימת הסכמה חד משמעית על כך שראש הממשלה לא קיבל דבר, והטענה נגדו היא שלא סירב להצעתו של נוני מוזס מספיק מהר. אין כזאת טענה בספר החוקים של מדינת ישראל. זאת טענה מומצאת ואבסורדית שאינה קיימת בדין הישראלי ושאין לה תקדים. פעם אחת המציאו עבירה של ״סיקור חיובי״ וכעת המציאו עבירה של ״סירוב לא מספיק מהיר״ להצעת שוחד מומצאת".

בעניין "תיק 1000" הצביעו הפרקליטים על יחסי החברות הקרובים בין רוה"מ למילצ'ן, כולל בתקופה שבה רוה"מ היה מחוץ לזירה הפוליטית. "היועמ"ש עצמו קבע בעניין רות דוד שקבלת מתנות בין חברים היא מותרת ושם היא דווקא היוותה ״אינדיקציה לחברות העמוקה״. עובדה זו מצטרפת לכך שבשבוע שעבר התגלה כי חקירות ראש הממשלה נפתחו ללא אישור היועמ"ש, כנדרש בחוק יסוד הממשלה, מה שמטיל צל כבד מאד על כתב האישום וההליך כולו".

"התכתובות המושחרות הבודדות שהועברו מלמדות שתיק 1000 נחקר כמעט כולו ללא אישור של היועמ"ש, ושחוקרי המשטרה ניצלו אישורים ממוקדים בתיק 4000 כדי לבצע פעולות חקירה שונות, כולל חדירה שלא כדין וללא צו לטלפונים ותיבות דוא"ל, ללא סמכות וללא רשות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים