שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתניהו מושך איתו את כולנו למצולות"
אייכלר תוקף
ח"כ קארה בקול ברמה על ליברמן: "מי שמטיל וטו על מפלגות אחרות לא צריך להיות חלק מהממשלה". מיקי זוהר: אם צריך להיאבק מהאופוזיציה נעשה זאת בכבוד"
ישראל אייכלר ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

ח"כ ישראל אייכלר תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל'קול ברמה' ואמר כי "אחרי שסמוטריץ׳ זרק אבן אחרי הנופל ושרף את אסמי עולם התורה, נתניהו מושך איתו את כולנו למצולות".

"לפני חודש אני והרב מאיר פרוש, כתבנו לנתניהו מכתב וביקשנו ממנו שיודיע כי הוא מוכן לתת שנה וחצי ברוטציה לכל מועמד מהימין, ולא רק שלא קיבלו את עצתנו אלא כעסו עלינו. בשבוע שעבר אמרו לי בכירים בליכוד, חבל שלא שמענו בקולכם".

"אני מודאג מהממשלה של ליברמן, שיקבל גם את משרד האוצר וועדת הכספים, וכל אזרח ישראלי צריך להיות מודאג שמסרסים את הכנסת ומונעים ממנה לעשות את עבודתה. אין לנו שום כוונה להיכנס לממשלה הזו. לא עם אויב החרדים ליברמן, ולא עם אויבים אחרים שם. אם יבקשו שנתמוך למשל בתקציב כדי לקבל את יבנה וחכמיה, נשאל את גדולי ישראל".

"ראש השב״כ לא חשב להגן על הציבור החרדי כי הוא חושב שלמצביעי ליברמן אין נשק, אבל לשוטרים ולקצינים שמושפעים מההסתה של ליברמן אין נשק?", תקף אייכלר.

ח״כ אביר קארה מימינה אמר כי "שוחחתי עם הרב גפני בעניין הצטרפות לממשלה, תשובתו היתה שהציבור חלוק בדעתו ובשלב הזה הם לא מתכוונים להצטרף. נעשה כל מה שנוכל לצרף את המפלגות החרדיות. ליברמן הטיל וטו? מי שמטיל וטו על מפלגות אחרות לא צריך להיות חלק מממשלת האחדות הזאת".

"הצביון היהודי של מדינת ישראל ישמר באופן חד משמעי, לא יהיה שום שינוי בנושאי דת ומדינה". לדבריו, "מי שמטיל וטו על מפלגות אחרות לא צריך להיות חלק מהממשלה".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב הבוקר כי "אין מקום לשיח אלים ‏לא משמאל ולא מימין. בלי כבוד הדדי ושיח תרבותי לא נגיע לשום מקום. אם צריך להאבק מהאופוזיציה, נעשה זאת בכבוד ובגאווה ובע"ה נשוב במהרה להנהגת המדינה בזכות תמיכת הציבור".

השר אופיר אקוניס מהליכוד אמר בריאיון ל'כאן רשת ב' כי אם תקום ממשלה חדשה זה יהיה על בסיס מרמה והפרת אמונים, שכן יושב ראש ימינה נפתלי בנט רימה את הציבור שהצביע עבורו. לדבריו, "בנט התחייב בכתב כי לא ישב עם יושב ראש יש עתיד ובוודאי לא עם מרצ".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לאמירתו של ח"כ ניר אורבך שהקמת ממשלת השמאל היא "לא ההתנתקות ולא אוסלו", אמר חה"כ קרעי כי: "אורבך צודק. זה לא אוסלו ולא ההתנתקות, זה יותר גרוע!
לא רק ארץ ישראל בסכנה מהממשלה הזו, גם תורת ישראל".

חה"כ שמחה רוטמן: "אני מאוד מוטרד מכך שראש השבכ עוסק במישטור השיח בישראל. במדינה דמוקרטית זה לא תפקידו כלל. אם הוא מזהה איום, עליו לסכל אותו. זה לא תפקידו לתת ציונים לשיח בישראל".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק בראיון ליעקב איילון ב'ערוץ כנסת: "אנחנו חפצים להבהיר שירושלים נשארת מאוחדת ושאנחנו לא מתקפלים בפני החמאס בכל הנוגע לאיחוד ירושלים".

"אסור בשום פנים ואופן לחלק את ירושלים מחדש, אם אנחנו נמצאים במצב שלראשונה מזה 40 שנה
אי אפשר לקיים מצעד דגלי ישראל זה אומר דרשני. על פי הידוע לי המצעד תואם עם המשטרה כבר לפני כמה שבועות".

"האם הגענו לאותה נקודת מוצא שבה אנחנו לא יכולים לפעול בירושלים כבעלי הבית? האם אנחנו מפחדים מהחמאס? זה סימן שאלה גדול על המבצע ששר הביטחון הוביל. שר הביטחון גנץ הוא שר הביטחון ולא השר לבטחון פנים".

כשחה"כ סטרוק נשאלה לגבי ההתבטאות של ראש השב"כ על נושא ההסתה אמרה: "מוזר מאוד ההתבטאות של ראש השב"כ דווקא עכשיו, אנחנו רואים כבר תקופה ארוכה של הפגנות בבלפור עם שיח של הסתה. מוזר מאוד ההסתכלות החד צדדית הזאת של ראש השב"כ. פניה כללית? איפה ראש השב"כ היה כשהשוו את ראש הממשלה להיטלר? או כשלפני חודש וחצי התחילה אינתיפאדת הטיקטוק?"

עוד הוסיפה סטרוק: "הדיון בנושא הקריטי של שיקום תמורת פירוז נדחה, בגלל דיון בנושא ההסתה – נושא שמלווה אותנו זמן רב. מוזר שראש השב"כ נזכר לעסוק בו רק עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים