שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ מזמן היום את הגוש; נפגש עם בנט מחר
מרכיב ממשלה
נתניהו בוחן: סמוטריץ' ורע"מ יתמכו בממשלה מבחוץ • המפלגות החרדיות ירתמו את גדו"י שיפנו לרבני הציונות הדתית – וישכנעו את סמוטריץ' לאפשר ממשלה בתמיכת רע"ם
בלוק הימין בסבב הקודם | צילום: באדיבות המצלם

אחרי קבלת המנדט, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום (רביעי) פגישה עם ראשי המפלגות בבלוק הימין-חרדים שהמליצו עליו אצל הנשיא – אריה דרעי מש"ס, בצלאל סמוטריץ' מ"הציונות הדתית" ומשה גפני מיהדות התורה, כדי לדון איתם באפשרויות להקמת ממשלה.

בהמשך, נתניהו צפוי להיפגש עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ביום חמישי בערב. זו הפגישה השנייה של השניים במסגרת המו"מ הקואליציוני, בהמשך לפגישה בת שלוש שעות שקיימו ביום שישי. ב'חדשות 13' דווח כי בנט אומר בשיחות סגורות ש"אחרי שנתניהו ייכשל – אקים ממשלה עם לפיד".

בשיחות סגורות גורמים בליכוד אומרים כי "אומנם נאומו של בנט גרם לאופטימיות זהירה ביותר, אך ככל הנראה המחיר שהוא ידרוש תמורת הצטרפותו לממשלת נתניהו עלול להיות גבוה מדי, וההתקדמות לא תחול לפני שיו"ר ימינה ימצה עד הסוף את האפשרות להגיע להבנות עם יאיר לפיד. עד כה כל המגעים שהתקיימו עם אנשי ימינה לא התקדמו ולו במילימטר".

גורם נוסף בליכוד שצוטט ב'מעריב' סיפר כי הדעה הרווחת בסיעה היא כי "בנט נוטה לסגור עם לפיד, וכל דבריו היפים על העדיפות לימין ועל הערכים הם הצגה בלבד, כדי להכין את הקרקע מול קהל מצביעיו". בקבוצות פנימיות של פעילי הליכוד כבר נשמעו הקריאות להפעיל לחץ ציבורי ופוליטי על בנט ובכירי ימינה נוספים. מספרו של בנט הופץ באותן הקבוצות והפעילים קראו "להציף אותו בהודעות".

במפלגת הציונות הדתית הגיבו לדיווח במתקפה: "החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין. בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו יכשל ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור. אנחנו קוראים לבנט ושקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים עם שאר מפלגות המחנה הלאומי במאמצים להקמת ממשלת ימין".

עוד דווח כי המפלגות החרדיות מנסות לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין – אם כי רבים מהם מסתכלים בספקנות על היכולת שלו לעשות כן. בשל כך, החרדים מתכננים לרתום את רבני מועצת גדולי התורה והאדמו"רים על מנת שיפנו לרבני הציונות הדתית – והם אלה שיפעילו לחץ על בצלאל סמוטריץ', כדי שייסוג מהתנגדותו להקים ממשלה בתמיכת רע"ם של מנסור עבאס.

ב'כאן חדשות' דווח כי בליכוד נבחנת הצעה להקמת ממשלה שתיתמך מבחוץ על ידי רע"מ וסמוטריץ'. אנשי מפלגת רע"מ, בראשות מנסור עבאס, נעדרו מישיבת ראשי הגוש המתנגד לנתניהו. גורם ברע"מ אמר: "לא הגענו לישיבה כי אנחנו לא חלק מאף גוש. גם אם "גוש נתניהו" היה מקיים ישיבה דומה – לא היינו משתתפים בה".

עוד דיווח כי בנט וסער אמרו ללפיד כי לא ישבו עם הרשימה המשותפת אך ישקלו שיתוף פעולה עם רע"מ, בימינה הכחישו את הדברים. מאז הטלת המנדט על נתניהו, חברות הכנסת יפעת שאשא-ביטון ושרן השכל, שהיו חברות בליכוד בעבר, קיבלו הצעה לערוק לליכוד תמורת מינוין לשרות. הן סירבו ועדכנו את מפלגתן תקווה חדשה בפניות שקיבלו.

בנוסף, בליכוד רוצים ב-28 הימים הקרובים להעלות הצעות חוק מן העבר של סער ובנט כהצעות שלהם, כדי לגרום לטריז בין מפלגות הימין והשמאל בגוש מתנגדי-נתניהו, במידה וחברי מפלגות הימין יתמכו בהצעותיהם הישנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים