שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מינה פרויקטור לפשיעה הערבית
צפו בהצהרה
ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים הציגו תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי: השקעה של 100 מיליון שקלים להקמת תחנות משטרה ביישובים ערביים
בנימין נתניהו, אמיר אוחנה, קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה
הצהרת רה"מ ושר הבט"פ |
צילום: דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג הערב (רביעי) תכנית למלחמה בפשיעה במגזר הערבי בתום ביקור שקיים במטה המשטרה הארצי בירושלים, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. לפי התכנית שהוצגה, יושקעו כמאה מיליון שקלים במבצע לאיסוף נשק, הקמת מוסדות כיבוי-אש והקמת תחנות משטרה.

"בשיחה שערכנו עם ראשי הרשויות הם ביקשו דבר אחד – שאמנה פרויקטור מיוחד מטעמי", ציין נתניהו והודיע על מינויו לתפקיד של ניצב בדימוס אהרן פרנקו, לשעבר ראש שירות בתי הסוהר. ראש הממשלה הסביר שהממונה יתכלל את מאמצי משרדי הממשלה בתחומי הביטחון, חינוך, רווחה, כלכלה והבריאות במגזר.

"יצא לי לעבוד איתו, להתרשם מהרצינות שלו ומהמקצועיות שלו ומההגינות שלו", אמר נתניהו על פרנקו, שיהיה כפוף בתפקידו למשרד ראש הממשלה. "יש לו ניסיון מבצעי ומקצועי עשיר מאוד. אהרון גם ידאג לכך שנדאג להשלים את יתר התוכנית שהקצינו בה 15 מיליארד שקל למגזר הערבי".

על פי נתניהו, תוקם ועדת שרים מיוחדת לחברה הערבית שהוא יעמוד בראשה והיא תתכנס באופן קבוע כדי לעקוב אחרי יישום שתי תוכניות – לטווח הקצר ולטווח הארוך. "התוכנית המיידית כוללת איסוף נשק מהיישובים הערבים, השקעת מאה מיליון שקל בבניית תחנות משטרה וכיבוי אש בנוסף לתשע שהקמנו, הקמת מוסדות רווחה, הקמת צוות בראשות המל"ל למניעת זליגת אמצעי לחימה, הטמעת תוכנית מניעת אלימות במשפחה במגזר הערבי ועוד הרבה משימות חשובות".

אמיר אוחנה | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר: "רבותיי, השעה היא שעת חירום. החברה הערבית נאנקת תחת נטל הפשיעה והאלימות. מיעוט עברייני ופושע מקרבה ממרר את חייה וגוזל את עתיד צעיריה. באנו לומר – עד כאן".

"בסמוך לאחר כניסתי לתפקיד גיבשתי את המדיניות לגופי משרד הבט"פ, במסגרתה אחד היעדים המרכזיים הוא המאבק הנחוש בפשיעה בחברה הערבית, בעבירות הרצח, האלימות, הנשק והאמל"ח, עבירות שגדעו יותר מדי חיים באיבם, יותר מדי חלומות שלא יתגשמו".

"הצבתי לראשונה את נושא הסד"ח, הפרוטקשן, ח'אווה בערבית, עבירה מכוערת במסגרתה מאמללים פושעים סחטניים בזויים את חייהם של אנשים ישרים ועמלי כפיים בני החברה הישראלית – יהודים וערבים כאחד, כיעד מרכזי לטיפול משטרתי, והסבנו מפלג שלם בלהב 433 לטיפול בעבירות הסד"ח, וזאת בנוסף לימ"רים והיל"פים ויחידות החקירות במחוזות ובמרחבים הגיאוגרפיים של משטרת ישראל ברחבי המדינה".

"רק היום בלשי ימ"ר ירושלים עצרו ארבעה חשודים תושבי דרום הארץ וירושלים בעבירות של סחיטת דמי חסות מקבלני בנייה בירושלים והסביבה בתמורה ל"שירותי שמירה". אצל החשודים נתפסו כספים מזומנים בהיקפים גדולים, המחאות וכלי רכב יוקרתיים".

"אתמול עם שחר פיצחנו תיק סוכן במחוז ש"י במסגרתו נעצרו עשרות סוחרי אמל"ח שביצעו עסקאות שהזרימו כלי נשק לתוך העולם העברייני, במוצ"ש הקודם נעצרו 145 עצורים בעבירות אלימות, נשק ואמל"ח בטורעאן, המצטרפים לעוד 28 עצורים שם במהלך אותו סוף שבוע, כבר כמה שבועות שהמשטרה פועלת בכוחות משמעותיים במשקל כבד בטובא זנגריה למעצר עבריינים, תוך תפיסות נשק, אמל"ח וכספים רבים שהושגו שלא כחוק בהובלת משטרת מחוז הצפון בפיקודו של ניצב שמעון לביא ובהשתתפות כוחות הימ"מ, החטיבה הטקטית והיסמ"גים של משמר הגבול".

"באום אל פאחם זיהו שלשום כוחות המשטרה שני חשודים כשאחד מהם רעול פנים ומחזיק חפץ מגולגל בשמיכה בידיו, הם פתחו במרדף במהלכו נתפס העבריין כשהחפץ התגלה כרובה סער מסוג M16 עם כדור בקנה".

"הם ככל הנראה סיכלו מעשה רצח והצילו חיים. זאת המטרה והייעוד של משטרת ישראל. ביום ב' לפנות בוקר עצרו כוחות המחוז הצפוני בטמרה 19 חשודים במעורבות באירועי אלימות, הצתה וירי שהתרחשו לאחרונה, מעצרים המתווספים לעוד 8 חשודים שנעצרו בטמרה במהלך השבוע הקודם בגין אירועי שוד מזויין והצתות".

"בתפיסות הללו נתפסו מיליוני ₪ בכסף מזומן וכמובן כלי נשק ואמל"ח. בערבו של אותו יום קבוצה של מספר עבריינים הגיעו במטרה לבצע פעילות פלילית כלפי תושב טמרה. שני שוטרים שזיהו אותם קראו להם לעצור, ואלה פתחו באש מכלי נשק אוטומטיים לעבר השוטרים. התפתח מרדף במהלכו השוטרים חתרו למגע והשיבו אש לעבר העבריינים, פגעו בשניים, אחד נהרג, אחד נפצע, ושלישי הצליח להימלט וככל הנראה, לפי החשד נעצר מאוחר יותר. למרבה הצער אחמד חיג'אזי, סטודנט צעיר שנקלע לקו האש, נהרג, ואדם נוסף, מוחמד ערמוש, רופא במקצועו, נפצע. איננו יודעים לומר בשלב זה מאיזה צד של הירי, הנושא מצוי בחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים שבמשרד המשפטים. אנחנו מבקשים להביע מעומק הלב את השתתפותנו בצערה הרב של משפחת חיג'אזי על מותו של אחמד, ולאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לד"ר ערמוש".

"זו מלחמה ממש – ואנחנו צריכים את הציבור הערבי לצידנו במלחמה הזאת. רוב מוחלט של הציבור הערבי הוא שומר חוק, ומעוניין להשתלב במישור החיים הנורמטיבי בחברה הישראלית, בעולם המדע והאקדמיה, הכלכלה והעסקים, אבל מיעוט קטן מאוד מתוכו אחראי על פי נתוני המשטרה לשנת 2020 על, שימו לב: 93% מאירועי הירי, 64% ממעשי הרצח, 61% מאירועי ההצתה, 56% מעבירות האמל"ח, 47% ממעשי השוד ו-41% מעבירות הסחיטה, או במילים אחרות – כ-60% מהפשיעה החמורה במדינת ישראל".

"הקורבנות של הפשיעה הזאת הם אזרחי ישראל, ערבים ויהודים כאחד. אנחנו מתכוונים לנצח במלחמה הזאת למענם. המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, הפגין בשבועות האחרונים יחד עם פיקוד המשטרה והשוטרות והשוטרים, יוזמה ונחישות, ובנוסף הכין תכנית להקמת אגף חדש באופן מיידי במשטרת ישראל – אגף סי"ף. בערבית – חרב, ובעברית – סיכול פשיעה בחברה הערבית".

"המפכ"ל יציג את הקווים הכלליים של התכנית אבל אומר רק שייעודו לסכל את הפשע לפני שהתבצע, בשונה מלחקור אותו אחרי – שגם זה חשוב, ואכן במחוז הצפון אנו פותחים את חודש ינואר עם עליה של 40% בתפיסות כלי נשק ואמל"ח ביחס לממוצע החודשי בשנה החולפת".

"באגף סי"ף יפעלו כוחות סיכוליים במסגרת של דסק סכסוכים וכוחות כלכליים שיפגעו בעבריינים בנקודות הכואבות, יחד עם רשויות נוספות של המדינה בעיקר במשרדי האוצר והמשפטים".

"הפרויקטור שמינה ראש הממשלה ושיפעל במסגרת משרד ראש הממשלה יעבוד מול משטרת ישראל והגופים הנוספים, אך גם מול רשויות נוספות ומשרדים נוספים כמו החינוך, הרווחה והתעסוקה – במטרה לתת עתיד טוב יותר לאזרחי ישראל הערבים ונאחל לו מכאן הצלחה רבה".

"המשרד לביטחון הפנים על גופיו, מחויבים לביטחונם האישי של אזרחי ישראל כולם – ואנו מצפים מכל מי שיש לו עניין אמיתי בחוק וסדר, בשלום ובביטחון לאזרחי ישראל הערבים, לתמוך במאמציה של משטרת ישראל – לפעול לצידה ולתת לה רוח גבית".

"יש היום יותר שוטרים ערבים מאי פעם, יש היום יותר תחנות משטרה בחברה הערבית מאשר אי פעם, ואנו מחוייבים לספק לחברה הערבית את מלוא שירותי המשטרה טוב יותר מאשר אי פעם בעבר. וכך יהיה", דברי אוחנה.

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מסר בתגובה: "רוממות השוויון בפיו, ודילים עם בן גביר במעשיו. יש את הפשיעה בחברה הערבית ויש את הפשיעה נגד החברה הערבית. הפשיעה בחברה הערבית היא סרטן שחובה להיאבק בו ולמגר אותו. הפשיעה נגד החברה הערבית היא הגזענות והאדרת תרבות הבן גביריזם. אנחנו לא נשכח מי התעלם מהפשיעה הראשונה וליבה את הפשיעה השנייה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים