שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מכנס את הליכוד – מונה צוות מו"מ
חשש למרד?
יום שני יערוך רה"מ כנס פוליטי בניסיון ללכד את השטח. רה"מ מינה את ביטן וזוהר לצוות המו"מ הקואליציוני של הליכוד. בנט לנתניהו: אצטרף אם תשכנע את סמוטריץ'
קמפיין הליכוד | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק
גנץ בכנס פעילים ביום שישי |
צילום: אלעד מלכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (מוצאי שבת) עם חברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר לצורך חלוקת תפקידים, ומינה את שניהם לצוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד. בנוסף, ח"כ ביטן מונה ליו"ר לשכת הליכוד, ויחליף את זאב אלקין שלפני הבחירות האחרונות עזב את הליכוד וחבר לתקווה חדשה בראשות גדעון סער. ח"כ זוהר, לפי המסתמן, ימונה ליו"ר הוועדה המסדרת.

בתוך כך, נתניהו זימן ליום שני הקרוב מפגש חריג עם ראשי סניפים בליכוד. המפגש, שצפוי להיערך בבנייני האומה, מתקיים ברקע חשש גובר בסביבת נתניהו מאפשרות של התקוממות פנימית בליכוד, אם לא יצליח להרכיב ממשלה בתום 28 ימי המנדט שקיבל בשבוע שעבר מהנשיא.

בימים האחרונים הועלו ניסיונות לפשרה, שלפיהם נתניהו יפנה את מקומו לבכיר אחר בליכוד – או יאפשר רוטציה שהראשון בה יהיה יו"ר ימינה נפתלי בנט. בסביבת נתניהו דוחים את כל האפשרויות הללו, ובין היתר כדי למנוע תסיסה ולאחד את השורות החל נתניהו להדק את השטח בכנסים ובשיחות שהוא מקיים עם גורמים מרכזיים בליכוד.

ב'ווינט' דווח כי יו"ר ימינה נפתלי בנט הבהיר לנתניהו: "אצטרף אם תשכנע את סמוטריץ'". בפגישה במעון בבלפור הבהיר יו"ר ימינה לנתניהו כי ממשלת ימין עדיפה מבחינתו – אך אם ייכשל הניסיון להקימה, הוא יפנה לצד שני. בנט דורש מנתניהו רוטציה בראשות הממשלה ואם יהיה שני ברוטציה כזו, יבקש לבצר את ההסכם ולסגור את הפרצות – כדי לא לחזור על מקרה גנץ.

בתוך כך, בליכוד שוקלים ללחוץ על יו"ר רע"מ מנסור עבאס לתת הצהרה נוספת שתבהיר את מחויבותו לישראל, על מנת לרכך את התנגדות הציונות הדתית להסתייעות ברע"מ. כך דווח בכאן 11. תגובת רע"מ: "עוסקים כעת רק בהחלמתו של עבאס".

ב'ישראל היום' דווח כי בשיחות הפוליטיות בשבוע הקרוב תחולק עבודת הפעלת הלחצים בין השותפים הקרובים לנתניהו באופן הבא: אריה דרעי אחראי על הפעלת לחץ על גדעון סער, יעקב ליצמן התבקש להפעיל לחץ על סמוטריץ' וגפני התבקש למקד מאמצים על זאב אלקין. הרעיון הוא לפנות אל כל אחד מהם ולסביבתם ולעשות כל מה שניתן כדי להקים קואליציית ימין אידיאולוגית.

בליכוד טוענים כי "הכדור להקמת ממשלת ימין נמצא בידיים של סמוטריץ' ובנט. ברגע שהם ישימו הכל בצד, לא יטפסו על עצים גבוהים ויסנדלו את עצמם בהבטחות, נקים ממשלה ימנית". בסביבתו של סמוטריץ' דוחים מכל וכל אפשרות של הישענות על ממשלה בתמיכת רע"מ.

ביום שישי שב סמוטריץ' על עמדתו וכתב בטוויטר: "ממשלה שתישען על תומכי טרור ומחבלים לא תהיה "ממשלת ימין" אלא ממשלה מופקרת ומגואלת בדם. היא לא תעשה שום דבר ימני, תביא לנפילת הימין ועליית השמאל עם תומכי הטרור, ותהפוך את מדינת ישראל לבת ערובה על כל צעד ושעל של מי ששוללים את זכות קיומה כמדינה יהודית".

"אם יש מי שמנסים "להפיל" עלי את האחריות לסיכולה, הם לא צריכים לעבוד קשה. אני לוקח על כך אחריות מלאה, גאה בעמידתי נגדה, ומתחייב לעשות כל שביכולתי בעזרת השם כדי למנוע את הקמתה. מאז הבחירות אני פועל ללא לאות כדי להקים ממשלת ימין אמיתית בראשות נתניהו בהתאם לרחשי הלב של העם ולתוצאות הבחירות, ללא שום שיקול אישי או מפלגתי".

"אם חלילה לא תקום ממשלה כזו האשמה לכך תוטל אך ורק על כתפי אנשי ימין שלא מצליחים להבין לגודל השעה, להתעלות מעל לאמביציות, יריבויות וחרמות אישיים, ולשבת יחדיו בממשלה הטובה והטבעית ביותר לישראל. הציבור הישראלי לא טיפש והוא מבין את זה מצוין".

"אני אופטימי כי אני מכיר את הנפשות הפועלות ואת הערכים שבשבילם הם הגיעו לפוליטיקה ויודע שברגע האמת ולמרות הקשיים הם יתעלו לגודל השעה ויבואו יחדיו לממשלת ימין של כל מפלגות המחנה הלאומי ללא שונאי ישראל ותומכי טרור", דברי סמוטריץ'.

יו"ר כחול לבן השר בני גנץ אמר ביום שישי בכנס לראשי מטות ופעילי כחול לבן שנערך בתל אביב כי "אנחנו רואים שמזימת אפריל מתממשת לנגד עינינו. נתניהו מנסה לבטל את החוק שמסדיר את הממשלה הפריטטית ולגרור אותנו לבחירות".

"אנחנו רואים אותו מנסה לגרור את בנט ומנסור עבאס להקים איתו ממשלה תחת הבטחות שאני אומר לכם כבעל הניסיון אחרון- אין להן שום תוקף. לצערי, אי אפשר להאמין למילה שלו. אני אומר לבנט ולמנסור עבאס – אתם תלכו איתו ותקבלו הבטחות- לא יצא מזה כלום כי נתניהו מעניין אותו אך ורק הוא עצמו".

גנץ הוסיף: "המטרה שלנו היא לאפשר הקמת ממשלה אחרת, ישרה שלא תראה את עצמה אלא את המדינה והחברה. ולכן אסור לנו להיות שבויים של המשפט של נתניהו, צריך לצאת לדרך חדשה וזו אחריות של כל המפלגות בגוש השינוי להקים ממשלה ישרה".

"לכן אני עושה למען זה, באמת כל יום וכל היום, בקשר עם כל שאר המפלגות, מתוך מטרה פוליטית אחת פשוטה להקים ממשלה ישרה וטובה למדינת ישראל. לא לממשלת נתניהו, כן לממשלת שינוי שהגיע הזמן שתקרה כאן", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים