שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו מציע קידום בניה תמורת איחוד בימין
פרסום ראשון
בלשכת רה"מ הציעו לקדם את תוכניות הבנייה התקועות בשכונת 'עטרות יוסף' בירושלים, בתמורה להסכמה של סמוטריץ' לחבור לבן גביר, גם במחיר של מתיחות עם ממשל ביידן
בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע"מ

זה היה צפוי. על רקע הימים הבודדים שנותרו לסגירת הרשימות, המערכת הפוליטית נכנסה לאחד השבועות הדרמטיים שלה עם ציפייה דרוכה ל'דרמות' של הרגע האחרון, כאלו שיביאו עמם חיבורים, פיצולים ואולי אף הודעות על פרישות מצד מפלגות שמדשדשות על גבול אחוז החסימה.

ואכן, הציפייה לא אכזבה, זה נפתח בהודעה הדרמטית של אבי ניסנקורן עד לא מכבר שר המשפטים, האיש שבגללו מערכת הבחירות מצאה את עצמה בסחרור של מערכת בחירות רביעית, מסתבר, לא יהיה יזכה לאכול מהתבשיל אותו רקח במו ידיו אלא יותיר ליריביו להתמוגג מהמוצר הסופי עליו נוכל לברך על המוגמר בליל הבחירות עם היוודע תוצאות האמת.

אלא שבצל ההתרוצצויות בשמאל בין חלקיקי המפלגות המנסות בשעות אלו להגיע להסכמות ולאסוף את עצמן תחת גיבוש פלטפורמה מוסכמת שתציל אותן מהמבוכה אליו ביהירות מפולגת וזחיחות שאין שני לה גררו הם את עצמם, מסתבר שימין העניינים יגעים לא פחות.

בפעם הרביעית בתוך שנתיים מנסה ראש הממשלה את מזלו באיחוד מפלגות הימין ומוכן להבטיח עבור הבלתי אפשרי גם את עתיד יחסי ישראל עם הממשל החדש בארצות הברית.

ל'בחזית' נודע כי במסגרת הלחצים המופעלים על גורמים ב'ציונות הדתית' של סמוטריץ' ו'הבית היהודי' להתאחד עם 'עצמה יהודית', התחייבו גורמים בסביבת נתניהו בשמו של ראש הממשלה על הפשרת הבניה בפרויקט 'עטרות' שכזכור, הוקפא על ידי שר הפנים אריה דרעי (לדברי גומרים בלשכתו, בהוראת נתניהו), עוד לפני הבחירות וזאת על אף שהדבר צפוי לגרום למתיחות מול הממשל החדש בארצות הברית.

בשיחה עם 'בחזית' אומר גורם המעורב בנושא, כי ההצעה הונחה לפתחו של סמוטריץ' מצד בכירים בסביבת נתניהו כשלפיה, נתניהו התחייב לדאוג לכינוס הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים בראשה עומד אמיר שקד, כדי שזו תאשר את התכנית.

יצוין, כי בראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' הבוקר נשאל בן-גביר האם ראש הממשלה מעורב בניסיון לייצר איחוד בין המפלגה בראשה הוא עומד 'עצמה יהודית' לבצלאל סמוטריץ' והשיב כי "אכן מתנהלים מגעים", כשהוא רומז כי שליחים מטעמו של ראש הממשלה פועלים בניסיון למצוא מתווה שיאפשר ריצה משותפת בבחירות הקרובות מתוך מטרה שלא לאבד קולות בימין כפי שאכן קרה בסבבי הבחירות האחרונים מה שגרם לאיבוד מנדטים יקרים למחנה הימין שמנעו הקמת ממשלת ימין.

כזכור, לפני כחודש חשף 'בחזית' כי יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מעכב את בנייתן של כעשרת אלפים יחידות דיור המיועדות למגזר החרדי ואמורות להיבנות בשכונה חדשה במזרח ירושלים בשם 'עטרות יוסף' על שם מייסד תנועת ש"ס מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

לפי הדיווח, במשרד הפנים הבהירו למובילי הפרויקט כי יימנעו מלקדם את בניית השכונה עד להסכמת ראש הממשלה בנימין נתניהו שהטיל את כובד משקלו למניעת אישור התכניות בוועדה.

יצוין, כי שכונת "עטרות יוסף" צפויה להיבנות בשטח שעל פי 'תכנית המאה' של טראמפ אמורה היתה לעבור לידי הפלסטינים, אלא שמעורבות מצד משרד השיכון בראשות השר יעקב ליצמן, בשיתוף פעולה עם יזמים בירושלים, שהגישו לאמריקאים הצעה הכוללת הקצאת שטח חלופי לפלסטינים, קיבלה את הסכמה שקטה מצד שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דייוויד פרידמן.

מדובר בתכנית לבנייה בשטח של 1,300 דונם בה מתוכננות להיבנות כ-9,000 יחידות דיור, רובן על אדמות מדינה. התכנון מדבר גם על 290,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

לפני כחמשה חודשים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעילים למען הבנייה, כי יקדם את הבנייה "בקרוב". לפני כחודש שב נתניהו וחזר על הבטחתו אך התהליך טרם התקדם. במשרד ראש הממשלה אף אמרו כי "בימים אלו מתבצעת עבודת מטה לאישור תוכנית בנייה בוועדות התכנון. התוכניות יובאו בתקופה הקרובה לאישור הוועדה".

כאמור, מהמידע שהגיע ל'בחזית' עולה, כי בכוונת ראש הממשלה לפעול לאישור השכונה המדוברת ולהשתמש בה כמנוף לחץ לאיחוד מחנה הימין תוך שהוא מוכן להסתכן ולהתחיל את מערכת היחסים עם ממשל ביידן ברגל שמאל.

יצוין, כי בעוד בין מפלגת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' לבין 'הבית היהודי' בראשות חגית משה מתנהלים מגעים מתקדמים לריצה משותפת, הרי שהלילה חתמו מפלגות 'עצמה יהודית' ו'נעם' על ריצה ברשימה אחת בבחירות הקרובות כאשר על פי ההבנות בין שני המפלגות, מדובר בחיבור טכני שנועד לצלוח את אחוז החסימה בלבד, כאשר לאחד הבחירות ייבחן המשך שיתוף הפעולה בין שני הגופים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים