שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו נפגש בחשאי עם בן סלמאן ופומפאו
הסכם נוסף?
הבוקר מתברר כי הנוסעים בטיסות הלא מזוהות שיצאו מישראל לניאום בסעודיה הם לא אחר מראש הממשלה נתניהו וראש המוסד כהן כשהם בדרכם לפגישה חשאית עם יורש העצר הסעודי
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

ראש הממשלה נתניהו וראש המוסד יוסי כהן הם הנוסעים בטיסות הלא מזוהות שהמריאו אתמול מנתב"ג לסעודיה, במקביל לביקורו של מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בממלכה ופגישתו עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, כך דיווח גורם ישראלי.

כידוע, מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, מקיים בימים אלו סבב ביקורים במדינות המזרח התיכון, כאשר במסגרת הביקור נחת פומפאו לפגישה עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן.

אלא שבמקביל לפגישתם של פומפאו ובן סלמאן בסעודיה, יצאו מישראל שתי טיסות לא מזוהות בדרכם לעיר ניאום, כאשר מאוחר יותר התברר שראש הממשלה נתניהו וראש המוסד יוסי כהן היו על גבם בדרכם לפגישה עם סלמאן ופומפאו.

נתניהו וראש המוסד המריאו מנתב"ג במטוס מנהלים ישראלי בעל רישום זר של סן מרינו (T7-CPX), בשעה 19:50, בטיסה ישירה לניאום – שנמצאת בדרום מפרץ אילת, באזור מצרי טיראן, בשטחה של סעודיה. המטוס נחת בשעה 20:30, ולאחר כשלוש וחצי שעות על הקרקע, המריא בשעה 23:50 בחזרה לישראל. המטוס נחת חזרה בנתב"ג בשעה 00:50.

גורמים בכנסת מספרים כי רבים חיפשו אתמול את נתניהו במשך שעות רבות אך לא הצליחו להשיגו או איש מלשכתו. בהתחלה החליטו בלשכת ראש הממשלה שלא להתייחס לידיעה על הטיסות המסתוריות, אך לא הכחישו זאת. יועצו של ראש הממשלה, טופז לוק, אף רמז על כך בחשבון הטוויטר שלו כשכתב כי "גנץ עושה פוליטיקה בזמן שראש הממשלה עושה שלום".

דבר הטיסה החשאית מסביר את ההודעה התמוהה במוצאי שבת מטעם לשכת ראש הממשלה, לפיה קבינט הקורונה שתוכנן לאתמול יידחה לשני בגלל שהשרים יזהר שי ואלקין לא הספיקו להכין את המלצותיהם בנוגע למעקב הדיגיטלי. זאת, למרות ששי טען בשידור: "אין לי מושג מדוע הקבינט נדחה, ההמלצות שלנו מוכנות". גורמים המעורים בפרטים מספרים שההודעה הייתה סוג של סיפור כיסוי כדי שלא יתעורר חשד מביטול הקבינט.

כזכור, בשבוע שעבר, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ הבחרייני וראש הממשלה נתניהו, הצהיר מזכיר המדינה האמריקני כי "אנו מקווים שיהיו עוד הרבה יותר הסכמים בהמשך, נוסף על השניים שהיו עכשיו".

ראש המוסד יוסי כהן כבר הצהיר בעבר כי קיים מאמץ גדול מאוד בזירה הסעודית ויש לחץ גדול להגיע להסכם איתם. "נראה שהם מחכים לבחירות בארצות הברית, לתת 'מתנה' לנשיא הנבחר", טען כהן.

פקיד בכיר אמר היום, כי נתניהו לא עדכן מראש את שר הביטחון בני גנץ ואת שר החוץ גבי אשכנזי על נסיעתו לסעודיה אמש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים