שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו נפגש עם שר המסחר הבחרייני בלשכתו
פירות השלום
רה"מ נתניהו נפגש הבוקר עם שר התעשייה הבחרייני זאיד בן רשיד אלזיאני בלשכתו בירושלים • נתניהו: "אנו ממשים את השלום, בזכות ההחלטה האמיצה שקיבל המלך חמד"
רה"מ נתניהו ושר המסחר הבחרייני אלזיאני | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הבוקר את פני שר התעשייה, המסחר והתיירות הבחרייני, השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני, בלשכתו בירושלים. "זה היום שבו אנו ממשים את השלום, אני מברך אותך – ברוך הבא", אמר נתניהו.

ראש הממשלה פתח את דבריו בדברי ברכה: "ברוכים הבאים, כבוד השר זאיד אלזיאני והמשלחת המכובדת. אלה ימים נפלאים. זה היום שבו אנו ממשים את השלום, בזכות ההחלטה האמיצה שקיבל המלך חמד. בזכות האנרגיה יוצאת הדופן והיוזמה של בחריינים וישראלים שרוצים מאוד לחבק זה את זה, להכיר זה את זה, ולעשות עסקים זה עם זה בתיירות, במסחר, בתעשייה", אמר נתניהו, "עליי לומר שיש לך כמה תחומים, ואתה מצליח בהם מאוד".

"חתמנו על מספר הסכמים, ויש עוד בקנה. אך חשובה מזה היא ההבנה שזה שלום אמיתי בין עמינו. שלום שיביא ליתרונות כלכליים שאי אפשר היה אפילו לדמיין רק לפני מספר חודשים, אך עתה הם קורמים עור וגידים. זה ירחיב את מעגל השלום לא רק לעמינו אלא לכל מדינות המזרח התיכון ואולי מעבר, אז ברוח השלום, השגשוג, שיתוף הפעולה והידידות, אני מברך אותך – ברוך הבא".

בנאומו התייחס נתניהו לחלקו של ממשל טראמפ בכינון הנורמליזציה ושיבח את הצד האמריקני בהסכם, כשהוא אומר כי "הנשיא טראמפ וצוות השלום המוכשר שלו ראויים לקרדיט על שהביאו את הסכם השלום הזה. הייתי אומר שהוא פורח בהרבה דרכים, כולל בנושא נגיף הקורונה – נדון גם בשיתוף פעולה בנושא הזה, משום שגם כאן, דברים זזים בקצב מהיר מאוד. כפי שאתה יודע, התחילו לחסן בבריטניה. אנחנו צופים להתחיל בחיסונים בעתיד הקרוב מאוד גם".

שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין, השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני, פתח את דבריו ואמר: "תודה על קבלת הפנים החמה. אנחנו שמחים להיות פה בלשכתך ובמדינתך. חווינו הרבה רצון טוב מאז שהגענו. נפגשנו כבר עם משלחות ישראליות בבחריין לפני הגעתנו לכאן. כפי שאמרת בצדק, העולם כולו מביט בנו. הצעדים שאנו בונים היום, הם צעדים לנצח עבור הדורות הבאים. זה היה צעד אמיץ של הוד מעלתו ושלך ואנו מודים לך על כך", אמר אלזיאני, "אנחנו מודים לממשל האמריקני, בהובלת הנשיא טראמפ, שקידם ואיפשר את זה. אנחנו חשים שאנחנו סוללים עתיד חדש עבור דורות העתיד ומשאירים להם עולם טוב יותר מזה שאנחנו ירשנו", הוסיף.

"אנחנו כנים בעניין הזה, אנחנו מחויבים לגמרי. קצב ההתקדמות מהיר למדי משום שעלינו לפצות על זמן רב שהלך לאיבוד ויש פה הזדמנות גדולה לקדם את זה אף יותר לא רק בנושאי עסקים, אלא גם בענייני תרבות, ספורט, חילופים, תיירות – וזה יקרה מהר מאוד", סיים אלזיאני.

כזכור, אמש נחתה בישראל משלחת בכירים מממלכת בחריין. המשלחת, המונה כ-40 חברים ובראשם שר התעשייה המסחר והתיירות הבחרייני זייד בן רשיד אלזייני, התקבלה בטקס רשמי במעמד שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, שהגיע לקבל את המשחת הבחריינית בשדה התעופה.

בפגישתם דנו השרים על נושאי מסחר וכלכלה ועל הדרכים להכניס את ההסכם לשיתוף פעולה כלכלי, עליו חתם מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה לפני מספר שבועות. במעמד מיוחד חתמו השרים על מזכרי הבנות כלכליים ועל שיתוף פעולה בנושא החדשנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים