שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו נפגש עם 2 המועמדים לנשיאות
"חופש הצבעה"
נתניהו אמר ש"מדינת ישראל מתברכת בשני מועמדים ראויים לנשיאות ושהוא מחוייב לעמדתו שהביע בעבר שבליכוד יהיה חופש הצבעה בבחירות הקרובות לנשיאות"
בנימין נתניהו ויצחק הרצוג | צילום: ויקיפדיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול והיום עם המועמדים לנשיאות המדינה יצחק (בוז׳י) הרצוג ומרים פרץ. לאחר הפגישה עם הרצוג נמסר כי "הביע הערכה לעשייתו ופועלו למען המדינה". לאחר הפגישה עם פרץ נמסר כי "הביע הערכה לסיפור חייה, לאישיותה ולפועלה".

עוד נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו אמר ש"מדינת ישראל מתברכת בשני מועמדים ראויים לנשיאות ושהוא מחוייב לעמדתו שהביע בעבר שבליכוד יהיה חופש הצבעה בבחירות הקרובות לנשיאות".

מטעמה של פרץ נמסר כי "הפגישה הוגדרה כטובה ולבבית, ובסיומה איחל ראש הממשלה למרים בהצלחה בהתמודדות". מרים פרץ אמרה כי היא "מודה לראש הממשלה על הפגישה החשובה. פגשתי אדם קשוב ומעמיק, והצגתי בפניו את חזוני לבית הנשיאה בראשותי".

מהכנסת נמסר היום כי במשכן הכנסת נשלמות ההכנות לקראת אירועי בחירת הנשיא/ה ה-11 של מדינת ישראל. ביום רביעי, כ"ב סיוון תשפ"א, 2 ביוני 2021, תתקיים במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת ובה תתקיים הבחירה. זאת לפי חוק יסוד: נשיא המדינה.

שני המועמדים, יצחק הרצוג ומרים פרץ, יגיעו למשכן בשעות הבוקר ויוזמנו לשהות, יחד עם קרוביהם והצוותים המלווים אותם, באולמות "נגב" ו"ירושלים" באגף החדש בכנסת, אשר הוכנו מבעוד מועד לכבוד המועמדים".

בשעה 11:00 תיפתח הישיבה המיוחדת במליאת הכנסת. יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, יפרט את נוהל ההצבעה החשאית ויכריז על תחילת ההצבעה. שני המועמדים יוכלו לצפות במהלך ההצבעה מהיציע המיוחד במליאה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, תקרא בשמות חברות וחברי הכנסת לפי סדר שמות המשפחה, ואלה יקומו בזו אחר זה וייגשו אל מאחורי הפרגוד. שם ישימו במעטפה פתק עם השם המועדף עליהם, או פתק לבן, וישלשלו אותו לתוך תיבת הקלפי".

בתום ההצבעה יכריז יו"ר הכנסת על הפסקה בישיבת המליאה לצורך ספירת הקולות. תיבת הקלפי תילקח על ידי סדרני הכנסת לחדר נפרד והקולות ייספרו על ידי חברי ועדת הקלפי, חברי הכנסת דוד ביטן (יו"ר), יוסף טייב, אמילי מואטי ויואל רזבוזוב.

בתום הספירה יחדש יו"ר הכנסת את ישיבת המליאה ויכריז על התוצאות. במידה ולא יושג רוב של 61 קולות למועמד/ת, יתקיים סיבוב הצבעה נוסף. לאחר ההצבעה השנייה, אם יושג רוב קולות (גם אם אינו 61 או יותר), יוכרז על מנצח/ת.

עם היוודע התוצאות הסופיות ייצא יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, יחד עם סגניו ועם מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, מנכ"ל הכנסת, סמי בקלש וקצין הכנסת, יוסף גריף, לאולם בו שוהה המנצח/ת, שם יודיע רשמית לנשיא/ה הנבחר/ת על תוצאות ההצבעה ויברך אותו/אותה.

יובהר כי השבעת הנשיא/ה הנבחר/ת תתקיים במועד אחר. כהונתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין נמשכת עד כ"ט תמוז תשפ"א, 9 ביולי 2021.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים