שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו: עוד מדינות יצטרפו לנורמליזציה
בקבלת הפנים
ראש הממשלה נתניהו בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת 'פליי דובאי' מדובאי, שנחתה הבוקר בנמל התעופה בן גוריון: "אנחנו עושים היסטוריה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו. אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס קבלת הפנים לטיסה המסחרית הראשונה של חברת 'פליי דובאי' בנמל התעופה בן גוריון כי "כל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה".

כזכור, קו איחוד האמירויות-ישראל יצא לדרך הבוקר כאשר בסביבות 12:00 נחתה בנתב"ג הטיסה הראשונה של חברת הלואו קוסט האמירתית FZ1163  Flydubai, כאשר טיסה זו אמורה להוות ולסמן את תחילת הפעלת הטיסות המסחריות בין שתי המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לנתב"ג כדי לקבל את פני הטיסה ההיסטורית.

ראש הממשלה פתח ואמר כי "זו הטיסה המסחרית הראשונה מדובאי לישראל, וזו טיסה היסטורית משום שהיא פותחת עכשיו עשרות טיסות בשבוע לדובאי, לאיחוד האמירויות, לבחריין, וגם למזרח, פטור מוויזה מצטרף לזה. זאת אומרת שיש כאן פתיחה עצומה של המסחר, הכלכלה והתיירות, ובעצם מזרח תיכון שהוא באמת חדש ושונה".

עוד הוסיף נתניהו כי "מפגש בין עמים, גם מפגש בין מנהיגים. אנחנו מפוררים את הסכסוך הישראלי-ערבי והופכים אותו לשת"פ ישראלי-ערבי, ליצור לא רק עתיד חדש, אלא הווה חדש, ועושים זאת במהירות מסחררת. אני חושב שכל העולם מסתכל ומבין שאנחנו עושים כאן היסטוריה, וכולנו יכולים לברך על כך".

רה"מ במענה לשאלת כתב: "אנחנו כבר טסים מעל ערב הסעודית, כפי שאתם יודעים, כי כל הטיסות האלה מתנהלות מעל ערב הסעודית. כולל טיסות של חברות ישראליות, ואני חושב שזה שינוי מבורך. אני צופה שמעגל הנורמליזציה ימשיך להתרחב, ואני אומר את זה בביטחון רב. שום דבר אינו מובטח ב-100%, אבל נראה לי שאם אני צריך לצפות קדימה, אני מעריך שבחודשים הקרובים אנחנו נראה עוד מדינות שמצטרפות למעגל הזה, בדרך כזאת או אחרת, ברמה כזאת או אחרת. את זה כבר אי אפשר לעצור, אנחנו לא הולכים אחורה".

ראש הממשלה סיים ואמר כי "מה שאנחנו עושים פה היום זה דבר היסטורי. טיסה מסחרית ראשונה מדובאי לישראל – ולא האחרונה. אנחנו הולכים לפתוח עשרות טיסות לשני הכיוונים. זה פשוט משנה לא את העתיד של המזרח התיכון ושל ישראל, אלא את ההווה שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים