שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו: "סירבתי להצעת ארה"ב – 'מודל אפגניסטן'"
פוסט חשיפה
נתניהו: "ב- 2013 פנה מזכיר המדינה האמריקני דאז. הוא הזמין אותי לביקור באפגניסטן כדי לראות, לדבריו, איך ארה״ב הקימה כוח צבאי מקומי שיכול לעמוד מול הטרור"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון /לע"מ

רה״מ לשעבר ויושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם לפני שעה קלה פוסט בו הוא חושף כי הוא דחה בשנת 2013 את דרישת האמריקנים להחיל 'מודל אפגניסטן' על הרשות הפלסטינים.

תוכן הפוסט:

בשנת 2013 פנה אליי מזכיר המדינה האמריקני דאז, ג׳ון קרי. הוא הזמין אותי לביקור חשאי באפגניסטן כדי לראות, לדבריו, איך ארה״ב הקימה כוח צבאי מקומי שיכול לעמוד לבדו נגד הטרור.

המסר היה ברור – ״מודל אפגניסטן״ הוא המודל שארה״ב מבקשת ליישם גם בעניין הפלסטיני.

סירבתי בנימוס להצעה וכפרתי בעצם הרעיון. הערכתי אז שברגע שארה״ב תצא מאפגניסטן – הכל יקרוס. כך לצערי קרה בימים אלה: משטר איסלאמי קיצוני כבש את אפגניסטן ויהפוך אותה למדינת טרור שתסכן את שלום העולם.

תוצאה זהה נקבל אם חלילה נמסור חבלי מולדת לפלסטינים. הפלסטינים לא יקימו את סינגפור. הם יקימו מדינת טרור ביהודה ושומרון, במרחק קצר מנתב״ג, תל אביב, כפר סבא ונתניה.

את אותה מדיניות שגויה ראינו גם בעניין איראן. הקהילה הבינלאומית שעטה להסכם מסוכן שהיה מעניק לאיראן  בהכשר בינלאומי ארסנל של פצצות גרעין שמיועדות להשמדתנו. 

נתבקשתי אז על ידי ידידינו לשמור על שקט. לא לפעול ולא להילחם. גם לכך לא הסכמתי. הובלנו מדיניות תקיפה הן בשדה המבצעי והן בשדה המדיני וההסברתי. יצאתי נגד כל העולם, כולל נגד רבים בישראל, ונאמתי בקונגרס האמריקני נגד ההסכם המסוכן הזה. שר החוץ וראש הממשלה החליפי לפיד תקף את פעולתי זו.

בסופו של דבר הבאנו את ארה״ב להטיל סנקציות כלכליות כבדות על איראן ולצאת מהסכם הגרעין. אלמלא הפעולות הנחושות שלנו לאיראן כבר היה מזמן ארסנל של פצצות גרעין.

המסקנה ברורה: הדוקטרינה הנכונה היא זו הובלתי היא שאסור לנו לסמוך על אחרים שישמרו על ביטחוננו, עלינו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום.

לאסוננו, היום ממשלת לפיד-עבאס-בנט נוהגת בדיוק ההפך – דרך שמסכנת את ביטחוננו ועצם קיומנו. הם הסכימו למדיניות ״אין הפתעות״ מול איראן, מדיניות מסוכנת שמגבילה את חופש הפעולה המבצעי של ישראל. הם מצייתים לאחרים ושומרים על שתיקה רועמת ביחס לאיראן בימים אלה בהם היא דוהרת לפצצה.

הם עושים זאת בגיבוי מלא ומגוחך של התקשורת המלטפת שמנסה להסתיר את מחדלי הממשלה הכושלת הזאת, קשים ככל שיהיו.

אפס בביטחון. אפס במדינאות. אפס בקורונה.

מדינה ללא קברניט, מדינה באנרכיה.

עד מתי תשתוק התקשורת נוכח האנרכיה הזאת שרק הולכת ומתעצמת מדי יום?

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים