שיתוף
תגובות
חדשות » נתניהו עלה להציג והשר אלקין השיב
אי אמון ראשון
יו"ר האופוזיציה נתניהו בהצעת אי האמון בכנסת: "אתם לא מטפלים באיראן, לא מטפלים בטרור, לא בשום דבר" | אלקין בתגובה: "נתניהו ברח מהמליאה בפחדנות, כמה אופייני"
השר אלקין במליאה | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'

כנס הקיץ של הכנסת החל בדיון בהצעות אי אמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הציג את הצעת סיעת הליכוד ואמר: "היום המצב שונה בתכלית ממה שהיה בעבר, הממשלה הנוכחית משותקת, היא במשבר עמוק, היא לא מחליטה, לא יוזמת, לא נלחמת בטרור. המדיניות לא נקבעת במעון רה״מ בירושלים והיא גם לא נקבעת בארמון או במבצר ברעננה, היא נקבעת אצל מועצת השורא. מי שיושב בממשלה עם תומכי חמאס לא יכול להילחם בחמאס. מילא שאתם בממשלה בוחרים לא לצאת לרחוב ולשמוע ביקורת, זאת הבעיה שלכם, אבל זה שאזרחי ישראל מפחדים לצאת לרחוב זאת הבעיה של כולנו. אזרחי ישראל חיים היום בפחד.

"בראש הממשלה עומד מי שהפר את כל הבטחותיו, הונה את ציבור הימין בדרך לכיסאו, ומאז הוא לא עושה שום דבר חוץ מלהיאחז בכיסא. הוא צריך ללכת הביתה עוד היום. תארו לעצמכם מה היה נאמר אם המצב היה הפוך – מה היו אומרים אם אני הייתי ראש הממשלה בראשות מפלגה בת חמישה מנדטים, שחברי הממשלה שלי נמצאים במו״מ עם האופוזיציה, כשאין לממשלה אפילו רוב דחוק בכנסת, שאני תלוי במועצת השורא ושהתמיכה הציבורית שלי בקריסה מוחלטת. הם היו אומרים שלממשלה אין לגיטימציה ציבורית. ואני רוצה להגיד לנפתלי, נפתלי – זה נגמר.

"אתם לא מטפלים באיראן, לא מטפלים בטרור, לא בשום דבר. הגיע הזמן לשים סוף למחדלי הממשלה ולהתחיל לתקן את הנזקים שהבאתם לנו בזמן כל כך קצר. חבריי ואני נחזיר את ישראל למסלול הנכון. נגבה מחיר כבד מארגוני הטרור, ניאבק בתוקפנות של איראן ונפעל למנוע ממנה ארסנל של נשק גרעיני. נבטל את הגזרות הכלכליות שלכם, את העלאות המיסים ואת ההתעללות שלכם בשכבות החלשות ביותר שביקשתם להתנכל להם. אתם קלקלתם – אנחנו נתקן. בעזרת השם, תוך זמן קצר, נקים ממשלה לאומית חזקה בראשות הליכוד, נבטיח את הביטחון, נחזיר את העוצמה, נבטיח את השגשוג לכל אזרחי ישראל.

"עד שזה יקרה, דבר אחד ברור: לנו אין אמון בכם וגם לעם ישראל ולאזרחי ישראל אין אמון בכם. לכו הביתה".

השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה להצעות אי האמון שהגישו סיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה ואמר: "נתניהו ברח מהמליאה בפחדנות, כמה אופייני. אני לא מופתע, כי מי שמפתח ומנסה להשריש בציבור הישראלי שיח של אלימות מילולית, של הסתה, שיח שמגיע לצערי לכיסאות בתוך האולם הזה, אני לא מופתע שכך הוא מתנהג גם בשיח הפרלמנטרי. הוא לא מסוגל לשמוע תשובה, הוא מפחד לשמוע תשובה.

"דיבר כאן יו"ר האופוזיציה על ההתמודדות עם הטרור, הוא דיבר שיש לו פתרון ושפשתי את עייני כי זכורה לי השנה הקשה של שנת 2015, שבה במשך כמה חודשים נהרגו 47 אזרחים תוך חודשים ספורים. ישבתי אז בקבינט של נתניהו ולא זכור לי שהוא אמר שלאור כמות הפיגועים הוא  צריך להחזיר את המנדט ולפרק את הממשלה. לא זכור לי גם שהוצע משהו ויושם משהו שלא קורה גם היום. יש דברים שלא עשינו, לא הצבנו מגנומטרים ואז הסרנו אותם, לא שחררנו למעלה מאלף מחבלים.

"לגבי השותפות עם רע"ם, אם צודק ח"כ נתניהו בטיעון שלו, הרי זו בדיוק הממשלה שהוא ניסה להקים רק לפני שנה. הרי כולנו זוכרים את המאמצים ואת מה שהובטח לח"כ עבאס, כולנו זוכרים את הלחצים על ח"כ סמוטריץ' רק כדי לתת אור ירוק לקואליציה שלפי מה שנתניהו תיאר כאן היא אסונית למדינת ישראל. אז או שנתניהו ניסה להקים קואליציה אסונית למדינת ישראל או שהכל פוזיציה.

"דיבר כאן נתניהו שמדינת ישראל מוחזקת כבת ערובה על ידי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ונדמה לי שהנתונים כמו שאנחנו מכירים אותם הם שונים. הרי נתניהו ניסה ארבע פעמים להקים ממשלה ולא הצליח. שלוש פעמים הלכנו לבחירות פעם אחר פעם רק בגלל שנתניהו לא הסכים לתת למישהו אחר להקים ממשלה, לא רק אני אומר את זה,  אמר את זה ח"כ ישראל כץ, אמר את ח"כ יולי אדלשטיין. אחרי הבחירות השלישיות קרה נס והוא הצליח להקים ממשלה והוא פירק אותה אחרי פחות משנה תוך הפרת כל ההתחייבויות.

"ומה הוא מציע היום מול אותם אתגרים שהוא מסמן נכונה? הוא מציע לנו עוד מערכת בחירות, לופ בלתי פוסק כשהוא הוא יודע שאין לו סיכוי  להגיע ל-61. כל המערכת היא בת ערובה של אדם אחד שלא יודע להגיד די. אם יש מישהו שמחזיק את מדינת ישראל כבת ערובה זה דווקא הבן אדם שעמד פה לפני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים