שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נתניהו קיים דיון עם ראשי הרשויות הערביות
צפו
ראש הממשלה: "המבוגרים מעל גיל 50 מביאים כמעט 100% מהמוות ומהתחלואה הקשה, מה שמעמיס על בתי החולים וכמובן מביא לטרגדיות"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון
צילום: עומר מירון, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום דיון (zoom) עם ראשי הרשויות בחברה הערבית. בפגישה השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, מנכ"ל משרד רה"מ בפועל צחי ברוורמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס ובכירים נוספים בנושא הגברת קצב החיסונים בחברה הערבית.

רה"מ נתניהו בפתח הפגישה: "אני ביקשתי את הפגישה הזאת משום שהתחלואה בחברה הערבית עדיין מזנקת. עדיין יש הרבה פייק-ניוז, ועדיין יש צורך לחסן את כלל הציבור, אבל קודם כל את המבוגרים. המבוגרים מעל גיל 50 מביאים כמעט 100% מהמוות ומהתחלואה הקשה, מה שמעמיס על בתי החולים וכמובן מביא לטרגדיות".

"אנשים מתים, אנשים סובלים ממחלות שיכולות להישאר לכל החיים. אגב, זה קורה גם לצעירים, ולכן צריכה להיות התגייסות מיוחדת שלכם כמנהיגי ציבור".

"חשוב פשוט להתגייס ולהסביר את זה, יש פייק-ניוז אדיר: 'אנחנו מכניסים גוף זר', 'החיסון זה גוף זר שפולש לגוף'. מה פתאום, הגוף הזר שפולש לגוף זה הנגיף, זה הקורונה. אלמלא החיסונים אנשים ימותו. לפני שהיה עידן החיסונים, אנשים מתו בהמוניהם ותוחלת החיים הממוצעת הייתה בין 30 ל-40 שנים. היום זה כפליים מזה, בגלל החיסונים".

"החיסונים זה ברכה לאנושות, החיסונים זה ברכה לכל גבר ואישה, לכל ילד וילדה. אני מבקש מכם להתגייס כאן, לעזור לפוצץ את הפייק-ניוז, להירתם עכשיו, להביא את כולם".

"יש לנו חיסון לכל אזרח ואזרחית בישראל, לכולם, בלי יוצא מן הכלל. אין לנו שום הגבלה, בישראל החיסונים מחכים לאנשים. אז אני מבקש מכם – תתגייסו, אתם מנהיגים, יש לכם השפעה. יש פה גם גורמים רפואיים, ואני מבקש שהם ידברו גם כן. אני מבקש שיסבירו את זה בעברית, בערבית, בכל דרך לכל הציבור: לציבור המוסלמי, הנוצרי, הבדואי, הצ'רקסי והדרוזי. כולם צריכים להבין את זה, כי הנגיף לא מבחין בינינו. הוא לא מבחין בין אף אחד מאיתנו, הוא יתקוף את כל מי שלא יתחסן".

"אני מבקש, החיסונים מחכים לכם. אני מבקש אתכם כמנהיגים, אני נפגשתי עם רבים מכם, אני יודע שאתם מבינים את זה, אבל חשוב לי שהציבור שלכם יבין את זה באמצעותכם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים