שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו שוחח בטלפון עם סגנית נשיא ארה"ב
לראשונה
בשיחה סוכם הידוק השת"פ במאבק בקורונה. האריס הביעה את ההתנגדות המוחלטת של הממשל להחלטת התובעת של בית הדין בהאג. גנץ שוחח עם מקבילותיו בצרפת וגרמניה
נתניהו בשיחה עם ביידן | צילום: תקשורת רה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם סגנית נשיא ארה״ב קמלה האריס. זו השיחה הראשונה בין השניים מאז כניסה לתפקיד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "סגנית הנשיא בירכה על ההצלחה הגדולה של מבצע החיסונים בישראל. ראש הממשלה וסגנית הנשיא סיכמו על הקמת צוות משותף להידוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח טכנולוגי במאבק בנגיף הקורונה, מים, אנרגיה ירוקה ותחומים נוספים".

עוד נמסר בהודעה הישראלית כי סגנית הנשיא הביעה את ההתנגדות המוחלטת של הממשל האמריקני להחלטת התובעת של בית הדין הבינ״ל בהאג. ראש הממשלה אמר בשיחה ש"נמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני והביטחוני". בשיחה הדגיש ש"כראש ממשלת ישראל יש לי מחוייבות מוחלטת למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני המיועד להשמדתנו".

בתוך כך, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ שוחח הערב עם מקבילותיו בצרפת וגרמניה, שרת ההגנה של גרמניה אנגרט קראמפ קארנבאואר ושרת ההגנה והכוחות המזוינים של צרפת פלורנס פרלי.

על השיחה עם המקבילה הגרמני נמסר מלשכת גנץ כי "השיחה התמקדה בהחלטה של התובעת בבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל. שר הביטחון הודה לשרת ההגנה, על תמיכתה של גרמניה בעמדת ישראל, כי ל-ICC אין סמכות לפתוח בחקירה נגדה".

גנץ, ציין כי "החלטת בית הדין היא פוליטית, ועשויה לפגוע ביכולתן של דמוקרטיות להגן על עצמן מפני ארגוני טרור, המשתמשים באזרחים כמגן אנושי". עוד הזכיר גנץ, כי "לישראל מנגנוני חקירה עצמאיים ומערכת משפט חזקה ואיתנה, המתמודדת עם כל חשד להפרה של הדין הבינלאומי". השרים שוחחו גם על ההתפתחויות האזוריות ועל המשא ומתן הצפוי לחידוש הסכם הגרעין עם איראן.

על השיחה עם המקבילה הצרפתית נמסר כי התקיימה "על רקע החלטת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל". גנץ אמר לפרלי, כי "מדובר בהחלטה פוליטית וכי ישראל היא מדינה שיש לה מנגנוני חקירה ושיפוט עצמאיים".

גנץ ביקש מפרלי, ש"צרפת תפעל בכדי לסייע לישראל מול התביעה, וזאת מתוך הבנה כי דיון כנגד ישראל לא רק חוטא למציאות, אלא עלול לפגוע ביכולתן של דמוקרטיות אחרות להילחם בטרור ובארגונים הפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית".

מוקדם יותר נמסר כי שר הביטחון וממלא מקום שר המשפטים בני גנץ, ערך היום (ה') התייעצות משפטית בהשתתפות היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, הפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק, אלוף איתי וירוב, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט הבינלאומי ד"ר רועי שיינדורף, לאור החלטת התובעת בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל.

בדיון הוצגו המשמעויות המשפטיות, דרכי פעולה אפשריות וכן עבודת המטה כפי שסוכמה עד כה בדיוני ההיערכות המתקיימים בחודשים האחרונים. גנץ נתן בסיום הדיון מספר הנחיות לפעולה במישור המשפטי, הביטחוני, המדיני והתקשורתי. בין השאר, סוכם כי מערכת המשפט תמליץ לדרג המדיני להקים צוות שרים מצומצם שירכז את הנושא, וכן כי תושלם ההיערכות המבצעית הנדרשת לצורך המערכה המשפטית באמצעות הצוותים הרלבנטיים בצה"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים