שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נתניהו שוחח בטלפון עם פוטין
"פועלים ביטחונית"
בליץ מדיני: שר החוץ גבי אשכנזי שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקאי טוני בלינקן, עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ועם שר החוץ הגרמני הייקו מאס
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסוגיות האזוריות ועל המשך התיאום בין ישראל לרוסיה מול התפתחויות ביטחוניות באזור. ״אני משוחח עם פוטין קבוע, אנחנו פועלים ביטחונית ביחד לא מעט בגזרות קרובות״, אמר נתניהו מאוחר יותר בהצהרה לתקשורת.

נתניהו התייחס לכך שטרם קיבל שיחה מביידן לאחר כניסתו לתפקיד: "שוחחתי עם הנשיא מיד אחרי נצחונו. הוא מקיים שיחות עם מנהיגים לפי הסדר, הוא התחיל עם אמריקה ואירופה, הוא טרם היגיע למזרח התיכון. הברית ביננו איתנה גם אם לא נסכים על כל דבר"

במקביל, שר החוץ גבי אשכנזי עדכן הערב כי שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקאי טוני בלינקן, עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ועם שר החוץ הגרמני הייקו מאס. השיחות עסקו בין היתר במאבק המדיני של ישראל בהחלטת השפוטים בבית הדין הפלילי הבין לאומי בהאג, נגד ישראל.

אשכנזי כתב בטוויטר: "קיימתי שיחה טובה וארוכה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. לרוסיה תפקיד חשוב במזה"ת, במיוחד בכל הנוגע לבלימת התגרענותה של איראן ומאמצי ההתבססות שלה באזור. השנה אנחנו מציינים 30 שנה לחידוש היחסים בין ישראל ורוסיה. סכמתי עם השר לברוב לחגוג את חידוש היחסים בשורת אירועים בישראל וברוסיה, שידגישו את עוצמת הקשר בין העמים".

על שיחתו עם מזכיר המדינה האמריקאי כתב: "שוחחתי הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, והודיתי לו על התמיכה הפומבית בישראל של הממשל בעקבות ההחלטה המקוממת של שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי. הדגשתי בפני מזכיר המדינה, כי החלטת בית הדין שגויה מיסודה, וכי היא מסכנת את ההזדמנות הנדירה לקדם את השלום באזורנו. שוחחנו גם על המאמצים המשותפים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולערער את היציבות האיזורית. אני מודה לנשיא ביידן ולמזכיר המדינה בלינקן על מחוייבותם העמוקה לבטחון ישראל ולברית האסטרטגית בין מדינותינו".

עוד עדכן: "שוחחתי הערב עם שר החוץ הגרמני, ידידי הייקו מאס, והדגשתי בפניו את החומרה בה רואה ישראל את החלטת שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי. הבהרתי כי ההחלטה מרחיקה את האפשרות לקידום השלום, וכי היא מחזקת את הגורמים הקיצוניים באיזור. שוחחנו גם על המאמצים המשותפים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, והדגשתי כי המשך הלחץ על איראן נחוץ כעת יותר מתמיד. בסיום השיחה, שוחחנו על המאבק בקורונה בישראל ובגרמניה, והבעתי תקווה כי נוכל בקרוב לחדש את קשרי התעופה, התיירות והמסחר בין המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים