שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נתניהו שוקל לוותר על תפקיד בממשלה
מוצא אחרון
נתניהו יזם שיחה עם סער במאמץ לסכל את הקמת הממשלה, וביקש להיפגש כדי להציע לו להיות ראשון רוטציה משולשת. בסביבת רה"מ בחנו את האפשרות שיכריז על פינוי מקומו
בנימין נתניהו | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

במאמץ למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד המסתמנת, התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער במוצאי השבת שעברה, במטרה להעביר לו את ההצעה לרוטציה משולשת. על פי הדיווח ב'חדשות 12', שיחת הטלפון בין סער ונתניהו הייתה קצרה ועניינית, ובסופה הודיע יו"ר תקווה חדשה לראש הממשלה כי הוא לא מקבל אותה.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו שוקל להודיע שיוותר על ראשות הממשלה לטובת בכיר אחר בליכוד, זאת כחלק ממהלך למנוע את הקמת ממשלת השינוי. אנשים בסביבת נתניהו כבר התייעצו על כך עם חברי כנסת בולטים במפלגה. עם זאת, המהלך ככל הנראה לא ייצא לפועל בעקבות הקשיים לערוך פריימריז בהקדם.

ב'וואלה' דווח כי בסביבת נתניהו בחנו בימים האחרונים את האפשרות שהוא יודיע על הסכמתו לזוז מרצונו ולפנות את כיסא ראש הממשלה. הכרזה של נתניהו על ויתור על מקומו ועל כך שיהיה ח"כ ללא שום תפקיד נועדה לסלול את הדרך לסער, לחבור בחזרה לליכוד ולהקים עם ימינה ממשלת ימין.

עד היום, כל ההצעות של הליכוד לסער כללו מינוי של נתניהו לראש הממשלה החליפי, והוא שלל את כולן על הסף, וגם נתניהו לא הסכים לוותר על התואר והעמדה עדיין ופסל את כל ההצעות שהוצעו לו לזוז באופן זמני. לפי מקורבים לנתניהו, הוא עדיין מביע התנגדות לרעיון שיוותר על מקומו וסבור שיש לו היתכנות נמוכה.

עם זאת, בישיבת סיעת הליכוד שהתכנסה היום כדי לדון במאמצים למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד, נתניהו לא שלל את הרעיון ואף רמז כי יהיה מוכן לבחון אותו ברצינות. ח"כ אופיר כץ אמר בישיבה כי אנשי תקווה חדשה "מנסים לעשות הפרדה בין הליכוד לבין נתניהו ואומרים לפעילים שיחזרו לליכוד אחרי שנתניהו יזוז". ואז נתניהו אמר לחברי הסיעה "שמעתם? שמעתם מה הוא אמר? קחו את הדברים שלו, שימו בתיבה, תנעלו ושימו את המפתח כרגע בצד".

ישראל כץ אמר היום בסיעת הליכוד: "ראש הממשלה נתניהו הוא המועמד שלנו לראש ממשלה גם אם נלך לאופוזיציה והוא יהיה יו״ר האופוזיציה. מעולם לא חלקתי על העובדה שבנימין נתניהו הוא יו״ר הליכוד ונשאר כיו״ר הליכוד, אין מה לדון בכלל והליכוד לא הולך לעסוק בזה בשום דרך. זו עובדה ברורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים