שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נתפס המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד
"ביתו ייהרס"
חודש לתמונות המצמררות מהלוויית הלוחם הצעיר, הסתיים המרדף אחר המחבל נזמי אבו-בכר • אביו עלה לקברו: "זה שפגע בך עם האבן הארורה נתפס. הוא נתפס, עמית"
רוצחו של עמית בן יגאל הי"ד, נזמי אבו-בכר, לאחר מעצרו | צילום: דובר צה"ל

בתום חודש של מרדף מסביב לשעון, הודיע הבוקר לאחר השב"כ על לכידת המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, נזמי אבו-בכר.

כזכור, לפני כחודש, במהלך פעילות מבצעית בכפר יעבד שבצפון-מערב השומרון, נרצח עמית בן יגאל בזמן יציאה רגלית של כוח הלוחמים שהגיע לעצור ארבעה מבוקשים בכפר.

מחקירת התקרית עלה כי לעבר הכוח הושלכו כמה אבנים – כשהראשונה שבהן פגעה בין רגליו של בן יגאל לבין רגלי חברו – והוא הביט למעלה. שניות ספורות לאחר מכן השליך המחבל אבן גדולה יותר, חלק מבלוק שיש, על בן יגאל.

הבוקר, עם היוודע דבר לכידת המחבל, עלה ברוך בן יגאל, אביו של הלוחם עמית בן יגאל בן ה-21, לקברו כדי להתפלל ולבשר לו על כך שתפסו את המחבל, נזמי אבו-בכר, שרצח אותו. "בן יקר שלי, באתי לספר לך משהו", אמר האב על קבר בנו, לצד חבריו של עמית ומשפחתו. "זה שפגע בך עם האבן הארורה נתפס. הוא נתפס, עמית. ראש הממשלה הבטיח שהבית שלו ייהרס". הוא הוסיף: "השתנו לנו החיים. אנחנו מקבלים אהבה מכל עם ישראל ומכל העולם, זה פשוט לא ייאמן".

אביו התרגש ובירך את כוחות הביטחון על תפיסתו של המחבל ואמר, כי הוא "יכול לישון בשקט". הוא הוסיף: "נתתם לי אור בקצה המנהרה, שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, שיירקב בכלא".

עם לכידת המחבל, מסר אלוף-משנה יאיר פלאי, כי "בחטיבה המרחבית 'מנשה' נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה, במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הגזרה, ואת הבאתם לדין של אלו שינסו לפגוע בו".

המחבל נעצר על ידי לוחמי צה"ל וכוחות שב"כ במהלך מבצע מעצרים רחב במרחב החטיבה המרחבית 'מנשה', מיד לאחר האירוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למעצרו של אבו-בכר: "אני רוצה לשבח את צה"ל, שב"כ וזרועות הביטחון על שתפסו את הרוצח השפל של עמית בן יגאל ז"ל. אני נתתי הנחיה להרוס את ביתו של המרצח הזה. מי שמנסה לפגוע בנו – ידנו משגת אותו, במוקדם או במאוחר. בשנים האחרונות אתם רואים שזה במוקדם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים