שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נתקן את החוק – רק גיור ע"פ ההלכה יוכר"
דרעי מבטיח
יו"ר ש"ס: "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם". בשמאל מברכים: "מברך על פסיקת בג״ץ"
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי מסר בתגובה להחלטה המקוממת של בג"ץ להכיר בגיורים רפורמיים כי "החלטת בגץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל". בהמשך הוסיף כי ״אני מתחייב שהממשלה הבאה לא תקום בלי שיחוקק חוק שרק גיור ממלכתי יוכר בישראל״.

שר הדתות יעקב אביטן בתגובה להחלטת בג״צ: "העם היהודי לא מכיר ברפורמים ולא בגיורהם המגוחכים. במשך אלפי שנים שמרו היהודים על יהדותם על פי ההלכה וזה מה ששמר עליהם לאורך כל הגלויות. אבסורד לגלות שדווקא במדינת היהודים קמים שופטים ובמחי החלטה אומללה אחת שומטים את הקרקע מתחת למדינה היהודית. אבל זה לא יעזור להם. ש״ס שמובילה את דגל המדינה היהודית תוביל בכנסת הבאה חוק שיבטל את ההחלטה ותשאיר את הסטטוס קוו על כנו".

סגן שר הפנים יואב בן צור: "מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית ואחרי זה דמוקרטית. לאורך כל הדורות והגלויות עם ישראל נלחם להגיע לארץ ישראל נחלת אבותינו בכדי שיוכלו לשמור את תורת ישראל. נבחרי הציבור הם אלו שנבחרו ע"י הציבור בהליך דמוקרטי והם אלו שיקבעו את החוק. שופטי בג"ץ שוב פעם בוחרים להתערב בצורה שערורייתית בנושאי הדת וזורעים הרס וחורבן בזהות היהודית תוך פגיעה במסורת ישראל ועם ישראל".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת מיכאל מלכיאלי מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "3000 שנה עם ישראל הלך לאורם של חכמי ישראל בשאלת מיהו יהודי ואף בית משפט לא ישנה את זה. בית המשפט לא מפספס שום הזדמנות לפגוע בקדושת כרם ישראל. כל פעם מחדש, האקטיביזם השיפוטי שמשתלט על חיינו, גורע עוד משהו מצביונה היהודי של המדינה. אין לרפורמים דריסת רגל במדינת ישראל, כי גם הציבור החילוני לא קונה את הסחורה שלהם. בג"ץ הוא הגוף היחיד במדינה שלצערנו מכיר בהם. בכנסת הבאה ש"ס תעגן בחקיקה את מעמד הרבנות הראשית, כגוף היחיד שיוסמך להכיר בגיורים במדינת ישראל".

חה"כ אוריאל בוסו בתגובה להחלטת בגץ: "הכרה בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים היא עוד פרק של ניתוק מוחלט מהמסורת והיהדות וכל מה שביניהם,המלחמה של ש"ס מול ההחלטות האלו תמשך ככל שידרש בכל הכלים הנדרשים, כדי שחגים יהיו חגים,יהדות תהיה יהדות, ומסורת תהיה מסורת, עם ישראל חזק מכל החלטה שמנסה לקעקע את הזהות שעליה נלחמנו ונלחם".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) בתגובה להחלטת בג״ץ הגיורים: ״כבוד ראש הממשלה נתניהו, פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם ״בקשיש״ לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות. רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) בתגובה להחלטת בג"ץ הגיורים: "צר לי שופטי בג״ץ הוכיחו שוב שהם מנותקים מהעם ומוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהיהדות. שוב מתערבים בפסיקה לא להם מרחיבים ומעמיקים את השסע בעם, בפסיקתם הוכיחו את בורותם בבסיס היהדות. רק שס חזקה תשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

סיעת ש"ס בתגובה להחלטת הבג"צ: "החלטת בג"צ להכיר בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה שקיים למעלה מ-70 שנה. החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים. ש"ס תיזום ותקדם חוק שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"צ להתערב שוב בנושא זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים