שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סאיב עריקאת מת בבית החולים בגיל 65
קורונה
בכיר הרש"פ סאיב עריקאת מת הבוקר בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה • גורמים בימין: "מסתמנת קואליציה מדאיגה בין השמחים לאידו של טראמפ למבכים את לכתו של הטרוריסט"
תגיות:
סאיב עריקאת | צילום: ויקיפדיה

הבוקר מת בבית החולים הדסה בירושלים איש אש"ף סאיב עריקאת בגיל 65, לאחר שחלה בנגיף הקורונה.

מבית החולים 'הדסה' נמסר, כי "סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. עריקאת שהועבר לבית החולים ביום ראשון לפני למעלה מ-3 שבועות, בתאריך 18/10, היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה".

עוד נמסר מבית החולים, כי "במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות – אקמו וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב מומחי הדסה. לצערנו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה ספד לעריקאת ואמר: "סאיב לא יזכה לראות את עמו משתחרר מכבלי הכיבוש, אבל דורות של פלסטינים עוד יזכרו אותו כאחד הענקים שהקדיש את חייו למען עצמאותם".

שר הכלכלה ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הביע גם הוא צער על מותו של בכיר הרש"פ, ואמר כי "עריקאת ייזכר כאיש שהאמין בתהליך וליווה את המו"מ עם ישראל במשך שנים רבות, והעדיף את השלום על האלימות. תנחומיי לבני משפחתו ולעם הפלסטיני".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ ספד לעריקאת והביע תנחומים לבני משפחתו: "תנחומיי למשפחת עריקאת ולעם הפלסטיני על מותו של ד״ר סאיב עריקאת, מדינאי, איש שלום וממובילי המו״מ עם ישראל עוד מוועידת מדריד, כשהיה צעיר מאוד".

בהודעתו מציין ניצן, כי "ד"ר עריקאת תמיד העדיף את דרך ההידברות על פני האלימות והפך את חזון שתי המדינות לפרויקט חייו. זכיתי להכיר אותו במשך שנים. התווכחנו רבות אבל למרות תסכולו מהמצב הוא מעולם לא זנח את דבקותו בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין. נוח על משכבך, השלום צוואתך", אמר.

בראיון לגל"צ הביע השר צחי הנגבי צער על מותו של עריקאת: "אני מביע צער על מותו של סאיב עריקאת. הוא ליווה את המגעים עם הפלסטינים לאורך השנים. אני מאחל למשפחתו שלא ידעו עוד צער".

מנגד, במפלגות הימין הביעו שמחה לאיד עם מותו של סאיב עריקאת, שתמך בטרור ובפיגועים נגד יהודים.

ח"כ אופיר סופר מ'ימינה' כתב בטוויטר, "סאיב עריקאת שיבח טרוריסטים, פעל לחרם על מדינת ישראל ואף היה ממובילי עלילת טבח ג'נין. איך אפשר בכלל לומר עליו חצי מילה טובה?".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד הביע גם הוא סיפוק ממותו של עריקאת וכתב: "בַאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּה (משלי יא י), כֵּן יֹאבְדוּ כָל אוֹיְבֶיךָ ה' (שופטים ה לא)".

ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס להבעת הצער בשמאל ממותו של עריקאת וכתב: "‏ישראלים שמביעים צער על מותו של אנטישמי תומך טרור שהיה ממובילי המאבק נגד ישראל זה משהו שאין לתאר. אבדן דרך, מחיקת זהות ועיוות מוסרי עצוב. אבל האמת היא שאבדן הדרך הזה התחיל כבר מזמן כשהם התחבקו והסתחבקו איתו כשהוא במשחק כפול ממשיך לתדלק את הטרור נגד אזרחי ישראל".

חה"כ אריאל קלנר מהליכוד, ערך הקבלה בין המבכים את מותו של עריקאת למביעים שמחה לאיד עם הפסדו של הנשיא טראמפ בבחירות: "מסתמנת קואליציה חיובית מדאיגה בין אלה שהביעו צהלות שמחה לאידו של הנשיא האמריקאי הנאמן ביותר לשיבת ציון, לבין אלה המבכים את מותו של זה שאת כל חייו הקדיש למלחמה נגד המדינה היהודית".

השר רפי פרץ כתב, "אם רק אלו שמתאבלים עכשיו על עריקאת היו מתאבלים אותו הדבר על נרצחי הסכמי אוסלו…"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים