שיתוף
תגובות
חדשות » סבא"א: איראן הסירה 27 מצלמות ואמצעי פיקוח במתקני הגרעין
הסכם הגרעין
ראש הסוכנות רפאל גרוסי אמר, כי טהראן הסירה את כל ציוד המעקב שהותקנו כחלק מהסכם הגרעין. לדבריו, אם לא יחודש הפיקוח בתוך ארבעה שבועות, תהיה זו מכה קשה להסכם
גרוסי במטה סבא"א בווינה, היום | צילום: JOE KLAMAR - AFP

איראן הודיעה בכוונתה לנתק 27 מצלמות מעקב מאתרי הגרעין שלה, כך אמר היום (חמישי) ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי. עוד הוסיף ואמר כי -40 מצלמות ימשיכו לפעול, אך באיראן הסירו את כל אמצעי המעקב הנוספים שהותקנו במדינה כחלק מהסכם הגרעין ב-2015. מההודעה שהעבירה טהראן עולה כי בכוונתה "לבטל את כל אמצעי הפיקוח הנוספים שהותקנו במסגרת הסכם הגרעין משנת 2015". הוא הוסיף כי המצלמות שיוסרו לפי שעה כוללות כאלה שמוצבות במתקנים בנתאנז ובאיספהאן.

גרוסי אמר הסוכנות תמשיך להפעיל כ-40 מצלמות במתקנים איראניים   עם זאת הוסיף: "חלון ההזדמנויות להשבת המעקב הרציף לגבי פעילויות הגרעין של איראן קטן מאוד" ונאמד בכשלושה עד ארבעה שבועות. לדבריו, אם השבת הניטור לא תתקיים בשלושה עד ארבעת השבועות הקרובים, הדבר יהווה ״מכה קטלנית להסכם הגרעין עם איראן״. גרוסי קבע כי התמונה לגבי איראן כעת היא לא טובה, והביע חשש לפיו לא ברור מה יקרה לצילומים שנאגרו למעלה משנה מהמצלמות שיישארו אצל איראן.

google maps – הארץ

חבר הנאמנים של סבא"א אישר אתמול החלטה לגנות את איראן, החלטה זו מגיעה לאחר הגינוי שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בשל סירובה לספק הסברים על שרידי אורניום מועשר שנמצאו בשלושה אתרים לא מוצהרים. חבר הנאמנים "הביע חשש עמוק" מכך שטרם קיבל הסברים מספקים בסוגיה, ותלה זאת בחוסר שיתוף פעולה מצדה של טהראן. 30 מדינות הצביעו בעד ההחלטה לגנות את איראן במועצת הנגידים של הסוכנות, שתיים – רוסיה וסין – התנגדו ושלוש נמנעו. את טיוטת ההצעה גיבשו בריטניה, צרפת וגרמניה.

בישראל העריכו כי ההחלטה היא צעד ראשון לקראת העברתו האפשרית של הפיקוח על תוכנית הגרעין האיראנית לידי מועצת הביטחון של האו"ם — שבסמכותה להטיל סנקציות על טהראן. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול להחלטת סבא"א ואמר כי "זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן". עוד אמר כי "ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן: אם תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגיה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים