שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » סגירת בתי ספר לא תעצור את הקורונה
חוקרים טוענים
העובדה שהמחקרים מלמדים שילדים נדבקים פחות בנגיף, מעלה את הסבירות כי לסגירת בתי ספר אין כל משמעות והשפעה על אי התפשטות נגיף הקורונה
חיטוי כיתת לימודים | צילום: Ververidis Vasilis, שאטרסטוק

מחקר אירופאי שדגם בתי ספר רבים ברחבי העולם מוכיח, כי להשארת התלמידים בבית אין כל משמעות לעצירת התפשטות הנגיף, שכן ילדים ובני נוער עד גיל 20 נמצאים ברמת סיכון לחלות בנגיף בפחות מחצי מנדבקים שהינם בגיל מתקדם יותר.

המחקר שבוצע על ידי אפידמיולוגים בבית הספר לרפואה להיגיינה ומחלות טרופיות בלונדון ופורסם בכתב העת Nature Medicine, דגם נדבקים בקרב 146 ערי בירה ברחבי העולם כדי לבדוק את המשך קצב התפשטות הנגיף במקומות בהם נותרו התלמידים בביתם בשל העובדה ששערי בית הספר נותרו נעולים. התוצאות היו חד משמעיות: ארבעה מתוך חמישה צעירים שנדבקו בנגיף הם א-סימפטומטיים.

על פי המחקר, בקרב 21 אחוזים בלבד משכבת גילאי 10-19 ביטאו תסמינים קליניים של הנגיף. לעומת זאת בקרב בני 70 ומעלה, הנתונים הגיעו לכדי 69 אחוזים. כמו כן, במדינות בהם קיים גיל אוכלוסייה צעיר גבוה יותר, נרשמו פחות מקרי הידבקות בקורונה לנפש. "אם מספר הזיהומים או המקרים תלוי רק בילדים, הרי שמדינות עם התפלגות גיל שונות יכולות להציג פרופילי מגיפה שונים באופן מהותי, כמו גם ההשפעה הכוללת של מגיפת Covid-19", נאמר במחקר.

באופן כללי קובע המחקר, כי ילדים רגישים פחות להידבקות ולכן הסיכוי שלהם להידבק מחולה מאומת נמוך. עוד יותר מכך, גם אם הילד נדבק, הרי שהתסמינים שהוא יחווה יהיו קלים בהרבה.

עם זאת, סבורים עורכי המחקר, כי יש מקום לעריכת מחקר נוסף בשאלת ההדבקה הנגרמת כתוצאה מחולים א-סימפטומטיים, עם זאת לצעדים שנועדו למנוע את התפשטות הנגיף כגון סגירת בתי ספר, השפעה שולית ביותר.

יצוין, כי למרות התוצאות המעודדות, הרי שהמחקר לא הצליח לקבוע האם מעבר לעובדה שילדים נדבקים פחות, האם הם גם 'מדביקים' בהתאם.

על פי הערכות אונסק"ו, בחודשים האחרונים נותרו בבית, יותר ממיליארד וחצי תלמידים, (יותר מ-90 אחוזים מהלומדים בעולם), בגלל סגירת בתי הספר בכ-190 מדינות ברחבי העולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים