שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סגן מפקד 'אל קודס' מת מהתקף לב
דרמה באיראן
מוחמד חיג׳אז בן ה-65, שהיה מעורב בניהול פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה ופיקד על פרויקט ההתבססות של טהרן בסוריה, מהווה מכה קשה למשטר
תגיות:
מוחמד חיג'אזי | צילום: משמרות המהפכה

סגן מפקד 'אל קודס', כוח העילית של משמרות המהפכה מוחמד חיג'אזי, מת הערב (ראשון) כתוצאה מהתקף לב – כך הודיעה דוברות משמרות המהפכה האיראניים.

חיג'אזי היה מעורב בניהול פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה, ולאחר חיסול סולימאני הוא מונה לסגן מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה. חיג'אזי היה יועצו הקרוב של חומייני, ועל פי טענות של מספר גופי מודיעין, הוא היה זה שפיקח על תכנון מתקפת הטרור על הקהילות הישראליות בארגנטינה ב-1994, פיגוע בו נהרגו 85 בני אדם ונחשבת לפעולת הטרור הרצחנית והגדולה ביותר של איראן עד כה.

בחודש ינואר האחרון חיג'אזי התייחס לתקיפות המיוחסות לישראל במזרח התיכון, בראיון לרשת 'אל-מיאדין' ואמר כי מדובר ב'שקר ולא יותר מפרופגנדה'. "משרדי הייעוץ שלנו בסוריה הגיבו לא פעם על הטענות השקריות הללו והפריכו אותן, וכי על אדמת סוריה לא הייתה נוכחות צבאית איראנית. יש לנו יועצים שמטרתם להגיש סיוע ולספק ייעוץ", אמר חיג'אזי.

מדובר במכה קשה לארגון 'אל קודס' שכן מלבד מרכזיותו של חיג'אזי בארגון, הארגון סובל קשיים מאז חיסולו של מפקדו, קאסים סולימאני, בשנה שעברה בבגדד. כוח קודס של משמרות המהפכה הוא זרוע החוץ של הארגון האמונה על ביסוס נוכחותה של איראן במדינות האזור, רדיפת מתנגדי המשטר בחו"ל וביצוע פיגועים במדינות זרות.

במאי 1979 הצטרף חג'אזי לשורות משמרות המהפכה האסלאמית. הוא שימש כיועץ למודיעין ולביטחון של המנהיג העליון עלי ח'אמנאי. הוא מפקד לשעבר של הבסיג', הסניף המתנדבים הצבאי למחצה של משמרות המהפכה.

על פי הוועד היהודי-האמריקאי נטען כי חג'אזי, בעת ששימש כיועץ לח'אמנהאי, נכח בישיבה באוגוסט 1993 כדי לתכנן את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה ביחד עם ח'אמנהאי, הנשיא רפסנג'אני, שר המודיעין עלי פלחיאן, ושר החוץ עלי אכבר ולאיתי.

הוא היה סגן מפקד משמרות המהפכה בשנת 2008 ומפקד הבסיס הצבאי ת'ראללה בטהראן, שיחידותיו היו מרכזיות במאמצי הממשלה לדיכוי המחאות בצל הבחירות לנשיאות איראן ותנועת המחאה 2009.

ב-29 באוגוסט 2019, פתח צה"ל בקמפיין בטוויטר בטענה 'לחשוף' את חג'אזי, יחד עם סרתיפ'-דום (תא"ל משנה) מג'יד נואב וסרתיפ' (מקביל לתת-אלוף-אלוף) עלי אצ'ער נורוזי, ואת מעורבותו בפרויקט "דיוק הטילים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים