שיתוף
תגובות
משפט » קריאה לעכב את כינוס ועדת איתור הפרקליט
מינוי פרקליט המדינה
בעתירה דורש סעדה להורות למנדלבליט להודיע אם בכוונתו לפטרו ואם כן, לקיים את השימוע בטרם יזומן להתייצב בפני ועדת האיתור: "יושרתו של סעדה קוממה עליו את המערכת"
אביחי מנדלבליט | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

סגן ראש מח"ש, עורך הדין משה סעדה, המתמודד על תפקיד פרקליט המדינה, עתר הבוקר לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, העומד בראש ועדת האיתור לבחירת הפרקליט המדינה, למנוע את כינוסה ולמנוע ממנה לקבל החלטות עד שיבהיר אם יש בכוונתה לפטרו.

בעתירה שהגיש באמצעות בא כוחו, עורך הדין עודד סבוראי, טוען סעדה כי המערכת אינה נוהגת עמו בהגינות ובתום לב וזאת על רקע מילוי תפקידו כ'שומר סף נאמן'.

בעתירה מגולל סעדה באמצעות בא כוחו את ההתנכלות הארוכה של מח"ש כלפיו בחסות הפרקליטות שהגיעה לשיא בידיעה שהתפרסמה בתקשורת על כוונה לפטרו: "מדובר בהתנהלות מתמשכת, אשר הגיעה לשיאה בעת האחרונה, בניסיון להכתים את מועמדותו של העותר לקראת התכנסות וועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה".

סעדה מאשים גורמים בפרקליטות או במח"ש בהפצת מידע על כוונת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפטרו ועל כך שהגשת המועמדות למשרת פרקליט המדינה, הנו כביכול מהלך "טקטי" שנועד לחסום את פיטוריו. מידע, אשר לטענתו "מעבר להיותו כוזב ופוגע קשות בעותר ומבזה אותו בעיני הרבים, כמו גם בעיני קהילתו הקרובה, בני משפחתו וילדיו, הרי שסביר כי הוא ירחף בחלל חדרה של וועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה, עת זו תידרש לבחינת מועמדותו".

בעתירה דורש סעדה ממנדלבליט להבהיר האם אכן בכוונתו לפטרו ובמדיה והתשובה לכך תהיה חיובית, הרי שהוא מבקש לעמוד לשימוע בטרם יעמוד לראיון בפני ועדת האיתור.

עורך הדין סבוראי ממשרד סבוראי-שחם-שביט המצייג את סעדה מסר, כי "עו"ד משה סעדה מכהן כשומר סף מזה למעלה מעשרים שנה, מתוכן תשע שנים כסגן ראש המחלקה לחקירת שוטרים. במסגרת תפקידו הוא היה ממונה על חקירת תיקים רגישים אשר נוגעים לבעלי תפקידים בכירים במשטרה ובראשם פרשת אום חיראן, בה קביעת מח"ש שהמורה יעקוב אלקיעאן ז״ל לא היה מחבל, קוממה עליו את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך".

לדבריו, "הפרקליטות נטשה את מח"ש כדי להגן על המשטרה בתקופה הרגישה של חקירות ראש הממשלה והתוצאה היא התנכלות שיטתית של המערכת לעו״ד סעדה, עד כי בעקבות התמודדותו למשרת פרקליט המדינה, הוציא גורם בכיר בלשכת פרקליט המדינה הודעת וואטסאפ מאיימת, לפיה מתכוונים לפטרו, כך ממש".

הוא הוסיף, כי "עו"ד סעדה מגולל בעתירתו את מה שמתרחש בתוככי מערכת אכיפת החוק. הדברים צריכים להטריד כל אזרח ששלטון החוק יקר לליבו".

יצוין, כי השופט מני מזוז סרב להוציא צו ארעי שימנע את כינוס הוועדה וציין: "לא ראיתי מקום למתן צו ארעי. בידי העותר להעלות בקשתו לדחיית זימונו בפני ועדת האיתור, וזו תחליט לפי שיקול דעתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים