שיתוף
תגובות
לאישה » סגנון הכתיבה הוא המראה של מצבכן – אבחון
קו פתוח
השבוע נאבחן את כתב ידה של בת שבע וכן נלמד קצת על סגנון כתיבה והדרך הנכונה לכתוב. ידעתן שלמהירות הכתיבה יש קשר למה שאתן עוברות?
גרפולוגיה, כתיבה | צילום: Mariia Kalinichenko, שאטרסטוק

רמת הכתב נקבעת על פי שלושה תנאים: מהירות, קריאות ומקוריות. אם את כותבת מהר את נלהבת, לעיתים נועזת, ויש לך רצון להגשים את מטרותייך. יתכן, שלפעמים את מגיבה ועושה מהר מדי.

אם את כותבת לאט יותר, את זהירה, מתונה ויש לך שליטה עצמית, לפעמים יכול להיות, שבגלל מעצורים פנימיים, חסר לך כח מניע. היות שלכתיבה יש תכלית, העברת מסרים ביננו לבין אחרים. 

כתב ברור וקריא מעיד על יכולת ניהול תקשורת טובה ומובנת עם החברה. אם את כותבת מהר, קשה לך יותר לשמור על צורת האות שתהיה ברורה, ואם, בכל אופן, את מצליחה לכתוב מהר וברור, זהו סימן שאת יכולה לתפקד בזריזות וביעילות.

אנחנו כילדות למדנו לכתוב 'כתיבה תמה', כתבנו לאט וברור אותיות משורטטות ונאות ממש כמו שהמורה והספר הדגימו. במהלך השנים, לצד התקן הנלמד, כל אחת והפיתוח האישי שלה, יכלה לבחור שלא להשתמש בצורה התקנית, אלא באחרת, אינדיבידואלית.

אם סטית מהתקן הנלמד ב'כתיבה תמה' ופיתחת לעצמך סגנון כתיבה משלך, קיימת בך שאיפה להיות דמות עצמאית וייחודית. לעומת זאת, עם את עדיין כותבת כמו שלמדת בילדותך, אולי לא יכולת לפתח את עצמאותך? אולי יש בך תמימות ושגרתיות?

אם את מורה לקריאה, יתכן שעדיין תכתבי 'כתיבה תמה' כי חשוב לך לכתוב בכתב יפה וברור, ולהרגיל את תלמידותייך לכתוב בכתב נאה וקריא. ובדרך כלל, אם את עוסקת עם הגיל הרך, כנראה, יש לך מזג חם, תמים, טוב לב וסבלני, כך שפרשנות הכתיבה התמה מתאימה לאופייך.

לא תמיד ולא בכל הכתבים מצויים שלושת התנאים הנ"ל [מהירות, קריאות, מקוריות] וכששלושתם קיימים יחד, כמו בכתב היד של בת שבע, הרמה האישית הולכת ועולה.

בת שבע, כמה נכון, כמו שכתבת, תמיד יש לך שאיפה להתקדם, את נמרצת, שופעת בטחון עצמי והתלהבות. את בעלת מוטיבציה, את חותרת להישגים תוך עמידה מוצלחת מול בעיות וקשיים. חשוב לך להשקיע בטיפוח יכולתיך, והן רבות.

את חושבת בהגיון אך יחד עם זאת, את מסתמכת גם על רגש ואינטואיציה, ויודעת לקבל החלטות בצורה מעשית. את אישיות רבגונית, ומעניינת. 

כתב ידך ספונטני ומהיר, האותיות פשוטות וקריאות ואף על פי כן מקוריות ונכתבו בגמישות ובשטף, מה שמעיד שאת בעלת אינטלגנציה גבוהה, חשיבה יצירתית ומקורית, יש לך מעוף ויוזמה בשילוב תקשורת טובה, ברורה ואנושית.

ולכל אחת מאתנו, לא משנה אם את כותבת מהר או לאט, פשוט וברור או מקורי, חשוב שתרגישי טוב עם עצמך, ורק עם מה שאת! ורק עם מה שיש בך! תרצי להתפתח ולהתקדם, כך תוכלי למצות את כוחותייך וה' יצליח דרכך.

רוצה לקבל אבחון גרפולוגי ולגלות דברים חדשים על עצמך? כתבי על דף A4 חלק ולבן, כ-20 שורות וחתימה, שלחי למייל [email protected] וצייני גיל, מין, ויד כותבת (ימין או שמאל), ואולי בשבוע הבא יופיע כאן הכתב שלך.

שימי לב: בבמה זו באפשרותנו להתייחס לכתב אחד בלבד בכל פעם. ניתן לקבל ייעוץ והכוונה פרטנית במייל מכון 'קו הנפש'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים