שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » סגנו של מוחמד דף הגיע לקהיר לדון במו"מ
דיווח
4 ימים לאחר הקלטת "השבוי הישראלי": סגן ראש הזרוע הצבאית בחמאס, מרוואן עיסא ינהל מו"מ בלתי ישיר עם משלחת ישראלית שתבקר בקהיר באותו זמן •
מרוואן עיסא בפנים מוצללות | צילום: אל-ג'זירה

סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מרוואן עיסא הגיע לביקור בקהיר, כדי לדון בעסקה עם אנשי המודיעין המצרי – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון הקטרי אל-ערבי אל-ג'דיד מפי מקורות מצריים. לפי מקור ששוחח עם העיתון, תיערך פגישה עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל שתעסוק בשורת סוגיות, לרבות עסקת חילופי שבויים, שיקום הרצועה, ביסוס הפסקת אש ועוד.

עוד פורסם כי המשלחת הישראלית, שכוללת בכירים מארגוני השב"כ והמוסד, תגיע לקהיר לדון בהצעה מצרית שהוצגה בפני הגורמים, והמקורות הדגישו כי קיימת "הזדמנות להגיע לעסקה שכבר תקועה יותר משבע שנים".

בקהיר כבר נמצאת משלחת של הזרוע המדינית של חמאס, לטובת שיחות עם הפלגים הפלסטינים ומשא ומתן על עסקת שבויים, בתיווך המודיעין המצרי. לפי הדיווח, כעת הגיעה כאמור לבירת מצרים גם משלחת בכירי הזרוע הצבאית, בראשות סגנו של מוחמד דף – ולצורך המשא ומתן העקיף מול משלחת ביטחונית ישראלית שגם הגיעה לקהיר למטרה זו.

"ההזדמנות הנוכחית היא המתאימה ביותר להעברת העסקה שנתקעה. חמאס התחייב למתווך המצרי שלא לנקוט בפעולות חדשות שנוגעות לשבויים לאחר ביצוע העסקה", נכתב בעיתון הקטרי. עוד צוין כי הזרוע הצבאית של חמאס מציבה תנאי חדש לעסקת חילופי השבויים: בניית התשתית שנהרסה במהלך מבצע "שומר החומות" מחדש. עוד הם דורשים להעביר חומרי בניין במנגנון חדש.

לפי המקורות, הדלפת ההקלטה שיוחסה לאחד השבויים ברצועת עזה והושמעה ברשת "אל-ג'זירה" הקטארית, היא צעד שבא בעקבות דרישה של ישראל מהמתווך המצרי. עם זאת, נזכיר כי אימו של אברה מנגיסטו אמרה שלא מדובר בקולו וכי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום אמר שמדובר במניפולציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים