שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » סגר בתקופת החגים – חשש מקריסת בתי החולים
התכנית
לאור נתוני התחלואה הגוברים והעלייה החדה בתמותה במחלקות הקורונה, במערכת הבריאות גוברת ההערכה כי אין מנוס מהטלת סגר כללי לקראת תקופת החגים
סגר בבני ברק | צילום: באדיבות המצלם

במערכת הבריאות מבינים כי אין מנוס מהטלת סגר כללי על מדינת ישראל, שייכנס לתוקפו לקראת ראש השנה ויסתיים לאחר סוכות.

ככל שהאופציה נשמעת הזויה ולקוחה מעולמות של דמיון ותעתועים, מדובר ככל הנראה בצעד בלתי נמנע שנובע מכורח תמונת המצב העגומה שעולה בימים האחרונים, ומתאפיינת בין היתר בהכפלת מספר התחלואה ליום בהשוואה למצב בו הייתה מדינת ישראל נתונה לפני כחודשיים, לצד העלייה החדה במספרי המאושפזים במצב קשה והתראת ראשי מערכת הבריאות מפני קריסת בתי החולים – המתקרבים לאיוש מקסימום מיטות האשפוז העומדות לרשותם במחלקות הקורונה.

הבוקר צוטט העסקן הרפואי יוסי ערבליך, המקורב לפרויקטור רוני גמזו ולממונה המגזר החרדי בניהול המשבר האלוף במיל' רוני נומה, כי "מדינת ישראל עומדת בפני החלטה בלתי נמנעת על סגר שיימשך 3 שבועות".

ל'בחזית' נודע, כי מה שעומד מאחורי ההחלטה הדרמטית הן שיחות שקיים הפרויקטור גמזו עם מנהלי מחלקות ומנהלי בתי חולים, שדיווחו על קצה יכולת הספיקה. הדייוחים שהועברו ממנהלי המחלקות ובתי החולים הובילו למסקנה כי אנו נמצאים בעיצומה של עלייה דרמטית במספרי החולים הקשים – הקריטריון המרכזי שמנהל את מערך השיקולים של קבינט הקורונה.

בשיחה עם 'בחזית' הסביר בכיר במערכת הבריאות, כי על אף הטלת ההגבלות החלקיות שהוטלו על אזורים אדומים בלבד, הרי שהמגמה בימים האחרונים השתנתה לאחר שנתונים שזרמו ל'מגן ישראל' על ידי מנהלי בתי החולים ומנהלי מחלקות הקורונה הצביעו על המגמה המטרידה.

לדברי הבכיר, המטרה בסגרים הליליים היא למנוע חתונות. "נכון שהקורונה אינה בורחת או נעלמת עם רדת החשיכה וברור שאם ייפגשו עשרה אנשים בבית הכנסת לא בטוח שייצא משם אירוע הדבקה המוני, אבל כשמתאספים בחתונה 200-300 איש כמו במגזר הערבי, בוודאי שיכול להיווצר אירוע הדבקה", הוא אומר. "יש מאחורי ההחלטה רציונל ואין מדובר במשחק 'אן דן דינו' ויוצא 'ביתר' או 'בני ברק' כפי שרבים ניסו לצייר השבוע באשר לקבלת ההחלטות על הגבלות במגזר החרדי", מדגיש הבכיר החרדי.

בהתייחס לדיונים המובילים ככל הנראה להחלטא על סגר מלא, אומר הבכיר ל'בחזית' כי "ברגע שמערכת הרפואה לא יכולה לקלוט חולים, זה כבר לא פונקציה של בוקר, ערב, איך אני מדרבן את הציבור להיבדק או איך מביאים ראש עיר פלוני להוציא אנשים למלוניות. זה קו כבר פרשת המים".

"אנחנו לא רוצים להפוך לניו יורק ואנגליה של לפני חצי שנה", אומר הבכיר ל'בחזית'. "המגמה כרגע מקורה בסיורים של גמזו בבתי חולים ומהנתונים שמתקבלים כאמור ממנהלי המחלקות ובתי החולים ורופאים".

כשנשאל על ידי 'בחזית' האם כל עניין הסגר הוא מאבק אגו ותו לא, שכן גמזו הצהיר כי הוא נגד הטלת סגרים, הוא השיב בהכחשה נמרצת. "זה נכון שגמזו מהרגע הראשון הצהיר שהוא נגד הטלת 'סגר' כללי, אך הוא מסביר כי הוא נגד סגרים כמו אלו שנעשו עד כה. אני נגד סגר, אבל אם סגר, אז כמו בסין – שם מוצב שוטר על כל רחוב. אז נכון שגמזו התבטא נגד הטלת סגר, אבל בד בבד הוא הצהיר כל העת שהוא נגד סגר בדומה לזה שהיה בפסח כדי לצאת ידי חובה, ובעד סגר הרמטי.

לדבריו, "אם מאפשרים צוואר בקבוק הסגר כבר לא תופס. אפשר לתת שעתיים בערב יציאה הומניטרית. רק הגברת האכיפה תועיל יותר מהטלת סגר גורף", הוא מוסיף.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס במהלך היום לישיבת הכרעה בשאלה האם וכיצד יוטל הסגר למשך תקופת החגים.

בערוץ 13 דווח, כי בשיחות סגורות הצהיר ראש הממשלה כי הוא תומך בהטלת סגר מלא למשך שלושה שבועות – החל מערב ראש השנה. ההערכה היא, כי במידה ואכן תתקבל החלטה על סגר מלא וכללי שאינו מתאפיין בחלוקה לאזורים אדומים, לאוכלוסייה החרדית יהיה קל יותר להתמודד עם סוגיית התפילות בראש השנה ויום הכיפורים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים