שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » סגר על בתי כנסיות ועסקים – לא על שכונות
ארה"ב
בעוד תושביה החרדים של ישראל מתמודדים גם הם בצרות של סגר, מושל ניו יורק מגביר גם הוא את ההגבלות על המגזר החרדי – ופקחי משרד הבריאות פשטו על השכונה החרדית
תושבי בורו פארק הודפים כתב חדשות שהגיע לסקר את הפרת ההנחיות | צילום: רון אדלר, שאטרסטוק

היהדות החרדית בארצות הברית, בדומה לאחיה בישראל, נתונה בשבועות האחרונים בפני דילמות והתמודדויות קשות בכל הקשור לשילוב חיי הדת אל מול המציאות וצו השעה.

הופעת הגל השני בארצות הברית, שהחל כמשהו יותר ויראלי ואשר לעומת הגל הראשון נדמה היה כעוד אירוע נקודתי שעתיד לחלוף עד מהרה, התגלה כמו בשאר מדינות העולם כאירוע גדול ורחב ממדים בהרבה משנדמה היה מלכתחילה.

המשבר הגיע לשיא כאשר בעיצומם של חגי תשרי הודיע מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, על הטלת סגר על בתי הכנסת, בתי ספר ועסקים באזורים המאופיינים בתחלואה גבוהה מהממוצע. זאת, כחלק מאסטרטגיית המאבק בנגיף.

בורו פארק וויליאמסבורג

הדיווחים מארצות הברית על יהודים חרדים שנדבקו בנגיף ומאושפזים בבתי חולים אמנם זורמים פחות ממה שהיינו עדים להם בגל הראשון, אך עדיין מתרבים הדיווחים על התפשטות הנגיף באזורים רבים המאופיינים באוכלוסייה יהודית-אורתודוקסית.

"אין חלוקה כמו בארץ על אזורים, שכונות בורו פארק ווויליאמסבורג מאופיינות בתחלואה גבוהה אבל ברוך השם הפעם אנחנו בסייעתא דשמיא משתלטים. בניגוד לפעם הקודמת יש לנו הפעם יותר ניסיון", אומר ל'בחזית' העסקן המקושר בן ברבר. לדבריו, "הפקנו את הלקחים והפעם משתדלים לטפל מהבית. הולכים לבתי חולים רק כשאין ברירה, אין אצלנו סגר על אזורים, רק על בתי כנסיות בתי חינוך ועסקים".

עם זאת, מתאר ברבר תמונת מצב עגומה ביחסים מול דעת הקהל בציבור הכללי. "התקשורת מסתובבת בבורו פארק כדי לתת דיווח שלילי על החרדים כמעט כמו בארץ, אז אני אישית הולך בחוץ כל הזמן עם מסיכה כדי לא להיתפס בעדשה של צלם בלי מסיכה", הוא מספר.

על השאלה האם המושל קואומו, שהורה על סגירת בתי הכנסת ובתי הספר, אכן כה גרוע ליהודים עד כדי שהיו מי שהגדירו אותו כאנטישמי, שהרי בין אם נחפוץ בכך ובין אם לא מדובר בצעד לגיטימי למאבק בעלייה בתחלואה, ברבר משיב בזהירות כי "העסקנים עבדו בשקט מתחת לרדאר וזה מאוד הועיל".

לדבריו, "המשטרה וגם השריף לא רצו לשמוע בקול ראש העיר במהלך החג ולאכוף את החוק. הם הבינו כנראה שמדובר בצעד פופוליסטי. אז ראש העיר שלח את הפקחים של ה'בילדינג דיפרטמענט' ופקחים של משרד הבריאות, על מנת שאלו יאכפו את החוק. קואומו טיפס על עץ מאד גבוה ללא יכולת לרדת", כך ברבר.

מונסי כמשל

"זה התחיל בסוף הקיץ, עם פתיחת עונת החתונות, התחזק עם פתיחת היכלי הישיבות ובתי הספר, ובנוסף לכל זה הייתה הדבקה מאוד משמעותית בראש השנה", משחזר העסקן מאיר ברנשטיין ממאנסי בשיחה עם 'בחזית'.

לדבריו, "ישנם עשרות אנשים המחוברים לחמצן. יש גם חולים קשים, הערכות הן כי בתוך שבוע-שבועיים הגל יהיה מאחורינו, אין קורלציה לגל הראשון". עוד מציין ברנשטיין, כי בימים הקרובים מתכננים העסקנים להציג בדיקות יזומות לציבור, בדומה לנעשה בארץ, כדי לזהות את מוקדי התחלואה ולהשתלט על הנגיף. "היום נערוך בדיקות לכל הילדים ומחר אנחנו מקווים לפתוח את בתי הספר לשליליים. אין ספק שהתחלואה מאוד גבוהה כרגע במאנסי, כמעט כל מי שלא נדבק בגל הראשון עובר את זה עכשיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים