שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » סובלים בעיות עיכול? אל דאגה, אתם לא לבד
מחקר
מחקר ישראלי שבחן במשך עשור מגוון תופעות בעשרות מדינות מגלה כי כ-40% מהאוכלוסייה הגלובלית סובלת מהפרעות בתפקוד מערכת העיכול
תגיות:
כאבי בטן | צילום: Dean Drobot, שאטרסטוק

אם גם אתם סובלים מכאבי בטן תכופים, עצירות, שלשול או כל בעיה אחרת במערכת העיכול, תדעו שאתם לא לבד. מחקר בינלאומי בהובלת פרופ' עמי ספרבר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, גילה כי 40% מאוכלוסיית העולם סובלים מבעיית עיכול.

במחקר, שנערך במשך עשור, נדגמו כ-73,000 בני אדם ונטלו בו חלק חוקרים מ-33 מדינות ב-6 יבשות. התוצאות חד משמעיות: 60 אחוזים מהסובלים מהפרעות במערכת העיכול הן נשים, כאשר ככל שהגיל עולה, רמת השכיחות הולכת ודועכת.

לדברי פרופ' ספרבר, "טרם נמצא לכך הסבר ברור. היו שחשבו שאולי זה קשור להורמונים שונים או להבדל בין נשים וגברים לחוויית תסמינים. אנחנו בודקים אם זה קשור לאוכלוסיית החיידקים במעי, אם כי טרם נמצאה לכל אלה עדות מבוססת". מאמר ראשון על תוצאות המחקר עתיד להתפרסם בכתב העת הרפואי 'גסטרואנטרולוגיה'.

החוקרים מסבירים את ההפרעות במערכת העיכול בליקוי בתקשורת העצבית הדו-כיוונית בין מערכת העצבים של מערכת העיכול למערכת העצבים המרכזית והמוח, מה שגורם להפרעה בתנועתיות המעיים ולסף רגישות נמוך לגירויים במערכת העיכול.

פרופ' ספרבר מסביר, כי "מטרת המחקר הייתה לקבל תמונה אמיתית של תפוצת ההפרעות האלו, בתקווה להבין גם מה גורם להן להתרחש. עד למחקר הנוכחי לא היה מידע טוב מספיק על השכיחות של ההפרעות שכן המחקרים שנעשו בעבר נערכו על אוכלוסיות שונות, עם כלים אבחנתיים שונים ובשיטות מחקר שונות. הרעיון למחקר הנוכחי היה לבצע מחקר אחד שמקיף הרבה ארצות, באותו זמן, ועם אותן שיטות מחקר, ולקבל תמונה אחידה, מייצגת, ואמינה".

לדבריו, "הממצאים בישראל מאשרים את הצורך להגביר את המודעות להפרעות אלו ואת הרלוונטיות שלהן אצל רופאים ואצל מקבלי החלטות בנושא מדיניות הבריאות, כאשר רוחב ועומק שאלון המחקר יספק חומר לניתוחים חדשים ולמאמרים מרובים לעתיד לבוא, הם יסייעו גם בקביעת מטרות ומגמות להמשך המחקר בתחום זה ולהקצאת משאבים לתועלת המטופלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים