שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » סובלים מהשמנת יתר? הרצליה מדיקל סנטר
המענה המושלם
מרכז רב תחומי לטיפול במחלות ההשמנה הכולל: אבחון מקיף של רופא מומחה, ייעוץ רפואי וטיפול תרופתי, ניתוחים בריאטריים, כירורגיה פלסטית לאחר ניתוח וליווי מקצועי
הרצליה מדיקל סנטר | צילום: יח"צ - דוברות

הסיבות להשמנה הינן רבות ומגוונות וכוללות בין היתר: גנטיקה, קצב חילוף חומרים, הרגלי אכילה אישיים, תרבות, סיבות נפשיות והתנהגותיות, חוסר בפעילות גופנית מספקת ועוד. מעבר להיבט האסטטי, השמנה עלולה לגרום למחלות קשות ומסכנות חיים, כגון: סוכרת סוג 2, יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה, שומנים בדם, מחלות מפרקים, כבד שומני, פגיעות בעמוד השדרה, בעיות פוריות ואף סוגי סרטן שונים.

הסובלים מהשמנת יתר נתקלים בקושי בביצוע פעילויות יומיומיות הכוללות: מאמץ פיזי, חלקם מדווחים על קושי אפילו בפעולות כמו: נהיגה, הליכה קצרה ו/או הרמת משאות קלים. זו הסיבה שמטופלים רבים מגדירים את הירידה במשקל כ"לידה מחדש", שכן נוסף על השיפור הבריאותי המשמעותי, פעילויות שגרתיות שהיוו מעמסה וטרחה, הפכו עבורם לאפשריות ואף פשוטות וקלות לביצוע.

מחלת ההשמנה משפיעה על הסובלים ממנה בכל תחומי החיים. יש לה כאמור היבטים פיזיים ובריאותיים אך גם השפעה רבה על היבטים רגשיים-נפשיים, חברתיים ומקצועיים. כגון מרכישת בגדים בחנויות הממותגות כ"מיוחדות", אכילה בפומבי הכוללת מחשבה על מבטי הסביבה, ראיונות עבודה תוך חשש מאפליה, הימנעות מפעילויות ספורטיביות, תפיסה חברתית שלילית, ביטחון עצמי ירוד ועוד.

במצבים של מחלת ההשמנה, ירידה במשקל הינה תהליך מתמשך וארוך טווח, כשהניתוח הבריאטרי הוא רק הצעד הראשון. על מנת לשמר את המשקל הנמוך לאורך זמן, נדרש כל מטופל להיפרד מהרגלים, לאמץ אורח חיים חדש ולהשלים את המהלך הניתוחי במהלך תומך מתמשך, במגוון תחומים: תזונתי, תרופתי, רגשי ופיזיולוגי.

בדיוק בגלל הסיבות הללו הקימו במרכז הרפואי "הרצליה מדיקל סנטר" את המרכז הרב תחומי לטיפול במחלות ההשמנה במטרה להעניק מענה מקצועי מקיף תחת קורת גג אחת, החל משלב האבחון וההכנה המקדימה, התאמת הפעולה הכירורגית הנכונה עבור כל מטופל, ולליווי המטופל לאחר הניתוח. במרכז הרב תחומי המטופלים נהנים משלל פתרונות הכוללים: אבחון מקיף של רופא מומחה, ייעוץ רפואי וטיפול תרופתי, מגוון פתרונות כירורגים המותאמים לכל מטופל, כירורגיה פלסטית לאחר ניתוח וליווי מקצועי תומך לאחר הניתוח.

אבחון הנזקים הבריאותיים המתרחשים בגוף בעקבות מחלת ההשמנה, חיוניים להתאמת התכנית הטיפולית האישית לכל מטופל ומטופלת. לכן, שלב האבחון ע"י רופא בריאטרי מומחה הינו השלב הראשון בתהליך והוא מאפשר ראייה כוללת של מצב המטופל ובחירת התכנית הטיפולית האפקטיבית ביותר למצבו הרפואי.

הניתוחים הבריאטרים הם שם כולל למגוון פתרונות כירורגים בניהם ניתוח שרוול , מעקף קיבה, מיני מעקף, שרוול אנדוסקופי ועוד. ניתוחים אלה הוכחו במספר רב של מחקרים כמצילי ומאריכי חיים וכמשפרי איכות חיים. התפיסה היום היא שההכנה להליך הכירורגי, כמו גם התמיכה והייעוץ הצמוד לאחר הניתוח, מסייעים להחלמה המהירה ומגבירים את הסיכויים לרדת במשקל ולשמור על המשקל הנמוך לאורך זמן.

השלכותיו של הניתוח הבריאטרי על הגוף, הנפש ותחומי חיים רבים, מחייבות אישור לביצועו מגורמים מוסמכים. לכן, כל מועמד לניתוח נדרש לקבל אישור של וועדה בריאטרית הכוללת רופא/ה, דיאטנית קלינית ועובדת סוציאלית / פסיכולוגית. אלה מהווים את הגורם המאשר לצאת לדרך עם התהליך, לאחר שבחנו את מכלול הפרמטרים: רפואיים, רגשיים, התנהגותיים וכן הלאה, ווידאו כי המטופל עומד בקריטריונים שהוגדרו ע"י משרד הבריאות.

לאחר הניתוח, מתמקד הטיפול במרכז הרב תחומי ב"הרצליה מדיקל סנטר" ביצירת הרגלים חדשים ואימוץ אורח חיים בריא כדרך חיים. כאן מתחיל השלב החשוב והמאתגר בדרך אל השינוי המיוחל – התמודדות עם תחזוקה ושמירה של משקל תקין ובריא לאורך זמן. בכדי לעשות זאת בצורה מיטבית ולהתמודד בהצלחה עם כל האתגרים שבדרך, עומדת לרשותכם מעטפת שירותים מקיפה, הכוללת ליווי מקצועי תומך ומותאם אישית של צוות המומחים במספר תחומים.

שינוי תזונתי – לאחר הניתוח תתמודדו עם הצורך לשנות את הרגלי האכילה שלכם, כלומר לבנות תפריט מאוזן ומותאם למצבכם, ולפתח הרגלי אכילה נכונים מאוזנים ובריאים. ליווי התהליך ומעקב שוטף על-ידי דיאטנית קלינית מומחית בהרצליה מדיקל סנטר, יסייע לכם לצלוח את התהליך בצורה המיטבית, להגיע למשקל היעד התקין שלכם ולשמור עליו לאורך זמן.

יעוץ תרופתי – לאחר ניתוח בריאטרי נדרשת התאמה של מינון, הרכב וסוג הטיפול התרופתי, למצב החדש של מערכת העיכול לאחר הניתוח. את תהליך הייעוץ התרופתי, תוכלו לעשות באמצעות הרוקחת הקלינית של המכון, המומחית באיכות ובטיחות הטיפול התרופתי והפחתת הסיכונים הקשורים בטיפול ובתגובות בין תרופתיות. כחלק מהטיפול המקיף הרוקחת הקלינית בוחנת כל מטופל לגופו, בודקת האם יש צורך בהתאמת התרופות, ובמסגרת הייעוץ תדריך אתכם על השינויים הנדרשים בהרגלי צריכתן.

ליווי רגשי – לאחר הניתוח יעניקו לכם במרכז הרב תחומי ליווי ריגשי. תהליך הליווי הרגשי מתבצע ע"י עובדת סוציאלית, מומחית בתחום ההשמנה והוא מתמקד בנושאים כמו: בניית הביטחון העצמי ושינוי בדימוי הגוף, טיפול בבעיות רגשיות המהוות חסם לשמירה על המשקל לאורך זמן, טיפול בהיבט הרגשי של הפרעות האכילה שהובילו להשמנה, מיומנויות חדשות להתמודדות עם מצבי לחץ כתחליף לאוכל ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים