שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » סוכל פיגוע איראני נגד שגרירות ישראלית
דיווח
גורמי מודיעין במערב אומרים כי איראן שלחה סוכנים, בעלי אזרחות אירופית ואיראנית, לאותה מדינה באפריקה, שתפקידם היה לאסוף מודיעין על שגרירות ישראל וארה"ב
תגיות:
הפגנת תמיכה במשטר האיראני | צילום: saeediex, שאטרסטוק

בחודש שעבר סוכלה התארגנות איראנית במטרה להוציא לפועל פיגוע נגד שגרירות ישראל באחת ממדינות מזרח אפריקה – כך דיווח מואב ורדי ב'כאן חדשות'.

גורמי מודיעין במערב הבקיאים בפרטי המקרה אומרים כי איראן שלחה סוכנים לאותה מדינה באפריקה, שתפקידם היה לאסוף מודיעין על שגרירות ישראל, שגרירות ארצות הברית, ושגרירות איחוד האמירויות – מתוך בחינת אפשרות לפיגוע באחת מהן. חלק מאותם סוכנים היו אזרחים אירופים שמחזיקים באזרחות איראנית במקביל.

במסגרת סיכול הפעולה הזו, נעצרו חלק מהסוכנים – חלקם באותה מדינה אפריקנית, וחלקם במדינות אחרות. על פי גורמי המודיעין, מדובר בפעולה של איראן כחלק מהניסיון להגיב ולנקום את חיסולם של קאסם סולימאני ומדען הגרעין מוחסן פח'רי-זאדה.

כזכור, במסגרת ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי ביום שישי האחרון, שוגר מכתב איום לשגריר רון מלכא. תוכן המכתב, שנחשף ב'חדשות 13': "הודעה רשמית מסראללה הודו חזבאללה לנציג המדינה הטרוריסטית ד"ר רון מלכא. זה רק הקדימון, אנחנו צופים בך ובמה שאתה אוכל. תתכונן לנקמת הגיבורים קאסם סולימאני, אבו מהדי אלמוהנדס ומוחסן פחריזאדה. כל שנותר לך הוא לספור את הימים".

המסר, שנכתב בכתב יד באנגלית, מבהיר כי איראן היא זו שעומדת מאחורי ניסיון הפיגוע – כך לנטען בדיווח. ככל הנראה לא מדובר בתשתית מתוחכמת, והחקירה כעת מתמקדת בסטודנטים הודים שיעים שלמדו באיראן. ההערכה היא שהם הופעלו בידי האיראנים, כתשתית מקומית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים