שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סוכן סמוי הפליל עשרות בסחר באמל"ח
הותר לפרסום
במהלך החודשים האחרונים יחידת להב 433 של משטרת ישראל, הפעילה סוכן סמוי שהביא למעצרם של עשרות חשודים בגין ייצור, אחזקה, הברחה וסחר באמצעי לחימה
תגיות:
תפיסת הנשק | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך בתופעת האמל"ח הבלתי חוקי, משטרת ישראל פועלת במישור הגלוי והסמוי לשם חשיפת גורמים הפוגעים בביטחון האזרחים בדגש בחברה הערבית, תוך שילוב מגוון רחב של אמצעים טכנולוגים ויחידות משטרה מיוחדות. זאת, במטרה למנוע זליגת כלי נשק, המשמשים לפעילות טרור ופשיעה, מתחומי אזור יהודה והשומרון לישראל.

כאמור, הבוקר פשטו לוחמי יחידת אתג"ר, היחידה המיוחדת הגדעונים (יח' 33) בלהב 433, והימ"מ של מג"ב, ביחד עם יחידות מיוחדות מצה"ל, על בתיהם של עשרות חשודים פלסטינים שעסקו בסחר, הברחה והפצה של אמל"ח, שחלקו בייצור מקומי, מיהודה והשומרון לישראל.

במהלך החקירה שהובילה למעצרים האמורים, הופעל במשך חודשים סוכן משטרתי סמוי ע"י מחלק הסוכנים בלהב 433. סוכן זה חשף חוליות מרכזיות בשרשרת ביצוע עבירות, שכללו בלדרים שהבריחו לארץ כלי נשק, שחלקם עברו תהליך הסבה מאיירסופט לכלי נשק "חיים" שיועדו לפעילות פשיעה וירי בתחומי הארץ.
הסוכן, שפעל בזירה מורכבת, רכש את אמונם של החשודים וקנה בעסקאות אמל"ח עשרות כלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, M-16, תת מקלע מסוג קרלו ואקדחים מסוגים שונים. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ.

התיק מלווה ומטופל ע"י התביעה הצבאית בשומרון. החשודים שנעצרו הבוקר הובאו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים בפני בית משפט צבאי לשם דיון בבקשה להארכת מעצרם.

מהמשטרה נמסר כי "נמשיך לפעול במאבק הנחוש והבלתי מתפשר נגד עבירות הנשק, הכול במטרה למנוע פשיעה וטרור, להגביר את תחושת הביטחון ולשמור על שלומו של הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים