שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סוכנויות ביון נרתמו: חרדים לכדו את הפלסטינים
פרסום ראשון
ארגון השמירה החרדי באנטוורפן לכד אחים אנטישמים שהיגרו מעזה לבלגיה והציקו במהלך השבוע האחרון לתושבי השכונה היהודית בעיר, לאחר שהשניים חזרו היום לאזור
המהגרים מציקים ליהודים באנטוורפן | צילום: מתוך יוטיוב

ארגון 'השמירה' החרדי באנטוורפן לכד הערב (שלישי) שני מהגרים פלסטינים שהיגרו מעזה ונשלחו על ידי ארגון אנטישמי לעורר פרובוקציות ולהטריד את תושבי השכונה החרדית באנטוורפן. בתיעוד שהגיע ל'בחזית' לפני מספר שעות, נצפו השניים מסתובבים בשכונה היהודית, זאת לאחר מספר ימים שלא הגיעו לאזור.

'בחזית' פנה לאחד מבכירי ארגון השמירה, שהעדיף להישאר בעילום שם, עם התיעוד וראיין אותו על התופעה החדשה. במהלך הראיון הוא עדכן כי פעילי הארגון לכדו את הפלסטינים והעבירו אותם למשטרת בלגיה. המשטרה בדקה אותם, פתחה תיק, וקבעה להם שימוע בימים הקרובים.

המהגרים מסתובבים בשכונה היהודית כשעה לפני המעצר

בשבוע שחלף הגיעו המהגרים אדהם ואמג'ד סאלח, אחים תאומים בני 25, לראשונה לאזור היהודי ותיעדו את עצמם צועקים לעבר עוברי אורח חרדים, "לשחרר את פלסטין". הם גם ביקשו מתלמידי ישיבה להצהיר את זה. בנוסף הם רכבו על 'סקטים' בצורה מאיימת ליד תושבי השכונה במטרה להבהיל אותם. בשבת האחרונה הם הגיעו שוב לשכונה, בפעם האחרונה לפני שובם ומעצרם מוקדם יותר הערב, וערכו עוד סט הסרטות אנטישמי.

במוצאי שבת השניים פרסמו את הסרטון בחשבונות שלהם ברשתות החברתיות, להם עשרות אלפי עוקבים, כשברקע הוסיפו שירים פלסטיניים ידועים בגנותה של מדינת ישראל. הסרטון הפך מהר מאוד לוויראלי ותוך שעה צבר מעל 50,000 צפיות. נכון להבוקר, יומיים לאחר פרסום התיעוד, מספר הצפיות עומד על 1.7 מיליון. התיעוד הופץ במהירות בשלל פלטפורמות חברתיות אחרות וזכה להד תקשורתי עצום.

השניים שהסתובבו עם דגל פלסטיני ענק, הציקו לתושבים והצביעו בגיחוך לעבר מצלמות האבטחה הרבות המוצבות באזור – לא היססו להתגאות בעובדה כי המשטרה וחיילי הצבא הבלגי המפטרלים בשנים האחרונות בשכונה החרדית, ושגם זכו ללעג מצדם – לא עצרו אותם, ואפילו לא לתשאול או בירור.

הקהילה היהודית עקבה בדאגה, התקשורת הכללית בבלגיה דיווחה על המקרה וארגון השמירה הגיש תלונה במשטרה, אך הרשויות רק עדכנו כי השניים נמצאים במעקב וכי מקום המגורים שלהם מוכר למשטרה. כוחות הביטחון לא פעלו לעצור אותם באופן מיידי כי טרם היה ברור אם יש עילה משפטית למעצרם.

הגורם גילה בשיחה ל'בחזית' כי המודיעין הבלגי נרתם לפעולה ואף פנה לסוכנות ביון מרכזית במזרח התיכון כדי לברר על עברם הביטחוני של השניים. סוכנות הביון שיתפה פעולה ועדכנה, בתום בדיקה מודיעינית, כי מדובר באחים אנטישמיים אך ללא עבר ביטחוני ולכן הם לא מסווגים כמסוכנים לחיי אדם. התאומים היגרו מעזה והגיעו לבלגיה דרך טורקיה.

משטרת אנטוורפן בשכונה היהודית | צילום: באדיבות המצלם

המודיעין הבלגי העביר את המידע לארגון השמירה, שמיהר לפרסם אזהרה לתושבי העיר: "להלן מידע שאספנו עד כה בנוגע לתמונות המטרידות שמסתובבות ברשת. שני הפליטים הפלסטינים קשורים לארגון אנטישמי ונשלחו לשכונה היהודית כאתגר. ארגון השמירה מאנטוורפן עוקב אחריהם מקרוב בשיתוף פעולה עם המשטרה מאז הפעילות הראשונה שלהם בשכונה בשבוע שחלף, אז פורסם הסרטון הראשון שלהם. אנו לא רואים בהם איום מיידי, אך אנו מבקשים לדווח בהקדם האפשרי למוקד של הארגון, במידה והייתם קורבן להטרדות או בריונות מצדם. אנא צרו איתנו קשר כדי להגיש נגדם תביעה רשמית".

כעת פועלים גורמים בקהילה היהודית שהסרטונים יוסרו מהפלטפורמות החברתיות, כדי למזער את הנזקים ובמטרה למנוע את ייבוא הסכסוך הפלסטיני להוויי החיים בבלגיה.

בתשובה לשאלת 'בחזית' מדוע כעת כן ראו לנכון לעצור אותם, ענה הגורם כי במסגרת המעקב והעיסוק בעניין מצאו מספר פעולות שאפשרו את עיכובם ופתיחת תיק במשטרה. הוא הוסיף כי המשטרה מתכוונת להבהיר להם כי במידה ולא יחדלו מהפרובוקציות וימשיכו להגיע לאזור, כוחות הביטחון ימצאו את הדרך לטפל בהם ביד קשה.

דו"ח משטרתי חסוי שהגיע לידי 'בחזית' מעלה כי במשטרה סימנו מספר נקודות, עליהן אפשר להתמקד במידה וצמד האנטישמים ימשיך להציק ליהודים. בדו"ח צוין גם כי הללו אינם מבחינים בין יהודים ישראלים לבין יהודים בלגים; השנאה שלהם ליהודים מתמקדת כלפי הגזע היהודי בכללותו.

המהגרים מעזה מתעדים את עצמם בשכונה היהודית | צילום: ארגון השמירה
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים