שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » סוכנים סמויים חדרו לעולם הפשע – 51 הופללו
הותר לפרסום
סוכנת וסוכן סמויים של משטרת ישראל הביאו להפללה ומעצר של 51 חשודים בקרב החברה הערבית בחשד לסחר באמל"ח והניבו תפיסה של עשרות כלי נשק ומטעני חבלה
שוטרים מבצעים חיפוש בדירת פשע | צילום: דוברות המשטרה

סוכנת המשרתת ביחידה מיוחדת של מג"ב וסוכן נוסף, הופעלו במשך חודשים רבים בקרב עברייניים בחברה הערבית. הסוכנים הצליחו לחדור לעולם הפשע ולרכוש את אמונם של סוחרי נשק בלתי חוקי, ולבצע כ-35 עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת כלי נשק ומטעני חבלה ביניהם אקדחים, רובה קלצ'ניקוב, M-16 ותת מקלע MP5.

במהלך ההפעלה המורכבת בתא שטח מצומצם ומאתגר, פעלו הסוכנים במסווה לאורך תקופה ארוכה אל מול גורמים עבריינים שהפעילו רשת שלמה שעסקה בהסבה, תיווך ומכירה, של כלי נשק תקניים ומוסבים בארץ וברש"פ, תוך איסוף מארג ראיות ותיעוד ביצוע העסקאות.

הבוקר עם הינתן האות פשטו למעלה מ-1,000 שוטרים מיחידות שונות על בתיהם של עשרות חשודים בסחר באמל"ח בכל רחבי הארץ בערים: מוסמוס, מושרייפה, אום אל פאחם, נוף הגליל, פוריה, דבוריה, נצרת, ערערה, כפר קרע, ברטעה, טייבה, ג'נין, קפין שבשטחים.

בתום החיפושים נתפסו עשרות אלפי שקלים, 7 כלי רכב וכלי נשק מסוג אייר סופט, כלל החשודים שנעצרו נחקרים באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח – כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.

השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר: "הצלחה נוספת של משטרת ישראל במאבקה למיגור הפשיעה ברחוב הערבי. הפעלה מורכבת, מתוחכמת ומסוכנת על פני חודשים של זוג סוכנים אישה וגבר שלא היו מבישים אף ארגון ביון. פעולה שהיא מעשה אמנות. אני מלא התפעלות מפעילותם, מהעבודה המאומצת של אגף חקירות ומודיעין ולהב 433 ברקימת סיפור הכיסוי, באבטחה שלהם בשטח ובביצוע המוצלח".

המפכ"ל קובי שבתאי אמר: "בכל שבוע אנו מצליחים להנחית עוד מכה אנושה על ארגוני הפשיעה. עם כניסתי לתפקיד, זה היה אחד הנושאים ששמתי על סדר היום המבצעי של משטרת ישראל. החדרת סוכנים סמויים ללב ארגוני הפשיעה בכדי לתקוף אותם מבפנים. אני גאה לומר כאן שחוללנו מהפכה, ולמרות הסיכון הגדול שכרוך בכך, הגדלנו באופן משמעותי את פעילויות הסוכן, ועדין לא נאמרה המילה האחרונה"

ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום אמר: "אחת הדרכים היעילות ביותר ללחימה בפשיעה המתוחכמת היא הפעלת סוכן בקרב העבריינים העוסקים בפשיעה. מחד השימוש בסוכן הינו משאב יקר מאד ואפקטיבי ביותר ומאידך, נדרשת חשאיות מרבית ומיומנות גבוהה מאד של המפעילים והסוכן לשמירה על חיי הסוכן והשגת המידע הנדרש".

"היום בסיום השלב הסמוי של המבצע רחב היקף במהלכו הופעל סוכן קרוב לשנה. תעשיית עבירות האמל"ח מהווה כיום מנוע מרכזי עבור עבריינים תמורת בצע כסף, חיסולים, פגיעות בחפים מפשע ועוד. מלחמתנו בפשיעה החמורה בכלל ובעבירות האמל"ח בפרט בדגש על החברה הערבית, תימשך בכל האמצעים ובכל התחבולות במסגרת החוק".

מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי אמר: "בתחבולות תעשה לך מלחמה, אבל בכך לא די, לתחבולה יש להוסיף דעת, שיקול דעת, מקצוענות, מסירות ונחישות. היום מסתיים מסע נוסף של הפעלת סוכן ביחידת להב 433 בתחום עבירות האמל"ח בחברה הערבית".

"מסע של אמונה, נחישות ויצירתיות. אמונה – בכיווני הפעולה של משטרת ישראל , המרכזת מאמץ עצום לצמצם את היקפי אירועי האלימות בחברה הערבית. נחישות – אל מול אתגרי ההפעלה במגזר. יצירתיות – שהיא אבן דרך מרכזית בהפעלת סוכנים. נמשיך לפעול באמצעות היחידות הארציות בכל העוצמה, הכלים והמשאבים, על מנת לתת לאזרחים בחברה הערבית ביטחון אישי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים