שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » סוכני הנסיעות יחויבו להחזיר את הכסף לצרכנים
תיקון לחוק
סוכנויות הנסיעות יחויבו להשיב את כספי הנסיעות על טיסות שבוטלו בתוך 15 יום ולא 90 כפי שהיה עד עכשיו • התיקון לחוק יחול רטרואקטיבית החל מתחילת משבר הקורונה
תגיות:
נתב"ג ללא נפש חיה | צילום: Stanislaw Tokarski, שאטרסטוק

מליאת הכנסת אישרה אחר הצהריים בקריאה שניה ושלישית תיקון להוראת השעה, שתחייב את סוכני הנסיעות להחזיר את כספי התשלום על טיסה שבוטלה בתוך 30 יום מיום המראת הטיסה, ולא תוך 90 יום כפי שהיה עד כה.

ההצעה שכאמור אושרה היום סופית, עתידה להיכנס לתוקף ב-15 בדצמבר.

על פי התיקון לחוק, סוכן שקיבל את הכסף מחברת התעופה יחויב להחזיר אותו לצרכן תוך 15 ימי עסקים בלבד מרגע שיקבל אותו מחברת התעופה, בניגוד לקבוע בחוק כיום, שמאפשר לסוכן לעכב את ההחזרה ללא הגבלת זמן. הסעיף שנוגע לסוכנויות הנסיעות ויכנס לתוקף החל ממחר, יחול גם רטרואקטיבית החל מתחילת משבר הקורונה, כך שמחקיקת החוק יהיה על סוכנויות הנסיעות להעביר את הכסף ללקוחות תוך 15 יום.

מאז תחילת משבר הקורונה, ובמיוחד מאז חודשי אוקטובר, צרכנים רבים מתלוננים על עיכובים משמעותיים ואף התחמקות מצדם של סוכנויות הנסיעות, בניסיון להשיב את כספם בחזרה. הסוכנויות ניצלו את הפרצה בחוק כדי לגלגל את הוצאות העסק על גבם של הצרכנים, כמעין לקיחת אשראי מהצרכן ללא הסכמתו, תוך הצבת קשיים להשבת הכסף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים