שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סוף לחקירות באירועי הגנה עצמית עם נשק
"חיזוק לביטחון"
בהוראת השר אוחנה ישונו נוהלי המשטרה ומעתה הנשק ייתפס למשך עד 48 שעות, והיורה ימסור "הודעה פתוחה" במקום להיחקר באזהרה
תגיות:
נשק | צילום: sarun_J, שאטרסטוק

מחזירים את הביטחון לאזרחים: בהנחיית השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ישונה הנוהל המשטרתי לתפיסת נשק מאזרחים באירועי הגנה עצמית ללא נפגעים – כך דווח ב'ישראל היום'. עם שינוי הנוהל אומר השר אוחנה כי: "הנוהל החדש מחזק את זכות ההגנה העצמית; אזרח שנושא נשק ברישיון אינו איום, הוא הזדמנות".

בחודש מרץ נערך במשרד לביטחון הפנים דיון אחרון בראשות השר אוחנה יחד עם בכירים במשטרה, שכותרתו "שימוש בנשק אישי לצורך הגנה עצמית", אשר משנה באופן משמעותי את הנוהל המשטרתי ונכנס לתוקף בימים האחרונים.

עד לאחרונה, הנוהל המשטרתי במקרה שבו דווח על ירי להגנה עצמית היה כי היורה נחקר באזהרה, נפתח לו תיק חקירה שיופיע במרשם הפלילי, הנשק שבו בוצע הירי נתפס כמוצג, ואם תהליך החקירה נמשך יותר מ־14 ימים – נדרש בעל הרישיון לתהליך חדש ומלא של הוצאת רישיון נשיאת כלי ירייה, וזאת רק בתום ההליך הפלילי, שיכול להימשך שנים.

אלא שכעת, על פי הנוהל החדש שחושף איציק סבן, אדם שייאלץ לירות מטעמי הגנה עצמית – לא ייחקר באזהרה, אלא יידרש למסור "הודעה פתוחה", ונשקו ייתפס לכל היותר ל־48 שעות באירוע ללא נפגעים בנפש או ברכוש.

זאת, אם מתקיימים התנאים הבאים: הנשק שבו בוצע הירי מוחזק ברישיון, הירי היה לצורך היחלצות היורה מסכנת חיים והוא הופסק מייד בחלוף הסכנה, לא ידוע על תלונה בעקבות הירי או על פגיעה בנפש ו/או נזק לרכוש כתוצאה מהירי, והיורה דיווח על הירי למשטרה בהזדמנות הראשונה.

במקרה כזה, לאחר שיתברר כי האדם דיווח אמת – יוחזר לו נשקו האישי ללא צורך בחידוש הרישיון, בכפוף להתחייבות שימשיך להחזיק בנשק במשך פרק זמן שייקבע, לא לבצע כל שינוי בנשק, ולהציגו בהתאם לדרישת המשטרה. באירוע שבו היו כמה מחזיקי נשק והירי בוצע רק מכלי אחד – לא ייתפסו כלי הנשק של שאר האנשים והם יידרשו אך ורק למסור את פרטיהם.

ואולם, במקרה של ירי שיגרום לפגיעה בנפש או ברכוש, עדיין תתקיים חקירה באזהרה ותפיסת נשק. עם זאת, בשני המקרים רישום הנשק "התפוס" כמוצג במשטרה לא יבטל אוטומטית את רישיון הנשק (גם לאחר 14 יום; א"ס), אלא רק אם המשטרה תמליץ על ביטולו ואם יוחלט על כך בהתאם להמלצה. כמו כן, אם יוחלט להחזיר את הנשק ליורה לאחר שתוקף רישיון הנשק בוטל, תהליך חידוש הרישיון יהיה מקוצר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים