שיתוף
תגובות
דעות » סופגניות כלל לא משמינות – בתיאבון
מפתיע
חג החנוכה הגיע ובארוחת החג המשפחתית כמובן המנה העיקרית זה סופגניות. ישר תשמעו את חלק מהמשפחה מצדדים על השמנה וכמה זה לא בריא. תראו להם את הטור – הם יתמכרו
סופגניות ביתיות | צילום: שיפי חריטן

חג החנוכה כבר כאן, ומה שבא לכם זה לאכול ולהנות מאיזו סופגנייה טעימה לאחר הדלקת הנרות או סתם להנות מארוחת חג משפחתית ובמיוחד בציבור שלנו – החגים עמוסים מפגשים משפחתיים העמוסים בארוחות ובכל טוב.

אבל יחד עם זאת, עולות המחשבות על כך שסופגנייה היא מזון משמין ואסור, הרי הדיאטנית ההיא  אמרה שעל כל סופגנייה צריך לרוץ שעה וארוחות החג והמפגשים האלו בסוף יהרסו לי את הכל. אז האם באמת סופגנייה אחת או עשר ישמינו אתכם? ממש לא. וגם אם תרצו להשמין מסופגניות תצטרכו להתאמץ קצת בשביל זה.

בואו נדבר קצת מדע בכדי שנבין מדוע לא נשמין מכמה סופגניות ולמה הם אינם אסון לדיאטה או הבריאות שלכם. קצת עובדות מדעיות, בכדי שנעלה בקילו שומן אנו צריכים לצרוך כ-10 אלף קלוריות עודפות.

כלומר, בהקשר לחג החנוכה – סופגניה מוערכת בכ-500 קלוריות כלומר אם אכלנו ונהנינו מ-10 סופגניות במהלך החג אכלנו  כ-5 אלף קלוריות.

רובנו ישר נחשוב ונעריך שלפי המשוואה, 10  סופגניות = חצי קילו שומן. בתיאוריה זה נראה כך, אך בעולם האמיתי הגוף לא עובד ככה וככל הנראה לא תעלו חצי קילו, אם בכלל. כי לא באמת הגענו ל5 אלף קלוריות עודפות.

 מדוע? 3 סיבות

  1.  חלק מהאנשים מגיבים בעודף תזוזה לאחר צריכת הקלוריות העודפות – הגוף יזוז יותר מהרגיל הן באופן  מודע- ע"י ספורט והן לא במודע כגון תזוזה מוגברת בבית ועוד ובכך יוציא יותר קלוריות.
  2. חלק מהאנשים יאכלו פחות בארוחות האחרות וכך הגוף קיזז באופן לא מודע את הקלוריות.
  3. מחקרים מראים שוב ושוב שצריכה של אלפי קלוריות בארוחות חג לא באמת מעלה אתכם בשומן.

כן, אפילו אלפי קלוריות בארוחה לא גרמה לעלייה ניכרת בשומן עקב הפיצויים השונים.

לעניינו: גם אם תאכלו 10 או 15 סופגניות בחג  או שתאכלו כמה ארוחות חג מלאות – ככל הנראה לא באמת תעלו במסת השומן  בצורה נראית לעין אם בכלל, עקב הסיבות שלעיל.

אז ראינו שמבחינה מדעית הסיכוי לעלות בשומן מכמה סופגניות הוא לא ריאלי. אז בואו נדבר על הנקודה החשובה באמת, החשיבה שלנו על הסופגניות וארוחות החג כאוכל אסור ומותר ואיך זה משפיע עלינו.

השיח על מזון כאסור או מותר, משמין ומרזה – זהו שיח שלא מקדם אותנו לבריאות נפשית וגופנית אלא מוביל אותנו ליחסים הרסניים עם האוכל וגופנו. השיח הזה מקדם אותנו לעבר תחושה של רגשות אשם כלפי הגוף והמזון שלנו – מה שיוביל אותנו לתסכול רב ולאכילת יתר מהמזון הנחשק.

מחקרים בנושא מראים שהימנעות דרסטית ממזון מסוים כגון הימנעות מפחמימות/סוכר ועוד – מגבירה את הסיכוי ל"נפילה" בו לאחר תקופת זמן. הרי בסופו של יום, כולנו רוצים להנות מאוכל טעים ומלשבת במפגש המשפחתי ולאכול בצורה שפויה – והחשיבה על אוכל כאסור ומותר הורסת לנו את ההנאה מהאוכל ומהגוף שלנו.

לכן, בואו ננסה לחשוב החג הזה  אחרת על סופגניות וארוחות חג – אין אסור ומותר, משמין ומרזה – יש פשוט מזון שנצרוך אותו בצורה מידתית ושפויה תוך כדי הנאה מהחג והסופגניות. כי הרי כבר ראינו – סופגנייה לא באמת שווה שעה של ריצה ואתם לא צריכים "לשרוף" אותה – פשוט תהנו ותמשיכו הלאה.

תזכרו, אין מזון משמין או מרזה, אסור או מותר – אפשר לאכול הכל מהכל אך במידה והיגיון.

ישראל דיין הוא מאמן כושר בבני ברק והסביבה. מתמחה באימוני כוח ושיפור הנראות לאוכלוסייה הכללית והחרדית ובעל הפודקאסט "בריאות להמונים".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. כל המאמר מוטעה מיסודו.
    צריכת קלוריות לא קשורה בכלל לעלית משקל זה מיתוס שכבר העלה אבק.
    סופגניות עמוסות בעמילן וסוכר לבן ושמן. את השמן הגוף לא יכול לפרק ולכן הוא הופך אותו לשומן. גם את העמילן שהוא בעצם פחמימה הוא הופך לשומן וכנל לגבי הסוכר הלבן. בקיצור חלק נכבד מהסופגניה נשאר בגוף ולכן סופגניות משמינות רצח.

  2. איני מגיב על הכתבה, פשוט איני יודע איך מגיבים על האתר עצמו, רציתי רק לשאול מדוע תוכנת החיפוש אינה פועלת טוב (לכה"פ אצלי) ומדוע איני יכול להוציא חומרים ישנים, כגון שירים של חנן בן ארי ועוד…. בכל פעם שאני מנסה לפתוח את החיפוש נעלמת האופציה.
    אשמח לתשובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים