שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סופית: השבעת הממשלה ביום א' ב-16:00
הוועדה אישרה
חברים בליכוד ובמפלגות החרדיות תוקפים את הממשלה העתידית, ומכנים את חבריה 'טפילים' ו'בריונים'. יו"ר הוועדה אלהרר: "אפשר להעביר ביקורת, שתהיה בשפה נאותה"
בניין הכנסת | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ קארין אלהרר אישרה את בקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין וקבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר כנסת, וכינון ממשלה, תיערך ביום ראשון ג' בתמוז התשפ"א (13 ביוני 2021) בשעה 16:00.

הדיון ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החלופי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי – על ידי ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה החלופי.

בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, וע"כ נקבע מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה. הוועדה אישרה את הצעת יו"ר הוועדה וקבעה מסגרת זמן לדיבור לרוה"מ החלופי, וליו"ר האופוזיציה, של 15 דקות לכל אחד מהם. ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת ללא מתנגדים.

בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת, כינון הממשלה ולאחר מכן תתקיימנה הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החלופי והשרים.

חברים בליכוד ובמפלגות החרדיות תוקפים את הממשלה העתידית, ומכנים את חבריה 'טפילים' ו'בריונים'. יו"ר הוועדה אלהרר: "אפשר להעביר ביקורת, אני מבינה את הצורך. אבל אני רוצה לבקש שהביקורת תהיה בשפה נאותה. לקרוא לאנשים בשמות גנאי זה לא ראוי".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בדיון הוועדה המסודרת: "ממשלה של בזויים, בחסות תקשורת שבמשך 12 שנה הקפידה להראות מה רע וצמצמה את מה שהיה טוב בממשלת נתניהו. יש לכם שני אופורטוניסטים בשם גדעון סער ונפתלי בנט שגנבו קולות מהציבור".

מיכאלי מלכיאלי מש"ס בדיון: "אתם ממשלת שיתוק שלא תוכל לעשות כלום. כשהילד יגיע למורה לאזרחות וישאל איך הופכים לראש ממשלה, מה יגידו לו? שצריך להיות הנוכל הכי גדול והשקרן הגדול בתולדות ישראל. לקחתם את הבריון הכי גדול של השכונה, ליברמן, שיחזיק בכסף של המדינה".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד: "אתם מוסיפים חטא על פשע וגונבים מאות אלפי קולות מהימין באמצעות בנט, וגם מעבירים חוק נורבגי שכמוהו לא היה. אתם ממנים כאן אחד מכל שני חברי הכנסת לשר. ממשלת הג'ובים המנופחת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים