שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » סופית: נתניהו לא יטוס היום לאמירויות
בגלל ירדן
לשכת רה"מ הודיעה רשמית כי הביקור בוטל בשל "קשיים בתיאום הטיסה של נתניהו במרחב האווירי של ירדן". ישראל הודיעה כי תתאם מועד אחר לביקור, שנדחה כבר מספר פעמים
בנימין נתניהו ומלך ירדן | צילום: קובי גדעון - לע"מ

אחרי ביטול ביקור הנסיך הירדני בהר הבית ברגע האחרון, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי ביקורו של בנימין נתניהו באיחוד האמירויות שתוכנן להיום בוטל. בהודעת הלשכה נכתב כי הסיבה לכך היא קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו היה צפוי לבקר היום באיחוד האמירויות אך בשל קשיים בתיאום טיסתו במרחב האווירי של ירדן הביקור נדחה. הקשיים הללו נבעו ככל הנראה מביטול ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית עקב מחלוקת בנושא סידורי הביטחון והאבטחה במקום".

על פי ההודעה, "בשעה האחרונה הודיעה ירדן כי היא מאפשרת את טיסת רה״מ בשמי ירדן אך מאחר שההודעה התקבלה באיחור – סוכם ע״י ראש הממשלה ויורש העצר של איחוד האמירויות השייח מוחמד בן זאיד שהם יתאמו מועד אחר לביקור ראש הממשלה".

עוד נמסר כי "רה״מ נתניהו ייפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת צ׳כיה וראש ממשלת הונגריה למפגש פסגה טרילטרלי בנושא קידום שיתופי פעולה בתחומי המחקר, פיתוח וייצור חיסונים".

הביקור המפתיע של הנסיך חוסיין בן עבדאללה בוטל ברגע האחרון – כאשר כבר היה בדרכו לגשר אלנבי, משם היה אמור להיכנס לישראל. במסגרת ההכנות לבואו, החלה היערכות בשטח ונסגרו כבישים מסוימים. שני אוטובוסים מצוותו של חוסיין, ללא יורש העצר הירדני, כבר הגיעו לירושלים בשעה 15:00.

אלא שבשלב מסוים התעוררה מחלוקת בנוגע לסידורי האבטחה, היקפי האבטחה וסוגיות נוספות. בישראל טענו כי הירדנים הפרו סיכום מוקדם. לאחר שיג ושיח הירדנים התרגזו והחליטו לבטל את הביקור. יורש העצר לא הספיק להגיע לגשר אלנבי וצוות האבטחה המקדים הונחה לעזוב מיד את ירושלים ולחזור לירדן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים