שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » סופרבוס החלה להפעיל את מערך התח"צ בירושלים
מהפכת התח"צ
במשרד התחבורה מעריכים כי יישום הרפורמה בירושלים צפוי להגדיל את מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית במרכז ירושלים ב-90%

חברת סופרבוס החלה להפעיל את מערך התחבורה הציבורית במרכז ירושלים. כניסתה של סופרבוס לשירות בבירה, מבשרת את תחילת מהפכת התחבורה הציבורית שתגיע לשיאה בתוך כשנתיים, עם הכפלת מערך התחבורה הציבורית בכל העיר. זאת, במסגרת מהפכה שמוביל משרד התחבורה לשיפור התחבורה הציבורית בכל הארץ.

מערך קווי התחבורה הציבורית העירונית בירושלים חולק לשלושה אשכולות: צפון, דרום ומרכז. במסגרת זאת, תוכנן מחדש מערך קווי האוטובוסים העירוניים בעיר, תוך שיתוף ציבור הנוסעות והנוסעים של התחבורה הציבורית והמנהלים הקהילתיים בירושלים.

חברת סופרבוס החלה להפעיל עשרות קווי אוטובוסים במרכז ירושלים שהופעלו במשך עשרות שנים על ידי אגד. עם כניסתה של סופרבוס לשירות, אגד ימשיך להפעיל את אשכול ירושלים דרום בלבד. בקרוב, צפוי להיבחר זוכה נוסף שיפעיל את אשכול ירושלים צפון.

עם הפעלת מערך קווי התחבורה הציבורית החדשים, יתווספו 45 קווים עירוניים חדשים; 22 קווים חדשים באשכול ירושלים-מרכז, בהם קווים ישירים למוקדי תעסוקה, 16 קווים חדשים באשכול צפון, בהם קווים מזינים לרכבת הקלה בפסגת זאב, ו-7 קווים חדשים באשכול דרום, שישפרו את הקישוריות לשכונות דרום העיר.

במשרד התחבורה מעריכים כי יישום הרפורמה בירושלים צפוי להגדיל את מספר הנסיעות בתחבורה הציבורית במרכז ירושלים ב-90%. במסגרת הרפורמה, יוארכו גם שעות הפעילות של קווים מבוקשים עד לשעות הלילה המאוחרות; 15 קווי אוטובוסים יפעלו בימים ראשון-רביעי, עד לשעה 02:30 בלילה. בימי חמישי ובמוצ"ש וכן במהלך חופשות התלמידים, יפעלו הקווים עד לשעה 04:00 לפנות בוקר. בנוסף, יופעלו שלושה קווי אוטובוס חלופיים בלילה לאחר סיום שעות הפעילות של הרכבת הקלה. כמו כן, יופעל בירושלים שירות תחבורה גמיש לפי קריאה.

מערך התחבורה הציבורית החדש יגדל בכ-75%, לעומת המצב הקיים ויכלול תוספת של 200 אוטובוסים חשמליים, שיהוו כרבע מכלל צי האוטובוסים בירושלים. התוספת המשמעותית בצי הרכב, מחייבת תוספת של מקומות חניה בחניוני האוטובוסים ובמסופים בירושלים, לצד הצבת עמדות הטענה לאוטובוסים החשמליים. כמו כן, יוסדרו תחנות אוטובוס חדשות ותשתיות תחבורתיות שיאפשרו מעבר של תחבורה ציבורית ברחובות שטרם שורתו.

חברת סופרבוס, שהחלה להפעיל את אשכול ירושלים מרכז, תפעיל את השירות בהדרגה: באוקטובר 2021 תופעל הפעימה הראשונה וברבעון השלישי של שנת 2022 תופעל הפעימה השנייה. בעוד כשנתיים תושלם גם הפעימה השלישית. גם אשכול צפון יופעל בשלוש פעימות, כשנה לאחר הודעת הזכייה למפעיל ויסתיים בסוף שנת 2023.

יישום התוספות והשינויים במערך האוטובוסים העירוניים יתרחש במקביל לעבודות להארכת קו הרכבת הקלה בירושלים הקיים ולרשת הקווים הנוספים המתוכננים בירושלים. מערך האוטובוסים החדש יותאם לשינויים בהסדרי התנועה בזמן העבודות וכן לעומסי התנועה הצפויים, ומחייב שינויים והתאמות תכופות שיבוצעו בשלבי היישום השונים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הגיע הזמן לצאת מהתקיעות שאנו נמצאות ונמצאים בה, להקל על העומס של תושבי ותושבות ירושלים והמבקרים בה, ולשפר את איכות החיים ואת איכות הסביבה בעיר. הגברת הכיסוי, הזמינות והיעילות של מערך התחבורה הציבורית בבירה יתרמו לא רק לחופש התנועה, אלא גם לשוויון הזדמנויות לכל אחת ואחד".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "כניסתם של מפעילים חדשים לשירות התחבורה הציבורית בירושלים מתאפשרת בזכות השינויים הרבים המתקיימים בימים אלה בכל מערך התחבורה הציבורית בעיר. הדבר ישפר באופן משמעותי את השירות לנוסעים וביחד עם השלמת הקווים הנוספים של הרכבת הקלה, ייהנו התושבים מתחבורה ציבורית איכותית שתענה על צורכיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים