שיתוף
תגובות
חדשות » סוריה: 5 הרוגים בתקיפה ישראלית
סדרת תקיפות
הטלוויזיה הסורית פרסמה שבתקיפה נפצעו עוד 7 בני אדם, בהם ילד. היא ייחסה את התקיפה לישראל. אזור מיסיאף שבצפון-מערב סוריה מוכר כאזור של תקיפות ישראליותהטלוויזי
תגיות: ,
תקיפה בעזה | צילום: לפי סעיף 27א'

הטלוויזיה הסורית פרסמה בליל שבת כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית באזור העיר מסיאף, שבצפון-מערב סוריה. עוד נמסר כי בתקיפה, אותה סוריה מייחסת לישראל, נפצעו שבעה בני אדם, בהם ילד.

עוד פרסמה התקשורת הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הסוריות יירטו מטרות בצפון-מערב המדינה, באזור העיר מסיאף שבמחוז חמה. הסורים האשימו את ישראל בתקיפה, שבוצעה באזור שספג בעבר תקיפות ישראליות.

גורם צבאי סורי אמר כי בסביבות השעה 20:23 ביצעה ישראל תקיפה אווירית מכיוון הים התיכון לעבר כמה יעדים בסוריה. כתוצאה מהתקיפה נהרגו חמישה בני אדם, בהם אזרח, ועוד שבעה נפצעו, בהם ילדה.

הפעם הקודמת שבה סוריה האשימה את ישראל בתקיפה הייתה לפני מעט יותר משבועיים. אז נשמעו פיצוצים בשמי דמשק, וגורם צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות "סאנא" כי ישראל שיגרה כמה טילים לאזור הבירה.

יצוין כי לפי פרסומים זרים, בספטמבר 2017 אחד ממתקני הארגון של מרכז סרס ששכן בעיר נפגע בתקיפה אווירית שהסורים ייחסו לחיל האוויר הישראלי. עוד פורסם כי במקום נפגע מתקן פיתוח לייצור טילים מדויקים. עוד עלה כי במתקן יוצר בעבר נשק כימי כחלק מהארסנל של המשטר הסורי שחלקו הושמד בהתערבות ארה"ב והאו"ם.

במקרה דומה של תקיפה אווירית שיוחסה לצה"ל התרחש בשנת 2020, גם אז טענו הסורים שמרבית הטילים יורטו על ידי מערכות הגנה אוויריות. באזור הזה ריכזו האיראנים מרכזי פיתוח וייצור נשק במספר בסיסים באישור ותיאום הסורים. הדיווח הלפני אחרון על תקיפה שיוחסה לחיל האוויר הישראלי באזור מסיאף התרחשה ב-9 באפריל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים