שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סטאז'רים איימו: "2300 מתמחים יתפטרו בחמישי"
בהפגנה מול בית השר
בהפגנה אתמול חסמו המפגינים את רחוב אבן גבירול, את הרחוב המוביל לביתו של השר, שרפו מדי סקרבס, קשרו עצמם בשלשלאות והחזיקו שלטים בגנותו
סטאז'ר נעצר במהלך ההפגנה | צילום: באדיבות המצלם

כ 500 מתמחים סטודנטים וסטאז'רים הפגינו אתמול (ב') מול ביתו של השר הבריאות ניצן הורוביץ בתל אביב. 5 מתמחים ומפגינים נעצרו במהלך ההפגנה. רק בסביבות השעה 4 לפנות בוקר שוחרר אחרון העצורים. ביום חמישי יגישו 2300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים את מכתב התפטרות" מאיימים.

בהפגנה אתמול חסמו המפגינים את רחוב אבן גבירול, את הרחוב המוביל לביתו של השר, שרפו מדי סקרבס, קשרו עצמם בשלשלאות והחזיקו שלטים עליהם נכתב: "ניצן הפקרת אותנו, ניצן שר חב-רע-תי, לא נוותר עד שנקצר וקראו לשר הבריאות להוביל את התוכנית לקיצור תורנויות ולא לסכל אותה".

יוזכר כי בעוד 48 שעות יפוג היתר העסקה ואמור להיכנס לתוקף ההיתר חדש עליו צריכה לחתום שרת הכלכלה. כפי שהובהר בתחילת השבוע בכנסת, משרד הבריאות מבקש להכניס שינויים לטיוטת ההיתר שלמעשה מבטלים כמעט לחלוטין את המתווה לקיצור תורנויות ומעמידים בספק כל אפשרות להרחיב אותו מעבר ל4 מחלקות בביה"ח בפריפריה. מדובר בעשרות בודדות של מתמחים שיזכו לקיצור תורנויות בעוד שלמעלה מ90% ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות.

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם": "שר הבריאות עשה עלינו סיבוב וחזר בו מכל ההסכמות שהגענו אליהן. הגענו להפגין ליד הבית שלו כדי שיסתכל לנו בעיניים ויסביר לנו איך זה נראה לו הגיוני לקבוע שיותר מ90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות אבל לא היה לו האומץ לבוא ולדבר איתנו. אנחנו לא נוותר ונילחם עד הסוף. כל האחריות מבחינתנו היא על שר הבריאות. ואם עד סוף השבוע הוא לא יאשר מתווה ראוי לקיצור התורנויות, ביום חמישי יגישו 2300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים את מכתב התפטרות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים