שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סטודנט שנקלע לזירה וחשוד נהרגו בטמרה
בעימות עם המשטרה
2 צעירים נהרגו בחילופי אש בטמרה שבגליל; אחד מהם לא היה מעורב באירוע. השוטרים המעורבים נחקרו במח"ש. אחד ההרוגי הוא: אחמד חיג'אזי, סטודנט לסיעוד שנקלע לאזור
תגיות:
הזירה בטמרה | צילום: שימוש לפי סעיף 27א*

שני צעירים בשנות העשרים לחייהם נורו למוות הלילה (בין שני לשלישי) על ידי שוטרים בטמרה, ושניים אחרים נפצעו. אחד מההרוגים נחשד כי ירה לעבר בית, השני, אחמד חג'אזי, סטודנט לסיעוד, עבר במקום לאחר ששמע יריות – ונהרג גם הוא מירי השוטרים. לפי המשטרה, הם ניסו לעצור את החשודים בירי לעבר הבית, ואלו פתחו באש לעברם בכלי נשק אוטומטיים.

על פי גרסת השוטרים שנחקרו, "היינו בסכנת חיים, הירי שלנו היה בתגובה לירי מנשק אוטומטי בלתי פוסק לעברנו שיכול היה גם לפגוע באזרחים חפים מפשע. זו זירת קרב של ירי בלתי פוסק לעבר כוח משטרה ששוכב במארב מטווח קצר".

מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, אמר הבוקר בריאיון ל"כאן – רשת ב'" כי "השוטרים במארב היו במרחק כמה מטרים מהיורים. אחד החמושים נהרג, השני נפצע והשלישי נמלט. אזרחים תמימים נקלעו לחילופי הירי. אחד מהם נהרג והשני נפצע קל. כרגע אין לנו את היכולת דעת מאיזה ירי נפגע".

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לפרטים הראשונים על חילופי האש בטמרה, להלן הפרטים מתיחקור ראשוני שבוצע לאחר הירי: שוטרים שהיו בפעילות מבצעית בעיר טמרה הבחינו בחשודים מבצעים ירי לעבר בית, השוטרים ניסו לעצור את החשודים ואלו פתחו בירי לעברם בכלי נשק אוטמטים".

"השוטרים השיבו אש ופגעו ב-2 חשודים, אחד נהרג ושני נפצע, חשוד אחד לפחות נמלט מהמקום. 2 אזרחים נוספים נפגעו במהלך חילופי האש, אחד מהם נהרג. 2 רובי m16 שעימם ביצעו החשודים את הירי נתפסו במקום. מצוד מתנהל אחר החשדים הנוספים בירי".

מוקדם יותר מסרה המשטרה כי "שוטרים שהיו בפעילות מבצעית בעיר טמרה הבחינו בארבע חשודים מבצעים ירי לעבר בית, השוטרים ניסו לעצור את החשודים ואלו פתחו בירי לעברם בכלי נשק אוטמטים. השוטרים השיבו אש ופגעו בארבעת החשודים. 2 חשודים נהרגו ושניים נפצעו ונעצרו. במקום נתפסו 2 רובי m16 עימם ביצעו החשודים את הירי".

מטעם המחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי "המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע הלילה בטמרה. מיד עם קרות האירוע הגיעו חוקרי מח"ש לזירה, השוטרים המעורבים נחקרים בשעה זו".

ח״כ היבא יזבק: "״אדהם בזיע מנצרת, בן 30, נורה למוות מול ביתו. אחמד חיג׳אזי בן 20 נורה למוות בכביש מירי המשטרה. המשטרה הורגת אותנו פעמיים, פעם כשהיא מעלימה עין מתופעת הנשק המשתוללת ופעם כשהיא יורה בחפים מפשע, דווקא כשהיא פועלת נגד פושעים! יהי זכרם מהפיכה".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, בתגובה לתקרית הירי הלילה בטמרה: "הארוע בטמרה חמור ביותר. המשטרה חייבת לחקור בדחיפות וביסודיות את הפעולה ואת היקף הירי. חקירת מח״ש כלל אינה מספיקה. אחד ההרוגים הוא סטודנט שנקלע למקום. וגם רופא שעבר שם נפצע. לא יתכן שעוברי אורח תמימים, ברחובה של עיר, ימצאו את מותם בירי כבד ובחילופי אש".

"מה שארע בטמרה מעיד על המצב הקריטי בחברה הערבית. זה מערב פרוע. הפשיעה והאלימות גובים מחיר דמים מאזרחים וגורמים סבל כבד לתושבים. אוזלת היד של המשטרה יוצרת תחושת מחנק. המאבק בפשיעה במיגזר הערבי איננה עניין סקטוריאלי. הנושא חייב לתפוס מקום מרכזי בסדר העדיפות הלאומי", דברי הורביץ.

מתנועת רגבים נמסר כי "פעילות המשטרה בשבועות האחרונים מול ארגוני הפשע ותופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי, היא מהלך מבורך והכרחי. אחרי שנים בהם נמנעה המשטרה ממיגור ארגוני הפשיעה, שגבו מחיר כבד מהחברה הערבית והיוו סמל לאובדן המשילות של מדינת ישראל".

"יש לחקור היטב את נסיבות מותו של אחמד חיג'אזי שנהרג אמש במהלך חילופי האש בין השוטרים לארגוני הפשע, ועם זאת, במצב הנוכחי יש לזכור כי החזרת המשילות לחברה הערבית, ששילמה בשנה האחרונה מחיר דמים כבד בעקבות הפשיעה המשתוללת, זוהי משימה קשה ומורכבת".

"במשך שנים ארוכות תנועת רגבים עוקבת ופועלת נוכח אובדן המשילות ולא נמנעת מביקורת חריפה. אנו מחזקים את ידי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה ואת ידי משטרת ישראל על העבודה הקשה והסיזיפית. אנו מקווים שהמהלך החשוב להחזרת המשילות והביטחון ילך ויימשך, ומצפים מראשי החברה הערבית ומחברי הכנסת, לתת גיבוי מלא לפעילות המשטרה מול ארגוני הפשע במגזר",, לשון הודעת התנועה הימנית.

אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, יש לפנות ל[email protected]

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים