שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » סיב מתכת באורך 2 סנטימטרים הוצא מהלוע האחורי
במרכז הרפואי 'מאיר'
הסיב נתקע בלוע האחורי של ילדה בת 9 שאכלה משהו, וככל הנראה אז הסיב נתקע בגרונה, לאחר בירורים רבים אצל רופאים, נמצא הגוף הזר בבדיקת רנטגן והוצא בניתוח
הסיב כשהוא תקוע | צילום: דוברות מאיר

גוף זר מתכתי באורך של 2 סנטימטרים הוצא לפני מספר ימים מצווארה של חולה כבת התשע על ידי מומחי המחלקה לאף אוזן גרון במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית.

"הכל החל לפני כחודשיים", מספרת אמה של החולה. "אכלנו פשטידה ולפתע בתי הרגישה כאילו משהו דוקר אותה בגרון. היא התחילה לכחכח המון עד שהקיאה. לאחר מכן היא הרגישה טוב יותר, וחשבנו כי זה מאחורינו. לאחר יומיים היא התקררה והעלתה חום, הצוואר שלה נתפס, והיא התקשתה להזיזו".

האמא מספרת כי ערכו בדיקות שונות ומקיפות בהן ניסו להבין מדוע צווארה של בתה לא משתחרר, וחשבו כי ייתכן שהצוואר נתפס בגלל שהיא מקוררת וחולה. בשלב מסוים הציעה אף האוסטאופתית, אליה הלכו, לגשת לאורתופד. לפני ההגעה לאורתופד עברה החולה צילום רנטגן צווארי. למרבה ההפתעה, בצילום התגלה גוף זר מעל לכניסה לוושט, בקיר הלוע האחורי והחולה נשלחה לבדיקה במחלקת אף אוזן גרון במרכז רפואי מאיר.

לדבריהם של ד"ר דן גוטמן, סגן מנהל מחלקת א.א.ג וד"ר גיל צויזנר, רופא בכיר במחלקה, החולה הגיעה עם טורטיקוליס – כיפוף של הצוואר וחוסר יכולת ליישרו כשהראש מוטה הצידה. לאור צילום הרנטגן בו נראה גוף זר, החולה עברה בדיקת סי.טי שהראתה גם היא גוף זר מוארך בסמוך לעמוד השדרה הצווארי.

החולה הוכנסה לחדר ניתוח שם נבדקה באמצעות אולטרסאונד וסיב אופטי שהוחדר דרך הפה, ובאמצעות חיתוך בקיר הלוע האחורי אכן הוצא גוף זר מתכתי, שאורכו כ-2 ס"מ, שנראה כמו סיב ממברשת ניקוי של מנגל.

למחרת הניתוח, הצליחה החולה להזיז את צווארה והמשיכה בהתאוששות טובה במחלקת כירורגית ילדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים