שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » "שמירת שמיטה מצילה מהצרות"
שר התורה
וציוויתי את ברכתי: בסרטון נדיר של הגרח"מ וואזנר זצ"ל משמיטה בשנת תשע"ה שנחשף לאחרונה הוא אומר: "בזכות החקלאים שומרי השביעית יש שמירה ניסית על א"י"
מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי | צילום: באדיבות המצלם

וציוותי את ברכתי: אמש, אור לכ"ט בשבט נערך מעמד מיוחד אצל מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי לרגל סיום מחזור הלימוד של שתי הלכות ברמב"ם, הלכות שמיטה ויובל.  במעמד המרגש שנערך בהנחיית מנכ"ל קרן השביעית הרב בנימין כהן נערך שו"ת מיוחד בענייני דיומא עם מרן שר התורה.

מרן נשאל מה העצה להתמודד עם המגיפה שגורמת לנפגעים רבים רח"ל, והשיב "ללמוד הלכות שביעית".  מרן נשאל שוב מדוע הלכות שביעית מסוגל בתקופה הזו והשיב : "כי שמיטה מצילה מצרות".  מרן שר התורה הוסיף שכדאי ללמוד עם הרמב"ם את החזון איש, למרות הקושי, "שלא יהיו עצלים",  כלשון קודשו.

מרן שר התורה בירך את מי שילמד שתי ההלכות ברמב"ם עם הדרך אמונה ב"גן עדן" ובירכם "שיהיו בריאים".  במכתב שכתב מרן שר התורה בכתי"ק הוא כתב "ללמוד כל יום רמב"ם שמו"י וינצלו מכל הצרות".

בתוך כך, בימים האחרונים נחשף סרטון נדיר בהשתתפות הגרח"מ וואזנר זצוק"ל שהסתלק השבוע, שמתעד את הכנס בערב שנת השבע בשנת תשע"ה. בדבריו אמר דברים מרגשים אודות החשיבות של שמירת שביעית לשמירה על א"י. "אם אנו חושבים ומתבוננים איך זכינו שנים על שנים להיות בארץ הקודש, כשמסביב רשעים ובכל זאת רחמי שמים מלווים את הקהל הקודש ושומר עליהם בדרך ניסית ופלאית בארץ הקודש. אם אנחנו נשאל מאין זה בא, אז אנחנו יכולים להגיד שעיקר הזכות היא בגלל שומרי שביעית במעשה בגוף ובממון במסירות נפש, זה השמירה זה החיזוק וזה הכוח וזה הסייעתא דשמייא".

"אנחנו נמצאים כאן היום וחושבים מה אנחנו יכולים לעשות למען שומרי שביעית הקדושים שמסיבים אותנו כאן, ובאמת צריכים לחשוב מה אנחנו יכולים להוקיר אותם ולכבדם ולהכיר בגודל זכותם המיוחדת שהרי בזכות שמיטת הארץ, אנחנו יכולים – עוד לפני ביאת משיח – להיות בארץ הקודש ולהעמיד בני תורה וישיבות וכוללים וזה הכל בזכות הקרקע הקדושה ששומרי שביעית שומרים". כך מדבריו של הגרח"מ וואזנר זצוק"ל.

אמש במעמד ציין הרב בנימין כהן מ'קרן השביעית' כי ההיערכות לשמיטה הקרובה בעיצומה: "אנו נערכים בימים אלו במלוא המרץ לקראת השנה השביעית, בחיזוק כמה שיותר חקלאים שומרי שמיטה, ולעודד כמה שיותר חקלאים חדשים לשמור בעז"ה גם הם את השמיטה הקרובה" אמר אמש במעמד הרב בנימין כהן מנכ"ל קרן השביעית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים