שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סיוע כלכלי ממשלתי מהיר לנפגעי האסון
הצעת חוק
אשר הגיש הצעת חוק לקביעת סיוע כלכלי במסלול ממשלתי מהיר למשפחות נפגעי ופצועי האסון במירון. תוקם ועדה שתקבע את גובה הקצבה הממשלתית
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, יניב נדב

ח"כ יעקב אשר, מקדם יחד עם נציגי דגל התורה, הצעת חוק לסיוע כלכלי מהיר מטעם המדינה, לארבעים וחמשה משפחות הנספים ולעשרות משפחות הפצועים באסון הנורא במירון.
 
על פי החוק, המדינה תסייע למשפחות ההרוגים ולפצועים מעבר למידה הנדרשת ע״פ חוק, וזאת על פי קריטריונים שתגבש ועדה בן-משרדית שיקים שר העבודה והרווחה. בין הדברים שיבדקו: מספר הנפגעים במשפחה, מידת הפגיעה של כל אחד מבני המשפחה מבחינה נפשית ומקורות ההכנסה מהם חיים קרובי הנפטר או הפצוע.
 
תקדים דומה נרשם לאחר אסון ורסאי בשנת תשס"ב כשהכנסת חוקקה את חוק 'סיוע לנפגעי קריסת הרצפה' כמנגנון פיצוי מהיר וחד פעמי עבור האסון והתקווה היא כי גם כעת הממשלה תאמץ את הצעת החוק ותקדם אותה ללא דיחוי.
 
בהסבר להצעת החוק נכתב: ״המקרה הטרגי של האסון איננו מכוסה ע״י כל גורם ביטוחי או על ידי המדינה בעניין תביעות נזיקין, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה. לכן חשובה חקיקה ספציפית של הכנסת במקרה הזה כדי שלא יישארו נפגעים ובני משפחה ללא כיסוי ביטוחי וללא פיצוי ראוי שיוכל לסייע בידם להתמודד עם השלכות האסון״.
 
בלשכת ח״כ יעקב אשר הוסיפו כי ״האסון הלאומי הנורא מעמיד משפחות רבות שיקיריהם נהרגו או נפצעו בפני בעיה כלכלית. האחריות של כולנו היא לטפל באותן משפחות שנפגעו מהאסון הנורא הזה, ואנו צריכים להתגייס כדי לשקם אותם״.
 
עוד ציינו כי ״לאחר אסון ורסאי הוגשה הצעת חוק לפיצויים לנפגעי האסון, ובהתאם לכך הוקמה ועדה בראשות השופט לרון שגיבשה קריטריונים לפיצויים לסיוע לנפגעים. הפיצויים האלו הם אלו שהחזיקו את המשפחות ועזרו להם להתמודד, שכן הפיצויים בהליך המשפטי הגיעו רק לאחר יותר מ-16 שנה״.
 
״הצעת החוק לא קובעת כמה פיצויים יינתנו, לשם כך תוקם הוועדה הציבורית, אבל הצעת החוק הינה הושטת יד של המדינה, לסייע לנפגעים להתמודד עם הקשיים שילוו אותם שנים לצערנו בעקבות האסון הנורא. זו אותה מדינה שיודעת להושיט יד במקרי אסון של מדינות אחרות בעולם בעלות של מיליונים, קל וחומר שהיא מחויבת לעשות זאת באסון לאומי שפקד את מדינת ישראל עצמה״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים