שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "סיימתי את ההסכם הקואליציוני"
ליברמן לגוש
יו"ר ישראל ביתנו עורק לשמאל: "אני נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת – מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש״ס ויהדות התורה. האג׳נדה שלי זה ממשלה מתפקדת"
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן | צילום: לשכת עורכי הדין

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס בראיון ליובל קרני בכנס לשכת עורכי הדין לקשיים במו"מ להקמת הממשלה ואמר כי "אני סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן, מבחינתי ההסכם סגור. אני יכול להגיד לך שתמיד ברגע האחרון לקראת הסגירה יש ניסיונות לתפוס עוד משהו, זה טבעי. אני מאמין שהיום עם קצת רצון טוב אפשר לסיים את זה ולהודיע לנשיא ׳עלה בידי׳".

"אמרתי כבר בעבר מקיאוולי הוא רק תלמיד של נתניהו. כשאני מסתכל על הניסיון המשפטי לטרפד את הממשלה, גם על הודעות יריב לוין שהוא לא יכנס עד שהוא לא יראה הסכמים קואליציוניים, אני מסתכל על הלחץ האלים שמוביל את גורמי הביטחון למסקנה שצריך אבטחה ברמה חמש לשני חברי כנסת מימינה, אני רואה את מה שראינו בגבעת הקפיטול קורה פה היום. אני מאוד מקווה שזה תסריט בלהות".

"אם יש משהו שנתניהו גרם לנזק לישראל זה התפוררות החברה הישראלית. מעולם לא ראינו חזית פנימית תוך כדי מלחמה בישראל, כל מה שקורה בדרום עם הבדואים, כל מה שקורה עם המגזר הערבי בצפון, מה שקורה במגזר החרדי. זה למעשה ציבור אחד שמקבל את החוקים ומתנהל בהתאם לנורמות: חילוני, מסורתי, כיפות סרוגות כולם משרתים, עובדים ומשלמים מיסים. כל השאר זו אוטונומיה", המשיך להסית.

"נתניהו הטיף מוסר לכל העולם להשאיר שיקולים אישיים בצד, לו היה זז הצידה הליכוד היה מקים ממשלה מהר מאוד. אין שום סיבה לא להקים ממשלת ימין בלי רוטציה לו נתניהו היה זז. במדינת ישראל אין בחירות אישיות, מפלגת הליכוד קיבלה מיליון קולות והם היו אמורים להרכיב ממשלה. גם בנט, גם סער, הנדל, האוזר כולם עבדו לצידו של נתניהו אף אחד לא מוכן לשמוע ממנו ואף אחד לא מאמין לנתניהו. בנסיבות שנוצרו כולם הצליחו להתעלות מעל הפוליטיקה והמשקעים ולהתגבר על הכל.״

לגבי תפקידו המיועד כשר האוצר והמצב הכלכלי בישראל: ״הגירעון שלנו 11.6% שזה סכום דמיוני והחוב הכללי טריליון שקל. אם היינו משלמים חובות היו מתפנים כספים לבריאות וחינוך ועוד. להגדיל את הגירעון זה טירוף מוחלט זה יוצר אינפלציה וימוטט את המשק. הדבר הכי חשוב ליצירת צמיחה והגדלת תעסוקה – כל החברות הגדולות שיכולות להגדיל את מקומות העבודה והמועסקים. דבר שני – כל אותם מוסדיים להציג להם 50 פרויקטים בתחום התשתיות, תשקיעו את הכסף פה במדינת ישראל. לבחון מחדש את כל נושא החל"ת. תפקיד שר האוצר מבחינתי זה האתגר הכי גדול, שברנו שיאים באבטלה, יש חוב, יש גירעון, התחילה אינפלציה, העלאת מחירים בדיור בפירות בירקות – אני אוהב אתגרים. אני מכיר את המשק הישראל, מכיר את המבנה הממשלתי ואני חושב שעם כל הניסיון שלי זה אתגר עבורי.״

על מערכת המשפט: ״אני נגד פסקת ההתגברות מסיבה אחת – מי שינצל את זה קודם כל יהיו ש״ס ויהדות התורה. האג׳נדה שלי זה ממשלה מתפקדת, כל שר עוסק בתחום שהוא אמון עליו. אם גדעון סער יהיה שר המשפטים, אני מציע שאף אחד לא יתערב לו בעניינים".

מרב מיכאלי, יו״ר העבודה, אמרה על הממשלה המסתמנת: ״החלפת נתניהו איננה מצווה, אין לי משהו רגשי כלפי מר נתניהו, ולא כלפי בני או בנות ביתו, אני מסתכלת על מדינת ישראל. ההבטחה שלנו זה חזון ציוני, בית לעם היהודי, וזה הולך וכלה לנו מול העיניים בעיקר בגלל נתניהו וחייבים להפסיק את זה".

"מדהים שלראשונה ישבתי עם בנט לשיחה לפני מספר שבועות, הייתה שיחה ארוכה ויש הרבה דברים שיכולנו להסכים עליהם. ככל שנקים ממשלה יהיו יותר דברים שאסמוך עליו. אם תוקם הממשלה היא תוקם על בסיס רצון טוב, השותפים והשותפות יבדקו איך ניתן לשתף פעולה ולא לעשות דווקא אחד לשני. האלימות וההסתה שראינו לפני רצח רבין, אנחנו רואים אותה עכשיו מחוץ לבית של איילת שקד".

"אני אכן אהיה חברה בקבינט המדיני ביטחוני בהנחה שתקום הממשלה הזאת, ויש לי ניסיון מחברות בוועדת חוץ וביטחון. טוב חוסר ניסיון מאשר ניסיון טוב בהעברת כסף חמאס. נתניהו בתפקיד 13 שנה ברצף. המאבק של נתניהו נגד איראן נכשל כישלון חרוץ, איראן נעשתה יותר קרובה לגליל".

על מערכת המשפט: ״אם יש רפורמה שצריך לעשות אותה זה רפורמה ביחס של הממשלה למערכת המשפט. לקדם החלטות של הרשות השופטת, להפסיק לתקוף אותה, לכבד אותה ולהבין את חשיבותה. מה שנשמע בתקופה האחרונה זו לא ביקורת זו ממש הסתה".

על מקומה בועדה לבחירת שופטים: ״המו״מ שלי הוא לא מול איילת שקד. מפלגת העבודה נתנה ליאיר לפיד לנהל את המו״מ בשם כל הגוש, וסיכמנו איתו וכל הדברים סגורים וברורים ואני לא רואה סיבה לשנות אותם".

על הבחירות לנשיאות: ״אני אצביע לשותפי לדרך בוז׳י הרצוג. אני מאוד רוצה שיהיה שוויון עבור נשים, זה לא אומר שתמיד בכל מקום ובכל זמן אני בוחרת באישה, אני לא שמה עצמי רק כאישה, זו לא הזהות היחידה שלי. מרים פרץ היא אישה נפלאה אך האדם המתאים לתפקיד הוא בוז׳י הרצוג״.

על חזונה לתפקיד שרת התחבורה: ״אין אדם בישראל שלא נתקלת בפקקים, בחוסר בתחבורה ציבורית, בכבישים רעועים בארץ. תחבורה ציבורית בשבת זה חלק מהחזון, זה לא חזות הכול, יש מקומות שבהם אפשר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. יחסי שלטון מרכזי-שלטון מקומי זקוקים לתיקונים, וגם יכולת הגמישות באמצעי התחבורה צריכה לגדול בידיים של הרשויות המקומיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים