שיתוף
תגובות
משפט » סייעת מעדה בגן ופוצתה בכרבע מיליון שקלים
נהפכה לנכה
אשדוד: סייעת בגן עירוני שהפכה לנכה לאחר שמעדה על מדרגה מסוכנת בגן, תבעה את העירייה ופוצתה בכרבע מיליון שקלים
נפילה, החלקה | צילום: 9nong, שאטרסטוק

תושבת אשדוד (58) שעבדה כסייעת בגן ילדים עירוני, הגישה תביעת לפיצויים נגד עיריית אשדוד ונגד 'הכשרה ביטוח' המבטחת אותה, באמצעות עו"ד דביר שמעיה ועו"ד מיכאל מירל ממשרד עורכי הדין שמעיה מירל ושות'.  מאחר ומדובר בתאונה שאירעה בעת העבודה, הקדימו עורכי דינה והגישו תביעה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל), על מנת שזה יכיר באירוע כתאונת עבודה. 

בתביעות שהוגשו בשמה נטען, כי לפני כשנה וחצי, עת עבדה בגן, מעדה התובעת על מדרגה חדשה, שלא הייתה קיימת במקום לפני כן. המדרגה התנשאה לגובה של כ-2 ס"מ בלבד, ומוקמה בפתח הגן, הנמצא בבניין של העירייה המהווה קומפלקס של גנים. 

כתוצאה מהמעידה, איבדה האישה את שיווי משקלה, הוטחה בעוצמה רבה ברצפה, ונחבלה קשות. מיד לאחר האירוע, הובהלה האישה לקבלת טיפול במרכז לרפואה דחופה 'טרם', כשהיא סובלת מחבלות וכאבים עזים בירכיים, בכף ידה, בכתף ובלסת.

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, חרף טיפולים אותם עברה, הכאבים מהם סבלה לא חלפו, אלא רק החמירו. בשל כך ביקרה האישה אצל מספר מומחים רפואיים וביניהם אורתופד מומחה ומומחית ברפואה תעסוקתית. 

האורתופד קבע כי האישה סובלת ממגבלה קשה בתנועות הגב התחתון והצוואר, הקרנות כאב לרגל ימין, קרע בכתף שמאל וכן כאב והגבלה ניכרת בהנעת מפרק ירך ימין. עוד ציין האורתופד, כי האישה מתניידת בצליעה בעזרת מקל על רגל ימין. להערכת האורתופד, האישה אינה כשירה לעסוק בעבודתה לצמיתות. הרופאה התעסוקתית קבעה, כי בשל מצבה הרפואי של האישה, היא אינה כשירה לשוב לעבודתה, וזקוקה להמשך הטיפולים. 

לתביעה צורפה חוות דעת נוספת, של מומחה לאורתופדיה. "להערכתי" ציין המומחה, "מאחר שהתובעת היא סייעת בגן ילדים, עבודה אשר כרוכה בעמידה ובהליכה ממושכות… הרי שלאור פגיעתה היא אינה יכולה לשוב לעבודתה".

לאחר שהאירוע הוכר כתאונת עבודה, הופנתה האישה לוועדה רפואית מטעם המל"ל, שקבעה לה שורה של נכויות זמניות, וכן נכות צמיתה בשיעור של 19 אחוז. בשלב זה, ולאחר שהמל"ל קבע לאישה את שיעור נכותה הצמיתה, הגישה האישה באמצעות עוה"ד שמעיה ומירל, תביעה נזיקית לביהמ"ש השלום באשדוד, נגד עיריית אשדוד המפעילה את גן הילדים, ונגד חברת 'הכשרה ביטוח' המבטחת את העירייה.  בתביעה זו נטען, כי הנזקים הקשים נגרמו לאישה, נבעו ממחדליה ומרשלנותה של העירייה. 

לדברי עוה"ד שמעיה ומירל, העירייה לא טרחה להזהיר את העוברים ושבים בשילוט מתאים מפני המדרגה המסוכנת, לא טיפלה במפגע כנדרש ממנה ולא עשתה דבר כדי למנוע את התאונה.

לאחר משא ומתן בין הצדדים, הסכימו העירייה וחברת הביטוח 'הכשרה' לפצות את האישה בכ-80 אלף שקלים. פיצוי זה מצטרף לגמלה בסך של כ-86 אלף שקלים, אותה העביר אליה המוסד לביטוח לאומי. 

בנוסף, העבירה 'ביטוח ישיר' לאישה כ-87 אלף שקלים נוספים, במסגרת פוליסה לתאונות אישיות אותה רכשה האישה מהחברה לפני מספר שנים. אשר על כן, כלל הפיצויים שלהם זכתה האישה בסופו של דבר, הסתכמו ביותר מרבע מיליון שקלים.  

לדברי עורכי הדין שמעיה ומירל, במקרה והאישה תסבול בעתיד מהחמרה במצבה, היא תוכל לפנות למוסד לביטוח לאומי, ולדרוש להכיר בהחמרה זו כחלק מתאונת העבודה אותה עברה – וכך היא עשויה לזכות לגמלות נוספות גם בעתיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים