שיתוף
תגובות
חדשות » סיכום בין ישראל לספרד יאפשר יבוא ביצים
אקספו דובאי
מנכ"לית משרד החקלאות, נעמה קאופמן-פס, המייצגת את שר החקלאות עודד פורר, סיכמה עם שר החקלאות הספרדי, על התנאים לקידום יצוא הביצים מספרד אל ישראל
ביצים | צילום: Fedotova Anastasi, שאטרסטוק

היום (ד') אירחה מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס, בשם שר החקלאות, עודד פורר, את המשלחת הספרדית שבראשה עומד שר החקלאות הספרדי, לואיס פלאנאס פוצ'אדס, בביתן הישראלי AgrIsrael במסגרת התערוכה הבין-לאומית אקספו דובאי. במסגרת הביקור הסכימו מנכ"לית משרד החקלאות ושר החקלאות הספרדי על התנאים לקידום יצוא הביצים מספרד אל ישראל, אשר יאפשרו לייבא ביצים בפטור ממכס. מהלך זה מהווה המשך לפתיחת מכסת יבוא פטורה במכס עליהן חתמו שרי האוצר והחקלאות בהיקף של כמיליארד ביצים. על פי הסיכום בין השניים, ישראל תאפשר ייבוא מהמדינה על פי עקרונות ארגון הארגון הבינלאומי לבריאות בעלי חיים, OIE, לפיהם יבוא ביצים יעשה מאזורים המוגדרים חופשיים ממחלות, לרבות שפעת העופות, כפי שמגדיר אותם הארגון. 

במהלך הפגישה דיברו השניים גם על נושאים נוספים העומדים על הפרק, לרבות שיח נרחב אודות החדשנות והטכנולוגיה הישראלית בתחום החקלאות. קאופמן-פס סיפרה על הרפורמה בחקלאות, אשר תשים דגש על יישום והטעמה של טכנולוגיות חקלאיות באמצעות תמיכות ומענקים לחקלאים בסכומי עתק, ובמקביל תפתח את השוק של התוצרת החקלאית ליבוא, דבר שיעצים את החיבור בין המדינות וייצור הזדמנויות עסקיות נוספות בענף עבור שתי המדינות. במהלך השיח, השר הדגיש את שיתוף הפעולה הפורה הקיים כבר היום בענף הביצים, ובירך על המהלך העתידי המתוכנן בענפי הצומח. 

ספרד היא שותפת סחר חשובה לישראל וישראל היא השותפה הראשונה של ספרד במזרח התיכון. בשנים האחרונות הובאו מספרד כמות לא מובטלת של ביצים, במטרה לספק מענה לצורכי אזרחי מדינת ישראל. בשנת 2021, הובאו לישראל כ-61 מיליון ביצים המהוות כ-35% מסך הביצים המיובאות. בשנת 2020, הובאו לישראל כ-70 מיליון ביצים המהוות כ-40% מסך הביצים שיובאו. בשנת 2019, יובאו מספרד 100 מיליון ביצים, המהוות כ-67%. כל זאת, בעוד שסך הצריכה הישראלית עומדת בממוצע על כ-2.4 מיליארד ביצים בשנה. 

בנוסף לביצים, דנו הצדדים בחיזוק מספר נושאים עיקריים, ביניהם: חיזוק שיתוף הפעולה הקיים לטובת קידום ענפי החקלאות בספרד ובישראל לרבות, שיתוף פעולה מחקרי בין מכון וולקני והמגזר הפרטי בספרד, בכל הנוגע לפיתוח זנים שונים של הדרים, תותים, ענבי מאכל ועוד; התמודדות עם מחסור מתמשך במקורות טבעיים של מים זמינים להשקיית גידולים ושיטות השקייה חסכוניות, השקיה מדייקת, טכנולוגיות של חישה מרחוק הקיימות כבר כיום בישראל, מידע בכל הנוגע לגידול בעלי חיים וכדומה.

קיום המפגש בין המשלחות מחזק את היחסים הבינלאומיים הנמשכים 36 שנים, ובאים לידי ביטוי, בין היתר, בפעילות של חברות ישראליות בספרד בתחום האגרוטק וכן רכישות של טכנולוגיות חקלאיות המסייעות בהתמודדות עם זבוב פירות הים תיכוני בקרב פירות הדרים, תפוחים, אגסים, רימונים ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים