שיתוף
תגובות
חדשות » סין זועמת: בעקבות ראיון עיתונאי
תקרית דיפלומטית
בשגרירות סין מאיימים לפגוע ביחסים עם ישראל, לאחר פרסום ראיון עם שר החוץ הטיוואני, שבו קרא שלא להדק את הקשרים עם סין. הם דרשו להסיר את הריאיון אך העיתון סירב
תגיות: ,
נשיא סין | צילום: Kaliva, שאטרסטוק

שגרירות סין משגרת איום לעבר ישראל, בעקבות ראיון עיתונאי, שפורסם בג'רוזלם פוסט עם שר החוץ הטיוואני, שבו הביע את דעתו שאין להדק את הקשרים עם סין.  הביקורת הסינית הועברה באופן עקיף בלבד, ובירושלים מעריכים כי המסר הינו טקטי בלבד ונועד להבהיר לישראל עד כמה בייג'ינג רואה בחומרה קשרים עם טייוואן.

בעקבות ראיון שערך השבוע יעקב כץ, עורך "הג'רוזלם פוסט", עם שר החוץ הטייוואני, התקבלה פניה דחופה מדיפלומט בכיר בשגרירות הסינית ובה דרישה חד משמעית להסרת הריאיון מאתר העיתון. הדיפלומט הסיני הבהיר כי אם דרישתו לא תענה, השגרירות תנתק את קשריה עם העיתון ובנוסף, אף תפגע באופן יזום בקשרים עם מדינת ישראל.  

בראיון הזהיר שר החוץ הטאיוואני את מדינת ישראל שלא תפעל להידוק הקשרים עם סין, מה שהרגיז ככל הנראה את הסינים. גם ממשלת ארצות הברית סבורה שאין לשדרג עת הקשרים עם סין מעבר לקיים ומפעילה לחצים על מדינת ישראל כדי שתיישר קו עם מדיניות זו.

כץ דחה את הדרישה הסינית והודיע כי הראיון לא יוסר מאתר הג'רוזלם פוסט. "מיותר לומר שהסיפור לא הולך לשום מקום", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. משרד החוץ הטייוואני הביע אף הוא את עמדתו וצייץ "איננו יכולים לדמיין איזה מין דיפלומט סורר מעז לאיים על מדינת ישראל הנהדרת, ועל עצמאותם וחירותם של כלי התקשורת שלה? או שאולי להתפשטותה של האוטוריטריות אין גבול שאותו לא תחצה?"

בעקבות התקרית החריגה נשלחה שאילתה ללשכתו של שר החוץ יאיר לפיד על ידי ח"כ משה ארבל מש"ס ובה בקשה להבהרה "מדוע אינך מזמן את שגריר סין בישראל לשיחת נזיפה בעקבות ניסיונו לפגוע בחופש הביטוי ובחופש העיתונות בישראל, וכיצד תפעל בעניין זה על מנת להגן על זכויותיהם של עיתונאים בישראל מול איומים של מדינות זרות?"

נכון לעכשיו טרם התקבלה תשובה מלשכת שר החוץ לפנייתו של חבר הכנסת ארבל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים